Goed gekeurd!! Volvo Amazon laswerkzaamheden.

Lees meer
11-04-2019 20:36 #182845 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
De remleiding moeren zijn soms echt een %#@# ik heb zelf ooit een remleiding sleutel gekocht.
Dit is een dikke ring sleutel met een sleuf om hem over je leiding heen te schuiven.

Maar daar heb je nu niks meer aan de moeren zijn tog dol dus die zijn niet meer te redden.
Beste is door zagen en alles verwijderen. En heb je genoeg vlees op de buis zou je nieuwe remleiding moeren kunnen kopen en de leidingen op nieuw velzen. Je bent goed koper uit met nieuwe leidingen kopen.
remleiding vels set van de HBM en zo werk wel maar ben er niet super over te spreken de professional setjes zijn wel gelijk 4 x zo duur. Hier door is het goedkoper en makkelijker om een nieuwe set remleiding te kopen.
En je wilt gewoon dat je remmen 100% betrouwbaar zijn!

Maar sleutel zou ik er ook bij bestellen zijn niet zo duur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2019 21:29 #182847 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Jacob:
De remleiding moeren zijn soms echt een %#@#, -> helemaal mee eens!!!

Bedankt voor je berichtje, knoop is doorgehakt nu, ik ga voor nieuwe leidingen..

Sleutel is ook een goede tip! Thanks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2019 16:26 #182895 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Vandaag weer de handen vuil gemaakt, nieuwe schijf tussen de stuurstangen, nieuwe pakkingen in het kachelhuis geplaatst, kachelkraan gemonteerd, heb alle naden, kieren en om de pakking(en) op zijn plaats te houden, met dat plakkerige, kneedgum achtig materiaal geplakt, radiator gevuld met nieuwe koelvloeistof.....de 3 kabels voor de verwarming en blower was nog ff een gepriegel, hij duwde hem er zelf soms uit... Maar gelukkig liep het mechanisme snel weer soepel. Alles dubbelchecken, slangenklemmen goed vast... EN JA HOOR!!! Alles werkt zoals het hoort!!! Rijden is geen optie maar hij heeft een minuut of 30 stationair staan draaien...Geen lekkage meer, blaast lucht waar het hoort en ook warme lucht, nieuwe uitlaat klinkt ook een stuk stiller.... jammer genoeg toch iets mis gegaan met de schijf want nu doet de claxon het weer niet.... houdt je lekker bezig zo’n Amazon ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2019 23:13 #183181 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Heb weer een claxonkabel getrokken en deze werkt weer zoals het hoort. Hahahajaha, dit is de 3de keer dat ik zeg dat hij “weer” werkt. Iets met scheepsrecht...

Ook een verdeelblokje verder en nu een ander plan van aanpak gekozen, heb er, nog meer, de tijd voor genomen, nauwkeurig en rustig te werk gegaan en alle leidingen zitten vast.

Morgen met een maatje eens kijken of we het zaakie kunnen ontluchten.
Voor vanavond is het mooi geweest.

Een foto toegevoegd van het blokje ( ben trots op het eindresultaat) en van het kachelhuis.

Fijn weekend!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2019 20:04 #183198 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Dit proces van het remmenavontuur ben ik begonnen om de remlichten te zien branden als het rempedaal word ingetrapt, vandaag alles ontlucht, her en der wat strakker aangedraaid en kan nergens remolie zien lekken, de auto remt, pedaal voelt goed en de kilometer teller werkt gelukkig ook weer!!!
Helaas is het “doel” niet behaald. De lichten branden niet op als ik rem. Back to the electronica...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2019 18:46 #183680 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Vandaag terug gekomen van een leuke vakantie, had daarvoor wat onderdelen besteld en deze heb ik op de deurmat gevonden. Spullen in de gang geknikkerd, de garage ingedoken en begonnen aan de achterlichten, had 2 nieuwe multi stekkers en ongesoldeerde aansluitingen besteld, begonnen met het opnieuw te bedraden, r.a begonnen omdat ik daar een kabelbreuk zag, na wat gefriemel branden de remlichten weer op, helaas deed opeens r.a het knipperlicht het niet meer. Na wat enthousiast en tevreden op de rem gepompt te hebben, brandde opeens de remlichten ook niet meer. Nieuwe peertjes en zekeringen zijn de volgende stap en dan denk ik (hoop ik) dat ik de “oorzaak” gevonden heb, of in ieder geval een stapje dichterbij ben.

De dag voor mijn vakantie ben ik wat eerder van werk vetrokken en naar Barneveld gereden om de “webshop” eens met eigen ogen te bekijken (Heren, nogmaals sorry dat jullie wat extra langer hebben moeten werken door mijn aanwezigheid) Ben super geholpen en naar huis gereden met een glimlach ennieuw, mooi, fris, schoon plaatstaal, heb gelukkig nog een paar dagen vakantie, nu eerst maat eens wat eten, toch maar de spullen uit de gang opruimen en morgen lekker aan de auto sleutelen.

