Goed gekeurd!! Volvo Amazon laswerkzaamheden.

Lees meer
17-02-2019 11:41 #182008 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon met (las, elektra, uitdeuk) werk,
Sinds mijn laatste bericht over de benzinedop ben ik druk in de weer geweest om alle elektra te begrijpen en te herleiden, daarbij kom
ik tot de conclusie dat het vaak abacadabra is en blijft voor me. Er is in het verleden al wat aan de elektra gedaan maar hebben niet de moeite genomen om de oude kabels weg te halen, ander leuk hersenspinsel is dat ze weer een andere kleur kabel gebruikten als ze iets vervangen hadden. Bij de nieuwe kabels hebben ze er zekeringen tussen geplaatst dus dat is wel een pluspunt. Heb in het dashboard een knopje gevonden, die hoort volgens mij onder het dashboard te hoogte van je linker knie en is denk ik voor het lampje van het handschoenenkastje? er zit alleen nergens een lampje :-). Ben ook veel kabels tegengekomen maar deze zijn nergens op aangesloten. Desalniettemin heb ik de achterlichten werkend gekregen, stads/ dimlicht (volgens mij is dat hetzelfde) de remlichten tot op heden nog niet zien branden....

Heb het onderwerp van mijn verslag ook even aangepast want het is niet allen maar laswerk, heb bij de aanschaf van mijndroombak niet eens de deuk gezien bij het R. Achterlicht. (Iets met liefde maakt blind) Aangezien ik met de elektra bezig was heb ik de reflectoren schoongemaakt, eerst gepolijst maar toen besloten deze met een chroomspuitbus te spuiten. Geprobeerd deze deuk uit te deuken, nooit eerder gedaan maar vind zelf dat het goed gelukt is. Vanwege mijn hobby ijzersmeden en mijn iets te grote obsessie voor hamers, had ik deze in allerlei vormen en maten, had dus genoeg "aambeeldjes" en heb de deuk er best goed uitgekregen, het lakwerk liet wel op sommige plekken los maar je kunt niet alles hebben, het achterlicht valt nu weer mooi in het plaatstaal.

Met deze mooie dagen dacht ik, ik ga mijn wagen eens wassen, toch speciaal zo'n 1ste wasbeurt, draai ik het rechter raam omhoog, merk weerstand en pats, daar knapte, scheurde wat, dus er komt weer een to-do ding bij, kan ik wel de spiegel makkelijker vastschroeven.

Nog steeds doe ik alles met een grote glimlach en geniet er ontzettend van, als het abacadabra elektra gedeelte af is ga ik aan het laswerk beginnen, zou er af en toe wat foto's bij doen voor diegene die dit lezen en volgen.

Fijne zondag en geniet van het heerlijke weer! Veel plezierige kilometers!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2019 12:08 #182009 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Leuk project. Had je ook wat foto's van de buitenkant? ;-) Welke uitvoering en modeljaar?

Als je remlichten het niet doen, ligt het vermoedelijk aan je remschakelaar. Dat is een hydraulisch exemplaar, dat werkt o.b.v. de druk van je remvloeistof. Hij zit in een soort verdeelblokje op het schutbord in het motorruim. Vlakbij de achterkant van het blok. Er zitten twee kabeltjes op. Als je de kabels doorverbindt, moeten de remlichten oplichten. Gebeurt dat niet, zit het probleem elders. Overigens is mijn advies om de hydraulische schakelaar te vervangen door een mechanische remlichtschakelaar. Ofwel gewoon een mechanische toevoegen als back-up. De hydraulische kunnen nog wel onbetrouwbaar zijn en voor je het weet knalt iemand achterop je Amazon omdat die niet gezien heeft dat je remt..

Succes!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2019 20:11 #182013 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Hé wat leuk, ik las uw naam en dacht meteen "die komt mij bekend voor" Heb uw post's op het forum gelezen, het avontuur van de donkerblauwe Amazon uit België.

