- Berichten: 337
Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-08-2024 12:30 #1046159
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Mooi werk Rutger!
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Senior lid
-
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Minder
Meer
- Berichten: 60
14-09-2024 13:20 - 14-09-2024 13:20 #1046649
door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Na een drukke laatste periode voor mijn vakantie, de vakantie, de boekhouding en een klein festival, heb ik het werk aan de Volvo weer opgepakt. Tussendoor heb ik een paar kleine onderdelen ontroest en geverfd, maar dat mag geen naam hebben. Op mijn terugweg vanuit Zwitserland ben ik langs het clubmagazijn gereden en heb ik nog een groot stuk plaatwerk opgehaald voor het deel achter de voorportier tot achter het achterruit aan de bestuurderszijde.
Gisteren ben ik weer verder gegaan met het uitslijpen van oude stukken plaatwerk en de dorpel, om het inlasdeel (a-stijl met dorpel er aan) te kunnen passen dat ik heb gekocht.
Een merkwaardige situatie doet zich voor, ik zal het uitleggen.
Hieronder zie je de overgang parafan/a-stijl bestuurderszijde van mijn auto.
Je ziet hier dat de plaat die de bovenkant van de parafan vormt, een verzetje heeft ter hoogte van het bovenste deurscharnier. Op deze plek 'duikt' de plaat die de zijkant vormt (waar ook het spatbord aan vast zit) onder deze bovenste plaat, en zijn deze twee delen op elkaar gepuntlast. Beide platen hebben dus een verzetje en zodoende ontstaat er een soort geultje. De twee gaatjes zijn voor de klemmetjes van de sierlijst, die dit geultje afdekt. De plaat die onder de bovenste plaat verdwijnt, gaat binnenin omhoog door en zit daar aan de een verticale plaat gelast die het interieur vormt.
Het geultje.
Nogmaals, maar van voren. Je ziet hier dat de onderste plaat (het verroeste deel) door loopt onder de bovenste plaat door.
En zo ziet het er uit met de sierlijst. Het geultje valt helemaal weg onder de lijst.
Nou was het inlasdeel dat ik had gekocht een beetje anders en ik had ook al geconstateerd dat dit geultje ontbreekt in een stuk dat ik uit een andere (erg gare) auto had geslepen. Aan de buitenkant leek er bij dit uitgeslepen deel helemaal geen verbinding te zijn tussen een buiten- en binnenplaat, maar kon je aan de binnenkant wél zien dat er een binnen- en buitenplaat waren, en gek genoeg moesten die dus op een plek splitsen in vanuit één plaat naar twee platen. Ergens moest dus een verbinding zijn. Zie hieronder wat ik bedoel. waren.
Geen geultje.
Ik heb de staalborstel op de slijper er bij gepakt, in het vermoeden dat ik ergens plamuur ging vinden, maar tot mijn verbazing zie ik dat Volvo twee verschillende fabricageprocessen heeft gebruikt. De verbinding zit bij dit deel uit de andere auto veel hoger, en is opgevuld met tin. De sierlijst zit eenvoudigweg middenin de plaat vast geklemd in twee gaatjes.
Je ziet hier duidelijk dat er hier een puntlasverbinding is gemaakt tussen de boven- en onderplaat, maar op een andere plek dan in mijn carrosserie, en in plaats van het ontstane 'geultje' af te dekken met een sierlijst, is er hier gekozen om de ontstane verbinding af te dekken met tin en in vorm te schuren.
Idem.
Ik sta nu voor de keuze om te kijken hoe ik eea ga doen aan de kant die ik ga inlassen en ik heb het het liefst aan beide kanten gelijk, maar ik vond het een opmerkelijke constatering dat Volvo twee fabricageprocessen heeft gehad hierin. Ik vermoed dat het vertinnen en rond schuren te arbeidsintensief is geweest en men later de keuze heeft gemaakt om het zo te doen zoals het in mijn carrosserie zit, bij wijze van kostenbesparing.
Zijn er meer mensen die dit verschil eens is opgevallen? En hoe zit dit bij jullie katteruggen?
