revisiemotor
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2007 23:30 #86971
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic revisiemotor
ik doe het liefst zaken met een bedrijf dat wel service verleent, maar waar ik geen gebruik van hoef te maken; hoe goed de service bij problemen ook is, het kost altijd tijd en ergernis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-10-2007 10:52 #86970
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic revisiemotor
Ik wil een lans breken voor de motoren van martens in deurne.Ze worden geleverd met gemonteerde cilinderkop.Ook de nokkenas lagers zijn vervangen,wat op veel andere plaatsen niet wordt gedaan.In de kop zitten allemaal nieuwe kleppen en geleiders en klepveren.Voorts wordt ook de tuimelaaras gecontroleerd en eventueel gereviseerd.De motor wordt keurig afgeleverd met kleppendeksel en nieuwe gemonteerde waterpomp.Tevens zijn alle vorstpluggen in blok en kop vervangen..In het onderblok alles nieuw met de goede distributietandwielen.Iets duurder dan elders maar naar mijn ervaring erg goed.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-10-2007 23:02 #86969
door Niek de Boer
Heeft Ronald Menges zich wel gerealiseerd in welke
situatie hij terecht komt,als er van de cilinderkop van het vod bijvoorbeeld een klepveer breekt en de klep de zuiger raakt en deze in het slechtste geval geheel doorboort,waarbij de brokstukken allerlei verdere bechadigingen aan cilinderwanden ,nokkenas ,drijfstangen en krukas veroorzaken? Wie vergoedt dan de schade aan het onderblok.? Precies ,daar draait Ronald zelf voor op! Ik adviseer altijd een compleet blok met kop bij dezelfde leverancier te kopen.De schuld kan dan wat moeilijker afgeschoven worden.Deze mogelijkheden zijn niet zo theoretisch als ze lijken!
situatie hij terecht komt,als er van de cilinderkop van het vod bijvoorbeeld een klepveer breekt en de klep de zuiger raakt en deze in het slechtste geval geheel doorboort,waarbij de brokstukken allerlei verdere bechadigingen aan cilinderwanden ,nokkenas ,drijfstangen en krukas veroorzaken? Wie vergoedt dan de schade aan het onderblok.? Precies ,daar draait Ronald zelf voor op! Ik adviseer altijd een compleet blok met kop bij dezelfde leverancier te kopen.De schuld kan dan wat moeilijker afgeschoven worden.Deze mogelijkheden zijn niet zo theoretisch als ze lijken!
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2007 19:31 #86968
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic revisiemotor
<p>@ Siang</p><p>En ook over Scandcar weer een positief verhaal.</p><p>@ Pieter </p><p>Helemaal eens!</p><p>@ Niek 1</p><p>o.k. de motoren van Martens lijken dus nog altijd goed te zijn; die ervaring had ik 12 jaar geleden al. </p><p>@ Niek 2</p><p>Tsja, dan heb je grote troubles; maar goed, hoe groot is de kans dat dat werkelijk gebeurt met een nieuwe kop... En ook bij aanschaf van een compleet blok blijft 't maar de vraag hoe de leverancier 't oplost; maar goed, in dat geval sta je wel wat sterker!</p><p>@ everybody</p><p>reacties over al dan niet betrouwbare leveranciers van ruilmotoren blijven welkom!</p>
Groet, Hans
18-10-2007 19:59 #86967
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic revisiemotor
<p> </p><p>Even muggenziften: "<em>als er van de cilinderkop van het vod bijvoorbeeld een klepveer breekt en de klep de zuiger raakt</em>". Ook met gebroken klepveer zal de klep nooit de zuiger raken.</p><p> </p>
tinustuning.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2007 20:48 #86966
door 05703-dummy
Groet, Hans
o.k., maar da's weer een andere discussie... ik ben meer op zoek naar reacties over al dan niet betrouwbare leveranciers van revisiemotoren

Groet, Hans
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2007 22:45 #86965
door Niek de Boer
Ben heeft gelijk,maar ik ben vergeten te vermelden,dat het zeker voorkomt,dat bij een gebroken klepveer ook de spietjes er uit schieten en dan kunnen de door mij beschreven gevolgen zeker wel optreden.Ik heb deze gevolgen persoonlijk al enige malen bij b 18 en 20 motoren mogen aanschouwen.Een en ander ziet er wel erg spectaculair uit.!