Warme groet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2019 21:12 - 05-06-2019 22:02 #183693 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Vanochtend vroeg uit de veren en heb nieuwe zekeringen en lampjes gescoord, heb de accu ontkoppeld en toen alles achter het zekeringkastje eens grondig schoon geborsteld met zo’n koperen borsteltje op een accu schroef machientje, daarna alle stekkers en volgens de foto alles weer terug geplaatst, nieuwe zekeringen erin en zo ben ik bij alle hoeken van de auto alles grondig gaan schoonmaken, overal nieuwe lampjes erin gedaan. Bij elke nieuwe hoek, ging de voorgaande hoek een lamp kapot maar uiteindelijk is alles weer werkend. Linksvoor was de boosdoener, rubber daar was in zo’n slechte staat dat heel het elektrawerk onder de roest zat. Nieuwe rubbers staan op het boodschappen lijstje. Wat kan “iets” soms toch een rotklusje worden maar uiteindelijk maakt het mij wel trots dat ik, als electro noob het aan de praat heb gekregen!!! Zo-ook werkende remlichten! Hell yeah!!!

Volgende stap was de plastic wielkappen demonteren, deze schoongemaakt en netjes weggelegd, tank leeg laten lopen, gedemonteerd en binnen en buiten kant tank schoongemaakt, plakkerige naad op en waar de tank invalt schoongemaakt en opgeborgen, hierna de achterbumper eraf, jaja je raadt het al, schoongemaakt en opgeborgen.

Morgen de slijptollen van de werkbank en lasapparaat bij de hand. Kijken hoe het plaatwerk verloopt.

Productieve dag, met een glimlach!! Ik zeg proost.

Groetjes Luuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2019 21:20 #183698 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Haha, dat herken ik van mijn V40. Ben je aan de achterkant iets aan het repareren, gaat het aan de voorkant stuk. Maar mooi dat je het nu allemaal netjes nieuw en werkend hebt!
Proost :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2019 15:11 #183756 door Maikel Groener
Beantwoord door Maikel Groener in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Lekker bezig Luuk,
Succes met het nieuwe plaatstaal.
Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat tegenkomen.
Voor mij waren er telkens verrassingen.
Gr.

244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2019 10:39 - 28-08-2019 11:04 #184953 door 16247-dummy
Beantwoord door 16247-dummy in topic Volvo Amazon laswerkzaamheden.
Hoi allemaal, Het is aan deze kant lang stil geweest maar het leven loopt soms niet zoals je het wilt. Na een periode met de nodige hobbels en de spreekwoordelijke, lastige knopen doorhakken, gaf daarnaast helaas, als “extra motivatie”, mijn oude, vertrouwde, lasapparaat de geest. Dit zette mijn “project Amazon” lang op pauze. Heb een Lasapparaatje kunnen lenen via een vriend maar dit is zo’n machientje met fluxcore lassen, dit gaf zoveel spetters en extra schoonmaakwerk dat ik deze machine niet heb gebruikt. Ze verdient beter.
Na heel wat speur- en spaarwerk heb ik een mooi, nieuw lasapparaat gescoord. jammer genoeg was de oude laskar te klein voor deze machine dus voordat ik aan de slag kon, een nieuwe laskar in elkaar geknutseld, meteen wat kunnen oefenen.

Had vorige week vakantie en ben begonnen in de kofferbak. Had eerder al wat foto’s doorgestuurd van de roestplekken.

Hoe dieper je graaft hoe meer je tegenkomt. (Dit advies heb ik hier al vaker voorbij zien komen) na diep graven en de nodige slijp en schuurwerk uiteindelijk bij mooi, schoon plaatstaal gekomen. Wat een gat hield ik er aan over: Aan de rechterkant wielkast rot, de vloer vanaf de rotte wielkast tot waar de reflector zit, rot. De rand boven ribbelplaat rot en de ribbelplaat zelf. Als je dat gat dan ziet dan schrik je wel even, maar na een periode met stilstand had ik ontzettend veel zin om te beginnen. Je leert zo ook goed hoe de auto in elkaar is gezet en alles wat aan de rechterkant onduidelijk is, huh hoe zit dit nou? Daardoor het ook allemaal wat langer duurde, ging het bij de linkerkant een stukkie sneller. Tussendoor tijdens een “verplichte rustdag nog even naar Moergestel gereden voor het plaatwerk boven de ribbelplaat rechts, ook wat bitumen gescoord en een nieuwe benzinedop met sleutel. Wat die had ik ook nodig voor de apk en ach ik was er toch...

Hieronder wat foto’s van mijn werkzaamheden tijdens mijn knutselvakantie, ik heb iedere dag flink wat uren gemaakt, heb best wat “foutjes / verkeerde keuzes” gemaakt waardoor ik ook ontzettend veel geleerd heb, rechts waren de “foutjes” links waren veel meer succes momentjes. -> uiteindelijk zie ik alles als een succes want ik vermaak mij echt prima!!
Bij Links was het Chassis /kokerbalk deels verrot, daar het plaatstaal gepuntlast is. Zijkant wielkast rot, de vloer vanaf wielkast (waar reserveband vast staat rot, en de ribbelplaat. Heb aan een flexibele veer die ik heb liggen een bokkwast getapt, zo kon ik alle fluidfilm tot ver in de chassisbalk smeren..

Heb een mal gemaakt waardoor ik wat extra zekerheid heb als ik even niet aan de auto werk, het niet vergeet, alles weer terug op de juiste plek etc. Heb aardig wat gereedschap in huis maar nu het nieuwe plaatwerk lassen in zicht komt, merk ik dat ik te weinig griptangen bezit, deze zijn ook onderweg en met de nodige magneten gaat het mij denk ik wel lukken om al het schone plaatstaal zo goed als ik kan, te lassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.