Zie hier nog een proefpassing:
Voor ik verder kan moet ik de binnendorpel namaken, het hoekijzer en in zetten waar de vloer op rust en een stuk vloer repareren. Dus inlassen duurt nog even. Verder vermoed ik dat bij het inlasdeel het horizontale deel van de dorpel iets te veel omhoog wijst en dus wat naar beneden gedrukt moet worden. Ik zou eens bij een andere Katterug moeten gaan kijken..
Gisteren ben ik weer verder gegaan met het uitslijpen van oude stukken plaatwerk en de dorpel, om het inlasdeel (a-stijl met dorpel er aan) te kunnen passen dat ik heb gekocht.
Een merkwaardige situatie doet zich voor, ik zal het uitleggen.
Hieronder zie je de overgang parafan/a-stijl bestuurderszijde van mijn auto.
Je ziet hier dat de plaat die de bovenkant van de parafan vormt, een verzetje heeft ter hoogte van het bovenste deurscharnier. Op deze plek 'duikt' de plaat die de zijkant vormt (waar ook het spatbord aan vast zit) onder deze bovenste plaat, en zijn deze twee delen op elkaar gepuntlast. Beide platen hebben dus een verzetje en zodoende ontstaat er een soort geultje. De twee gaatjes zijn voor de klemmetjes van de sierlijst, die dit geultje afdekt. De plaat die onder de bovenste plaat verdwijnt, gaat binnenin omhoog door en zit daar aan de een verticale plaat gelast die het interieur vormt.
Het geultje.
Nogmaals, maar van voren. Je ziet hier dat de onderste plaat (het verroeste deel) door loopt onder de bovenste plaat door.
En zo ziet het er uit met de sierlijst. Het geultje valt helemaal weg onder de lijst.
Nou was het inlasdeel dat ik had gekocht een beetje anders en ik had ook al geconstateerd dat dit geultje ontbreekt in een stuk dat ik uit een andere (erg gare) auto had geslepen. Aan de buitenkant leek er bij dit uitgeslepen deel helemaal geen verbinding te zijn tussen een buiten- en binnenplaat, maar kon je aan de binnenkant wél zien dat er een binnen- en buitenplaat waren, en gek genoeg moesten die dus op een plek splitsen in vanuit één plaat naar twee platen. Ergens moest dus een verbinding zijn. Zie hieronder wat ik bedoel. waren.
Geen geultje.
Ik heb de staalborstel op de slijper er bij gepakt, in het vermoeden dat ik ergens plamuur ging vinden, maar tot mijn verbazing zie ik dat Volvo twee verschillende fabricageprocessen heeft gebruikt. De verbinding zit bij dit deel uit de andere auto veel hoger, en is opgevuld met tin. De sierlijst zit eenvoudigweg middenin de plaat vast geklemd in twee gaatjes.
Je ziet hier duidelijk dat er hier een puntlasverbinding is gemaakt tussen de boven- en onderplaat, maar op een andere plek dan in mijn carrosserie, en in plaats van het ontstane 'geultje' af te dekken met een sierlijst, is er hier gekozen om de ontstane verbinding af te dekken met tin en in vorm te schuren.
Idem.
Ik sta nu voor de keuze om te kijken hoe ik eea ga doen aan de kant die ik ga inlassen en ik heb het het liefst aan beide kanten gelijk, maar ik vond het een opmerkelijke constatering dat Volvo twee fabricageprocessen heeft gehad hierin. Ik vermoed dat het vertinnen en rond schuren te arbeidsintensief is geweest en men later de keuze heeft gemaakt om het zo te doen zoals het in mijn carrosserie zit, bij wijze van kostenbesparing.
Zijn er meer mensen die dit verschil eens is opgevallen? En hoe zit dit bij jullie katteruggen?
Zie hier nog een proefpassing:
Voor ik verder kan moet ik de binnendorpel namaken, het hoekijzer en in zetten waar de vloer op rust en een stuk vloer repareren. Dus inlassen duurt nog even. Verder vermoed ik dat bij het inlasdeel het horizontale deel van de dorpel iets te veel omhoog wijst en dus wat naar beneden gedrukt moet worden. Ik zou eens bij een andere Katterug moeten gaan kijken..