Ik heb een zwarte Amazon uit 65. Bedankt voor de heldere uitleg en zal deze morgen gaan proberen. Hier de foto van zijn 1ste wasbeurt. Toch een memorabel moment!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2019 18:10 - 18-02-2019 18:10 #182025 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Ja, dat klopt; de blauwe uit België :-D
Helaas nog op een laag pitje, maar wie weet komt er weer wat verandering in nu het mooie weer om de hoek komt kijken.

Mooie Amazon! Zwart staat zo'n auto altijd goed. En die Suzuki mag er ook best wezen ;-) Geniet ervan!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2019 19:57 #182181 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Nu het mooie weer gearrivirer is zul je vaker op je 2 wieler springen denk ik!! ;-) Zwart staat hem inderdaad goed!

Heb je eerdere instructie helaas nog niet kunnen uitvoeren, door een klunzige fout heb ik nu een paar hechtingen in mijn vingers, alles kost mij nu wat meer moeite en tijd.. Het knutselen staat nu, met veel tegenzin op een laag pitje, aan de andere kant ben ik wel ontzettend enthousiast over de aankomende Themadag "auto uit winterslaap halen" Geen sec. getwijfeld en mij daarvoor aangemeld! Ik kijk daar ontzettend naar uit!! Mijn 1ste sleuteldag via Vkv, leren, daarna toepassen op mijn eigen auto en hopelijk met wat onderdelen richting huiswaarts.

Ook heb ik via dit forum een nieuwe teller unit op de kop kunnen tikken! Maikel-> mocht je dit lezen! Nogmaals dank!!

Wie weet kan ik bij de themadag een gezicht koppelen aan de namen van behulpzame mensen die mij al via dit forum ontzettend geholpen hebben.

Warme groet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2019 10:08 #182190 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
HI Luuk,
Gefeliciteerd met je Amazon, hierbij twee linkjes naar youtube channels die erg veel nuttige informatie bevatten.
Twee erg gepassioneerde en vakkundige plaatwerkers/monteurs:

www.youtube.com/results?search_query=trev%27s+blog


www.youtube.com/channel/UCTHDVml1xugLuj0oi384tEQ

Veel plezier|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2019 10:27 #182526 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Kleine update, de Themadag bij Dries is mij ontzettend goed bevallen!! Was echt een toffe zaterdag. Pen en papier in de aanslag, veel nuttige informatie, handige tips, gezellige mensen, prima bakkie koffie, lekkere koeken en een goede bak snert. Ogen en oren uitgekeken daar!
Naar huis met wat onderdelen en meteen aan de slag gegaan.
Claxonrubber vervangen, alles geschuurd, schoongemaakt en nu functioneert hij echt zoals het hoort.
Bij Dries zo’n tangetje ingeslagen om het deur/raam mechanische los te krijgen, de linkerkant ging prima met een schroevendraaiertje maar rechts waar het raam opeens niet meer werkte met zijn 1ste wasbeurt, die ging een stuk lastiger. Hendel was er met dat tangetje zo af, binnenkantdeur goed schoongemaakt, roest viel gelukkig mee, staalkabel over de rollen, 1 ketting schakel hing nog maar aan 1 kant vast, die weer bevestigd, kabel en ketting wat ingevet, alles op spanning gezet, stootblokje goed gezet, stond zo scheef dat het raam ervoor kwam....binnenkant deur behandeld met fluidfilm,
Buitenspiegel ook meteen goed aangedraaid en de scheur/knik aan binnenzijde van deurpaneel gelijmt en verstevigd.

Onder de auto gekropen, massakabel losgehaald en die goed schoongemaakt en wat geschuurd, nu zie je weer koper ipv zwart, vettig olie zand...Mij was deze zelf nog niet eens opgevallen maar bij Dries stond er een prachtige p1800 op de brug dus daar ben ik onder gedoken, kon ik meteen goed zien waar precies de km teller kabel die bak in gaat.
plaat bij bak los geschroefd, bak ondersteund met een krik, tellerkabel losgeschroefd en met het loshalen viel de vierkante wartel al op de grond. Hopelijk met een nieuwe tellerkabel, weer een werkend lint te zien.

