P1800S '66 Een werk van lange adem ...

Lees meer
02-05-2019 16:26 #183146 door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Mijn vorige garage was eigenlijk eerder een oud tuinhuis en daarom besloten om ineens een nieuwe garage te bouwen.
Ook nog een brug op de kop getikt van dezelfde leeftijd van de Volvo (kwestie van in de tijdsgeest te blijven )
Dat heeft de Volvo werken enigszins op hold gezet.
Nu dat achter de rug is weer op de P1800 gevlogen.
Ik had de carrosserie zoveel ik kon voorbereid om de kosten bij de spuiter wat te drukken.

Na een maand nagelbijten mag het resultaat er zijn.
De carrosserie heeft heel mooi werk geleverd.



In afwachting ook in de UK een tapijt set gekocht voor ze daar de grenzen sluiten :)
Zoals je kan zien was de oude niet meer te redden.


Nu kan de opbouw beginnen.
hopelijk heb ik van alles genoeg foto's genomen, want veel zaken ben ik ondertussen wel vergeten.
Ik was dan ook niet van plan zo ver te gaan, maar dat zal wel bij de meeste mensen zo zijn vermoed ik?
Initieel ging ik enkel de roesplekken eens onderhanden nemen en het hoogst noodzakelijke om de weg op te kunnen.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 16:54 #183149 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Ziet er goed uit … nu verder.... denk ook aan conserveren holle ruimtes, deuren, bodem en volgorde van opbouwen, ruiten het laatst en gebruik nieuwe rubbers, allemaal goed verkrijgbaar bij ons VKO
Inmiddels wel geleerd dat er een paar zaken zijn die aandacht behoeven;

Holle ruimtes en portieren -> Fluid Film, let op verschillende producten voor onderzijde en holle ruimtes, kun je verwarmen en verspuiten.
Begin met monteren strips buitenzijde en gebruik de plaatjes met schroefdraad, ik voorzie alle chroom delen(grille, Bumpers, strips, emblemen, handgrepen, roosters etc. eerst met een Laag Waxoil aan de binnenzijde, lekker vet en na montage afnemen, blijft bescherming in de naden en achterzijde geeft prima bescherming.

1800 onderdelen zijn duur, toch adviseer ik zo veel mogelijk nieuw aan te schaffen, onderdelen van CVI automotive.se en VP-autoparts via VKO steeds beter verkrijgbaar kijk maar eens op hun sites. Gebruik RVS boutjes en parkers, ook de spatlaphouders zijn in RVS verkrijgbaar.

Hoop dat je kabelboom nog goed is, er zijn nieuwe maar erg duur...is natuurlijk wel de cherry on the cake.
Veel succes, mocht je nog vragen hebben ben per mail bereikbaar ed@sbka.nl

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 17:05 #183150 door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Bedankt voor de interessante tips.
De fluidfilm staat alvast klaar, maar om de achterzijde van de sierlijsten te behandelen had ik nog niet gedacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.