Laatst bewerkt 14-09-2024 13:20 door Rutger Peereboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 348
14-09-2024 16:18 - 29-12-2024 15:09 #1046650
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Dag Rutger, volgens mij is het zo (afgaande op de ervaring met mijn eigen PV544) dat bij de eerste serie van de PV544, dus die met de B16 motor en 6 volt systeem, het geultje ontbreekt. Ik heb het tenminste aan beide kanten niet. Het plaatwerk is gewoon vlak. Ook is de voorzijde aan de binnenkant van de motorkap anders en is de bevestiging van de motorkap aan het front anders dan bij de latere PV544. Deze constructie is volgens mij identiek aan de PV444.
Ik heb het vermoeden dat vanaf de PV met de B18 motoren en het 12 volt systeem wijzigingen aan de carrosserie zijn aangebracht. Het geultje waar je het over hebt is er één van, de andere is een gewijzigde motorkap met scharnieren en veren. Ik ben er ook achter dat de binnenplaat van de portieren licht kan afwijken.
Groet,
Rik
Ik heb het vermoeden dat vanaf de PV met de B18 motoren en het 12 volt systeem wijzigingen aan de carrosserie zijn aangebracht. Het geultje waar je het over hebt is er één van, de andere is een gewijzigde motorkap met scharnieren en veren. Ik ben er ook achter dat de binnenplaat van de portieren licht kan afwijken.
Groet,
Rik
Laatst bewerkt 29-12-2024 15:09 door Rik Tuin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Senior lid
-
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Minder
Meer
- Berichten: 60
14-09-2024 16:22 #1046651
door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Hee Rik,
Dat is erg goede informatie! Klinkt inderdaad logisch dat ze tegelijk met dat soort veranderingen dit ontwerp ook hebben aangepast. Goed om te weten. Ik vind dit soort dingen altijd wat mysterieus en wil dan graag weten hoe het zit, dus bedankt voor je info!
Rutger
Dat is erg goede informatie! Klinkt inderdaad logisch dat ze tegelijk met dat soort veranderingen dit ontwerp ook hebben aangepast. Goed om te weten. Ik vind dit soort dingen altijd wat mysterieus en wil dan graag weten hoe het zit, dus bedankt voor je info!
Rutger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Senior lid
-
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Minder
Meer
- Berichten: 60
29-12-2024 14:34 - 29-12-2024 23:31 #1047602
door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Hee medeforumleden,
Een kleine update hier. Ik ben nog steeds bezig met het reconstrueren van de binnendorpel en stukken vloer om uiteindelijk de nieuwe zijkant in de auto te kunnen lassen. Het maken van de binnendorpel had wel wat voeten in de aarde, maar is ondertussen gelukt. Ik moest eerst uitzoeken wat de vorm was van de binnendropel, omdat er niets meer van over was na 1000 halfbakken reparaties van vorige eigenaren. Na veel speuren op internet kwam ik op een Duits forum wonder boven wonder iemandr tegen die net als ik op zoek was naar de correcte constructie van de dorpel en een antwoord op die vraag in de vorm van een doorsnede van een dorpel van een PV544. Ik heb bij Rik Tuin thuis bij zijn katterug nog wat dingen kunnen opmeten, wat erg verhelderend werkte. Hieronder een paar foto's van de voortgang.
Ik begon met stuk vlakke plaat die ik eerst 90 graden omzette in de zetbank.
Daarna moest er een 90 gradenhoek de andere kant op komen. Hiervoor heb ik de plaat ingeklemd tussen een stuk hout van de juiste dikte en een metalen staaf van de juiste dikte. Daarna kon het tikken beginnen. hierbij gebruikte ik een hamer en een stuk hout. Het hout helpt bij het tikken om niet een oppervlak met allemaal deuken van de hamer te krijgen. In de foto is te zien dat ik nu effectief een zigzag heb. Ook zie je de stalen staaf waarover ik de plaat heb kromgeslagen. Het staal helpt om een strakke rand te krijgen i.t.t. wanneer je hout gebruikt.