Die plaat was wat beschadigd en wat krom, schoongemaakt, rechtgemaakt en in een nieuw schoon fris zwart jasje gespoten. Niemand die dat ziet maar ik weet dat het gedaan is (nu jullie ook ;-)

Na al dat liggen onder de auto had ik zin om even op mijn benen te staan dus de focus naar het verdeelblokje op schutbord en het loshalen van de kachelkraan, ik had alles goed bekeken en in 1 remleidingen zat een klein knikje, ondanks mijn voorzichtigheid heb ik het toch voor elkaar gekregen om die remleiding te slopen, precies achter de moer, alles onder de vloeistof en balen als een stekker. Aan de andere kant, beter dat ik er nu achter ben gekomen, goede werkende remmen, en achterlichten is een must.

Tussen alle leuke knutsel festiviteiten gaan de dagelijkse verplichting gewoon door, heb nieuwe onderdelen nodig om verder te kunnen dus die dien ik eerst te bestellen.

Voor zover met mijn “kleine” update. Goede stappen voorwaarts en soms eentje terug. Dit alles met een glimlach.

Groetjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2019 18:03 #182728 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Deze week wat benodigde onderdelen binnen gekregen en vanochtend gestart met de lekkende kachelkraan. Heerlijk weer en goede muziek op de achtergrond. Ook was er de markt in het centrum dus veel bekijks en complimenten, altijd leuk! Eens kijken hoe het morgen in elkaar zetten verloopt.

Mocht er iemand met wat geluk nog een foto hebben hoe en waar de sensor nou precies in het huis hoort te liggen, was bij het demonteren net volgens mij verschoven en via dit forum is genoeg informatie maar een foto zou mij zeer helpen.

Heb een foto toegevoegd met hoe hij zat voordat ik hem eruit heb gehaald.

Ook heb ik deze week bij Dries nieuwe velgen op de kop getikt. Toffe week dus!
Groetjes Luuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2019 10:34 #182748 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Gisteren werd de km teller kabel bezorgd met de juiste aansluiting voor op de teller, deze zit er nu op, reflectoren achter waren krom en wat beschadigd dus ben opnieuw begonnen met “betere” reflectoren, deze geschuurd, in de primer en gespoten met betere kwaliteit chroomverf.

Reflector L.A, nieuw plaatje gemaakt, schroefdraad gelast en de ring erom heen geslagen.
Vandaag eens kijken hoe het gaat met het vervangen van de remleiding L.V en het nieuwe verdeelblokje monteren.

Nieuwe pakkingen bestellen voor het kachelhuis, kan deze ook weer in elkaar gezet worden en dan hopen/ kijken of alles juist werkt qua remmen, (lekkende) verwarming en het oranje lint van de snelheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2019 17:02 #182842 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
We zijn weer een paar dagen verder, met het nodige kruip en schuif werk heb ik de uitlaat kunnen vervangen.

Verder heb ik veel moeite met het verdeelblokje, 1 remleiding is helemaal door, de andere 3 krijg ik niet los, heb een paar dagen, de overige 3 moeren ingespoten met wd40 maar er komt geen beweging in. Moeren zijn dol, sleutel schiet er vanaf, denk ik hem goed “vast” te hebben zit of het blok, het schutbord of mijn eigen arm in de weg, heeft er iemand nog tips? Wat ik lees op het forum, makkelijk klusje, zo geregeld, nou, na 3 dagen stuntelen en af en toe vloeken vind ik het niet zo’n makkelijk klusje.
Blokje warm stoken, heb ik over nagedacht maar vind ik toch iets te spannend....

Denk er zelfs over na om de remleiding los te halen via de andere kant en 3 nieuwe leidingen te monteren. Maar andere ideeen zijn altijd welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.