En voor Hans Latenstein:staak je zoektocht en haal een motor bij Martens in Deurne!!!! ps: Ik heb geen belang bij deze zaak.En voor de goede orde:de verloren gegane motoren zoals boven omschreven kwamen niet van Martens.
En voor Hans Latenstein:staak je zoektocht en haal een motor bij Martens in Deurne!!!! ps: Ik heb geen belang bij deze zaak.En voor de goede orde:de verloren gegane motoren zoals boven omschreven kwamen niet van Martens.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 13:12 #86964
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic revisiemotor
<p>Vergeet niet dat je op de 'nieuwe' motor de 'oude' startmotor/dynamo/benzinepomp/waterpomp en stroomverdeler komt (meestal) Hoe is het daarmee?</p><p>Als je dit allemaal meeneemt kán het flink in de papieren lopen......</p><p>Of je koopt een oud (desnoods B20 blok) die je als inruil gebruikt óf je laat je B18 opboren tot 2 liter. Ik heb evt wel een B20 liggen voor een klein prijsje die je als inruil kan gebruiken. Je hebt bij het opboren nl. wel weer een echte B20 kop nodig. Het revisiebedrijf dus ook. </p><p>Overweeg balanceren van het draaiend gedeelte, scheelt echt.</p><p>Persoonlijk vind ik toch wel een beetje dat een B20 niet echt zoveel meerwaarde geeft dan een B18. Net alsof die zwaardere zuigers het motorgevoel wat traag maakt en niet zo vlot op toeren komt. Een goede B18 is bijna net zo vlot als een B20.</p><p>Zelf ben ik inderdaad pas overgestapt van een B18 naar een -pas gereviseerde- B20.</p><p>Dat het ontstekingstijdstip echt heel vroeg moet staan om het juiste vermogen te krijgen gaf mij een beetje het gevoel dat de verbrandingsruimte van een B20 eigenlijk iets te groot is om een fatsoenlijk vlamfront te verkrijgen. Het is ook allemaal wat rauwer. Zouden die lichtere (en duurdere) Mahle zuigers nog beter zijn?</p><p>Lastig hè, de juiste keus te willen maken.</p><p>gr marcel.</p>
Amazon Combi '66
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-11-2007 14:53 #86963
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>Inderdaad Marcel, juiste keuzes maken blijft lastig. Op de beurs ook nog diverse "deskundigen" gesproken. Word je helaas ook niet erg veel wijzer van:</p><p>* "1 liter olie op 400km? gooi 't hele blok maar weg en zet er een revisieblok in..."</p><p>* "begin eerst eens met de kop vervangen; de rest kan altijd nog..."</p><p>* "wel goede compressie? dan olieschraapveren kapot en compressieveren nog niet"..."</p><p>* "laat je eigen blok bij een betrouwbaar bedrijf (?) reviseren en koop in geen geval een compleet ruilblok, da's allemaal bagger..."</p><p>* "B18 inruilen voor B20 is geen probleem bij Martens of Bakkenes; kost soms wel iets duurder..."</p><p>* "B18's zijn mechanisch sterker, waarom dan voor die paar extra pk's gaan voor een B20, gewoon je eigen B18 reviseren..." </p><p>* "B20 heeft het een stuk gemakkelijker in een zware 145 en zal hierdoor veel prettiger rijden en bovendien zuiniger lopen dan een B18 die continu wordt overbelast; ze zijn destijds niet voor niets overgestapt van B18 naar B20..."</p><p>* "het zouden alleen de klepsteelrubbertjes kunnen zijn; ff perslucht op de cilinders en vervangen; uurtje werk en tientje materiaal..."</p><p>Kortom de meningen lopen behoorlijk uiteen; van compleet laten reviseren tot slechts de klepsteelrubbertjes vervangen; van B18 tot B20... </p><p>Kweet ff niet meer wat wijsheid is... </p>
Groet, Hans
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-11-2007 22:25 #86962
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic revisiemotor
<p>Ik denk dat je gewoon het beste kan overstappen op een gewoon B18 revisieblok. </p><p>Kan ook via de V44 club. Vraag wel of bij een revisie of inderdaad ook opgeboord is én met nieuwe (overmaat) zuigers. Je zal merken dat een goed standaard B18 blok gewoon erg goed rijd. De meerwaarde van een B20 zit volgens mij gewoon tussen de oren. Een nieuw model auto vroeg (en vraagt) om een iets grotere motor om de klant het gevoel te geven dat je ook een flink sterkere motor in zit.</p>
Amazon Combi '66