Nu moest het geheel weer de andere kant op geslagen worden met een goede tussenruimte.
Het stuk omhoog staande plaat is wat ik net heb omgeslagen. Op het hout ligt plat nog een los stuk plaat, dat ziet er wat verwarrend uit.
En hier het resultaat:
Vervolgens moet er nog een verzetje in de binnendorpel zitten. Dit was wat ik vermoedde uit mijn forensische werk aan de carrosserie, maar ik wist het pas zeker na mijn zoektocht op het internet. Dit verzet is ongeveer 1 plaatdikte en moet net boven de vloer beginnen. Op zich onbelangrijk, maar ik zit soms iets te veel op de details haha.
Na wat geklooi met een nieuwe geleider die ik heb gemaakt voor mijn geëlektrificeerde profielwals, kan ik nu eindelijk fatsoenlijk rechte verzetjes draaien in plaatwerk.
Voor het draaien. Een iets spannend moment, want je doet het maar één keer.
Het resultaat:
De bovenste rand van de binnendorpel is nu nog te breed; die hoort ongeveer gelijk te zijn aan een denkbeeldige rechte lijn die je langs het verticale vlak van de binnendorpel naar boven trekt. Dit slijp ik echter pas later gelijk.
Later even de foto's van de testpassing en het verdere laswerk dat ik heb gedaan.
Een kleine update hier. Ik ben nog steeds bezig met het reconstrueren van de binnendorpel en stukken vloer om uiteindelijk de nieuwe zijkant in de auto te kunnen lassen. Het maken van de binnendorpel had wel wat voeten in de aarde, maar is ondertussen gelukt. Ik moest eerst uitzoeken wat de vorm was van de binnendropel, omdat er niets meer van over was na 1000 halfbakken reparaties van vorige eigenaren. Na veel speuren op internet kwam ik op een Duits forum wonder boven wonder iemandr tegen die net als ik op zoek was naar de correcte constructie van de dorpel en een antwoord op die vraag in de vorm van een doorsnede van een dorpel van een PV544. Ik heb bij Rik Tuin thuis bij zijn katterug nog wat dingen kunnen opmeten, wat erg verhelderend werkte. Hieronder een paar foto's van de voortgang.
Ik begon met stuk vlakke plaat die ik eerst 90 graden omzette in de zetbank.
Daarna moest er een 90 gradenhoek de andere kant op komen. Hiervoor heb ik de plaat ingeklemd tussen een stuk hout van de juiste dikte en een metalen staaf van de juiste dikte. Daarna kon het tikken beginnen. hierbij gebruikte ik een hamer en een stuk hout. Het hout helpt bij het tikken om niet een oppervlak met allemaal deuken van de hamer te krijgen. In de foto is te zien dat ik nu effectief een zigzag heb. Ook zie je de stalen staaf waarover ik de plaat heb kromgeslagen. Het staal helpt om een strakke rand te krijgen i.t.t. wanneer je hout gebruikt.
Nu moest het geheel weer de andere kant op geslagen worden met een goede tussenruimte.
Het stuk omhoog staande plaat is wat ik net heb omgeslagen. Op het hout ligt plat nog een los stuk plaat, dat ziet er wat verwarrend uit.
En hier het resultaat:
Vervolgens moet er nog een verzetje in de binnendorpel zitten. Dit was wat ik vermoedde uit mijn forensische werk aan de carrosserie, maar ik wist het pas zeker na mijn zoektocht op het internet. Dit verzet is ongeveer 1 plaatdikte en moet net boven de vloer beginnen. Op zich onbelangrijk, maar ik zit soms iets te veel op de details haha.
Na wat geklooi met een nieuwe geleider die ik heb gemaakt voor mijn geëlektrificeerde profielwals, kan ik nu eindelijk fatsoenlijk rechte verzetjes draaien in plaatwerk.
Voor het draaien. Een iets spannend moment, want je doet het maar één keer.
Het resultaat:
De bovenste rand van de binnendorpel is nu nog te breed; die hoort ongeveer gelijk te zijn aan een denkbeeldige rechte lijn die je langs het verticale vlak van de binnendorpel naar boven trekt. Dit slijp ik echter pas later gelijk.
