revisiemotor
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-10-2007 21:58 #50861
door 05703-dummy
Groet, Hans
revisiemotor is gemaakt door 05703-dummy
<p>Hallo, de motor in mijn 145 verbruikt inmiddels een liter olie per 400 km, LPG-verbruik varieert van 1:4 tot 1:8, weinig fut meer en luidruchtig. Kortom ik ben op zoek naar een revisiemotor. Bij voorkeur een ruilmotor zodat ik de motor snel kan (laten) uitwisselen; auto is namelijk dagelijks gebruik auto. Bovendien wil ik i.p.v. de huidige B18 een B20 blok. Hoor over de verschillende leveranciers echter ook heel verschillende verhalen. Ik ben echter van mening dat je niet op één goede of slechte ervaring af mag gaan vandaar mijn oproep om jullie goede of slechte ervaringen met revisiemotoren, en de leveranciers hiervan, te ventileren op dit forum. Een ruilblok kost genoeg geld, en dat heb ik er voor over, maar dan moet-ie wel goed & betrouwbaar zijn!</p><p> </p>
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 19:25 #86980
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic revisiemotor
<p>Beste Hans,</p><p>twee weken geleden heb ik een revisiemotor in mijn Amazon gezet. Ik heb deze bewust gekocht bij TransOparts in Berkel-Enschot. Aangezien ik een maand geleden een cylinderkop bij het VOD gekocht had (veel te duur overigens) en ook de distributietandwielen pas vervangen waren, heb ik die niet bij deze firma aangeschaft. Dat was geen enkel punt; ik kon het krijgen zoals ik het hebben wou. Prettige en deskundige mensen en voor een redelijke prijs. Binnen anderhalve dag de motor er ingelepeld met behulp van een motortakel van de regio. De oude B18 hoefde ik niet in te leveren. Bij een B20 moet dat wel geloof ik, dus dan heb jij een probleem. Kijk wel uit wat je nodig hebt om van de oude motor af te halen. Een aantal zaken moet je overzetten. Ook is verstandig om drukgroep en plaat direct te vernieuwen. Kortweg je moet goed uitkijken en het wordt altijd duurder dan je denkt. Overleg dus goed, wat er allemaal nodig is om weer snel rond te tuffen. </p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 21:33 #86979
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic revisiemotor
<p>Bedankt voor je reactie; je was de koppakkingperikelen (3x woordwaarde) kennelijk zat!</p><p>Andere tips, en waarschuwingen, zijn natuurlijk nog steeds welkom! Heeft het VOD eigenlijk nog revisieblokken?</p><p> </p>
Groet, Hans
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-10-2007 21:56 #86978
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic revisiemotor
<p>Hai Hans,</p><p>Met een revisieblok (of wat als zodanig aangeboden wordt bij sommige wat minder betrouwbare partijen)</p><p>weet je eigenlijk niet echt goed wat je hebt gekocht.</p><p>Veelal worden deze motoren seriematig gereviseerd, met voor alle blokken dezelfde instellingen van de machines.</p><p>Ik kies er liever voor een oud blok open te pulken, naar een goede motorreviseur te gaan </p><p>en dan te kunnen volgen wat er precies gedaan wordt.</p><p>Heb net het blok van de Jag gedaan, kop voorzien van nieuwe kleppen, geleiders, geharde zetels etc.</p><p>Blok uitgehoond naar tweede overmaat, nieuwe mahle zuigers, nieuwe krukaslagers geslepen, nieuwe zuigerstangen</p><p>en in totaal was ik 1600 euri kwijt, half afgemonteerd. Keizer motorrevisie in Doetinchem...</p><p>Da`s minder dan een zogeheten revisieblok me had gekost.</p><p>En nu weet ik wat ik heb. Beter dan nieuw uit de fabriek.</p><p>De ama heeft dit vier jaar gelee ondergaan bij MMC in Amersfoort, toendertijd 1300 euri.</p><p>Ook dat is niet veel meer dan een revisieblok je kost.</p><p> </p><p>En.... veel leuker om mee te maken.</p><p>Nu, na inmiddels 45000, kilometer nog geen enkel probleem gehad met het blok van de ama.</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 09:49 #86977
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>Ik ben 't op zich wel met je eens Jasper; ik heb deze mening over het onbetrouwbare seriewerk helaas al vaker gehoord... </p><p>Ik heb ooit een ruilblok van Martens Autoparts in m'n Ama gezet en dat was echt een perfect blok; na 10 jaar en 120000km nog steeds geen noemenswaardig olieverbruik en zat power... Maar ja, dat was in 1995... Iemand ervaring met de huidige blokken van Martens, of Scandcar, Nordicar, Transocar, DriesBakkenes, volvo140klassiekers, VOD, ..., ???</p><p> </p>
Groet, Hans
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2007 10:14 #86976
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic revisiemotor
heb bij Slubo mijn B18 laten reviseren, wilde graag het oorspronkelijke vroege (1961) B18 blok houden en tegen de prijs van een ruilblok werd e.e.a. netjes gedaan; rij sindsdien al weer veel probleemloze rallykilometers
- John den Turck (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 20:03 #86975
door John den Turck (GAST)
Beantwoord door John den Turck (GAST) in topic revisiemotor
<p>Nog even wat reclame voor een ander bedrijf nl Scandcar, heb daar een aantal jaren geleden een revisie shortblok (B20A) gekocht.</p><p>Na een paar maanden heeft de oliepomp het begeven en dan kom je achter de service van een bedrijf.</p><p>Scandcar heeft dit netjes opgelost als garantie geval, shortblok terug naar revisie bedrijf en deze is helemaal nagekeken kostenloos.</p><p>Na een half jaar kwam er een tik in de motor bij 3000 toeren en dus weer terug, Scandcar heeft het blok uitgebouwd en ondertussen een leenauto aangeboden.</p><p>Nadat het shortblok terug was van het revisiebedrijf heeft scandcar het blok weer ingebouwd maar de tik was niet weg.</p><p>Daarna hebben ze een nieuw revisie blok compleet met een nieuwe revisie LPG kop in mijn auto geplaatst.</p><p>Kosten, alleen de gebruikte pakkingen en dat voor een blok wat bijna een jaar had gelopen.</p><p>Kortom prima service.</p><p> </p><p> </p><p> </p>
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-10-2007 20:37 #86974
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic revisiemotor
<p>geweldige service.</p><p>Zelf een blok laten reviseren is in mijn ogen een zekerder manier dan een revisieblok.</p><p>Voor de kosten hoef je het ook niet echt te laten.</p><p>Meestal redelijk in de buurt van de prijs van een revisieblok.</p><p>Duurt al met al wel wat langer en je hebt wat meer dan gemiddeld inzicht in de motor nodig,</p><p>maar naar mijn mening die extra moeite dik waard.</p><p>Ben je minder handig dan is een kant-en-klaar blok van Scandcar wegens de verleende service </p><p>eerder te overwegen.</p><p>succes,</p><p> </p><p>Jasper</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 21:56 #86973
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>Tsja, aan de ene kant lost Scandcar het keurig op, aan de andere kant ging er ook wel veel mis met dat motorblok!</p><p>Zoals gezegd zoek ik bij voorkeur een ruilmotor zodat ik de motor snel kan (laten) uitwisselen; auto is namelijk dagelijks gebruik auto. Bovendien wil ik i.p.v. de huidige B18 een B20 blok. Een optie zou dan nog kunnen zijn om op zoek te gaan naar een B20 en deze dan zelf te laten reviseren, i.p.v. "seriewerk"... </p>
Groet, Hans
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 23:05 #86972
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic revisiemotor
Ik heb mijn originele blok door Scandcar laten reviseren, op mijn verzoek kreeg ik een leenauto mee. Tot nu toe (± 40.000 km) geen enkel probleem gehad en ik ben er niet echt zuinig op, normaal gebruik, rallies, Autobahn, extreme temperaturen (50º C buitentemperatuur meegemaakt). Enkele jaren geleden heb ik het blok van mijn Mini laten reviseren door Mannesman in Soestduinen, dat is perfect gedaan (geblueprint) maar was wel 2x de prijs van de revisie bij Scandcar en dat blok loopt ook mooi.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.