Later even de foto's van de testpassing en het verdere laswerk dat ik heb gedaan.
Laatst bewerkt 29-12-2024 23:31 door Rutger Peereboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 348
29-12-2024 15:12 #1047604
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Mooi werk Rutger. Je komt maar weer eens passen/meten als je niet precies weet hoe bepaald plaatwerk eruit hoort te zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 298
29-12-2024 15:40 - 29-12-2024 15:41 #1047605
door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Prachtig en echt professioneel vakwerk!
De opfrissing van mijn 544 duurde al ruim 2 jaar en had voor mij niet langer moeten duren (als ik jou werk bekijk mag ik het woord restauratie echt niet gebruiken voor mijn 544)
Belangrijk is dat je koppig genoeg bent om vol te houden tot het einde,
veel respect voor je werk en dank voor je uitleg!
Mooi dat deze PV gered wordt.
De opfrissing van mijn 544 duurde al ruim 2 jaar en had voor mij niet langer moeten duren (als ik jou werk bekijk mag ik het woord restauratie echt niet gebruiken voor mijn 544)
Belangrijk is dat je koppig genoeg bent om vol te houden tot het einde,
veel respect voor je werk en dank voor je uitleg!
Mooi dat deze PV gered wordt.
Laatst bewerkt 29-12-2024 15:41 door P. Hanot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Senior lid
-
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Minder
Meer
- Berichten: 60
30-12-2024 00:08 - 30-12-2024 00:14 #1047617
door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Dank Peter en Rik! Fijne woorden!
Ja het is doorzetten Peter, maar dat kan ik gelukkig wel redelijk, dus ik ga er vanuit dat er ooit een glanzende PV voor mijn huis staat haha!
Hier nog even de testpassing van de nieuw gemaakte binnendorpel.
Het laatste deel met de curve naar de b-stijl wilde ik niet proberen na te maken, vanwege de nogal ingewikkelde vorm die er origineel in zit. Het bovenste deel (met de aparte uitstulping) was nog intact, dus ik hoefde er alleen een nieuwe onderkant aan te lassen, wederom met een klein verzet.
Het gat tussen de nieuwe binnendorpel en de b-stijl.
Het stuk dat er uit komt en waarvan ik het bovenste deel weer gebruik (gestraald hier):
Hier heb ik het onderste deel er weer aan gelast en er een verzet in geslagen met mijn pneumatische profielwals, omdat er door de uitstulping in het originele plaatwerk geen ruimte is om met de rollenwals te werken, zoals bij het andere deel van de nieuwe binnendorpel.
Ondertussen zit dit stuk ook aan de nieuwe binnendorpel vast gelast. Ik ben nu eerst bezig met het bijwerken van de vloer, omdat daar nog verrotte randjes aan zaten die nog vervangen moesten worden. Ook de dwarsbalk ter hoogte van de B-stijlen had een paar gaatjes en oude reparaties die me niet bevielen. Voor de nieuwe binnendorpel er in kan wil ik dit eerst aanpakken, nu ik er nog goed bij kan.
Uiteraard moet de binnendorpel ook nog een stukje langer naar voren toe, dat komt ook nog.
Ja het is doorzetten Peter, maar dat kan ik gelukkig wel redelijk, dus ik ga er vanuit dat er ooit een glanzende PV voor mijn huis staat haha!
Hier nog even de testpassing van de nieuw gemaakte binnendorpel.
Het laatste deel met de curve naar de b-stijl wilde ik niet proberen na te maken, vanwege de nogal ingewikkelde vorm die er origineel in zit. Het bovenste deel (met de aparte uitstulping) was nog intact, dus ik hoefde er alleen een nieuwe onderkant aan te lassen, wederom met een klein verzet.
Het gat tussen de nieuwe binnendorpel en de b-stijl.
Het stuk dat er uit komt en waarvan ik het bovenste deel weer gebruik (gestraald hier):
Hier heb ik het onderste deel er weer aan gelast en er een verzet in geslagen met mijn pneumatische profielwals, omdat er door de uitstulping in het originele plaatwerk geen ruimte is om met de rollenwals te werken, zoals bij het andere deel van de nieuwe binnendorpel.
Ondertussen zit dit stuk ook aan de nieuwe binnendorpel vast gelast. Ik ben nu eerst bezig met het bijwerken van de vloer, omdat daar nog verrotte randjes aan zaten die nog vervangen moesten worden. Ook de dwarsbalk ter hoogte van de B-stijlen had een paar gaatjes en oude reparaties die me niet bevielen. Voor de nieuwe binnendorpel er in kan wil ik dit eerst aanpakken, nu ik er nog goed bij kan.
Uiteraard moet de binnendorpel ook nog een stukje langer naar voren toe, dat komt ook nog.
Laatst bewerkt 30-12-2024 00:14 door Rutger Peereboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rutger Peereboom
- Senior lid
-
- Volvo PV 544 B18 Sport en Renault R4 GTL
Minder
Meer
- Berichten: 60
30-12-2024 00:29 - 30-12-2024 00:30 #1047618
door Rutger Peereboom
Beantwoord door Rutger Peereboom in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
In deze post nog een wat foto's van het werk aan de balk. In het hoekje zat een oude reparatie; een stukje blik dat over een gat gelast was. Ik vind dat niet netjes genoeg, dus ook dat werd vervangen. In al mijn ijverigheid ben ik ook nog los gegaan op het namaken van de richel die in dat stuk blik hoort. Hiervoor heb ik mijn eerder gemaakte pneumatische profielhamer gebruikt.
Het gat waarvoor een stukje blik moest worden gemaakt. Aan de rand en onderlangs de balk zie je al nieuw ingelast plaatwerk.
In 2d
En een best goede passing, al zeg ik het zelf! Nu nog inlassen.
Achter deze balk vond ik ook een verdacht stukje vloer, met veel lagen verf en aan de onderkant een lappendeken van plaatjes. Daarvoor heb ik bij het magazijn voor €46 maar een inzetstuk gehaald.
Het gat waarvoor een stukje blik moest worden gemaakt. Aan de rand en onderlangs de balk zie je al nieuw ingelast plaatwerk.
In 2d
En een best goede passing, al zeg ik het zelf! Nu nog inlassen.
Achter deze balk vond ik ook een verdacht stukje vloer, met veel lagen verf en aan de onderkant een lappendeken van plaatjes. Daarvoor heb ik bij het magazijn voor €46 maar een inzetstuk gehaald.
Laatst bewerkt 30-12-2024 00:30 door Rutger Peereboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-12-2024 10:57 #1047619
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Restauratie Rutgers Volvo PV 544 sport uit 1962
Hoi Rutger, ik ben even terug gegaan naar de eerste pagina van dit draadje en daar schreef ik:
"Ik denk dat je gewoon moet beginnen. ik kan me niet voorstellen dat er onoverkomelijke problemen zullen zijn. Mechanisch heb je een recente met 12Volt en B18 motor. Als er al een stukje plaatwerk zou zijn waar je niet aan kunt komen is het te maken lijkt mij."
Ik vraag me intussen wél af hoe slecht een auto moet zijn voordat jij vindt dat het te erg is!! Wat een fantastisch werk tot nu toe en vooral hoe vindingrijk je bezig bent!
Het wordt voor mij een eer om je auto te kunnen zien als hij klaar is, want dat hij af komt, daar twijfel ik inmiddels helemaal niet meer aan!
"Ik denk dat je gewoon moet beginnen. ik kan me niet voorstellen dat er onoverkomelijke problemen zullen zijn. Mechanisch heb je een recente met 12Volt en B18 motor. Als er al een stukje plaatwerk zou zijn waar je niet aan kunt komen is het te maken lijkt mij."
Ik vraag me intussen wél af hoe slecht een auto moet zijn voordat jij vindt dat het te erg is!! Wat een fantastisch werk tot nu toe en vooral hoe vindingrijk je bezig bent!
Het wordt voor mij een eer om je auto te kunnen zien als hij klaar is, want dat hij af komt, daar twijfel ik inmiddels helemaal niet meer aan!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.