P1800S '66 Een werk van lange adem ...

Lees meer
06-09-2017 08:47 #171620 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Ja en dan denkje dat je alle gaatjes en dergelijke gezien hebt maar spuit er maar is met de Franse slag heel licht wat zwart op en schuur dat heel voorzichtig weg. Wedden dat er wat zwarte spikkels over blijven. En daar zit dus de plamuur dieper dan de rest. Dit ga dus zien als je de wagen hebt gespoten. En vooral bij donkere kleuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2017 09:06 #171621 door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Ik ben van plan die staafjes nog te vervangen door inox tig toevoeg staafjes.
Zeker geen last van roest meer.
Had er jammer genoeg ook te laat aan gedacht.
Zou makkelijker geweest zijn had ik dit van de eerste keer gedaan....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2017 10:08 #174001 door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Mijn planning is behoorlijk in het honderd gelopen.
De bedoeling was om de auto spuitklaar te krijgen tegen augustus, en terwijl de wagen naar de spuiter ging mijn gammele garage af te breken en opnieuw in steen op te bouwen.
Door enkele tegenslagen is alles een beetje opgeschoven, en is de wagen enkel in de primer geraakt.

De auto is dan ergens anders droog gestald, waardoor toch met de werken aan de garage (te laat) kon gestart worden.
Door het slechte weer ligt ook dit een beetje stil.

Voordeel is dat dit me wel tijd geeft om wat opzoekingswerk te verrichten.
Zo kwam ik bij de zoektocht naar tapijten deze firma tegen: www.techautos.co.uk/carpet-set-tufted-de...00-coupe-41405-p.asp

Heeft iemand ervaring met hen?
Zou er eventueel interesse zijn in een groepsaankoop?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-12-2017 10:16 #174002 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Oei Carlos jammer van de planning, maar zo gaat het (helaas) vaak. Bij mij schijnt de chromer heel veel tijd nodig te hebben (gisteren weggebracht), ik hoop maar dat ze het in maart klaar kunnen hebben, want dat was nog ongewis...

Ik ken het bedrijf niet waar je naar vraagt. Het tapijt heb ik trouwens bij onze VP-vrienden in Zweden gekocht, met ondertapijt... ben ik tevreden over. Ze zijn zeer behulpzaam en hebben zelfs een reserve rol van een meter of 3 vinyl (GRATIS!!) toegestuurd ...

Groet uit
Haarlo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2017 11:26 #174005 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Hou er wel rekening mee dat grondverf hygroscopisch is en dus vocht aantrekt. Als hem te lang laat staan heb je kans op vocht ophoping en wanneer je de aflak laag erop doet sluit je het vocht op. Het kan nergens meer heen en gaat op een gegeven moment je toplaag omhoog drukken. Gevolg allemaal kleine blaasjes die weer open knappen en de boel gaat weer roesten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2017 13:26 #174006 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Ja, VP maakt het vrijwel identiek aan origineel, heb je het zelf besteld ?. wat heb je ervoor betaald... je kan het ook via het KVO bestellen, daarom was ik benieuwd ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2017 13:39 #174007 door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...

René Minnebo schreef : Hou er wel rekening mee dat grondverf hygroscopisch is en dus vocht aantrekt. Als hem te lang laat staan heb je kans op vocht ophoping en wanneer je de aflak laag erop doet sluit je het vocht op. Het kan nergens meer heen en gaat op een gegeven moment je toplaag omhoog drukken. Gevolg allemaal kleine blaasjes die weer open knappen en de boel gaat weer roesten.


Hoelang zou dit duren vooraleer er problemen ontstaan? Staat wel echt droog gestald in een garage in de woning maar wel onverwarmd.
Zou je dit eigenlijk kunnen testen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-12-2017 13:46 #174008 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Hoe snel het proces van vocht opnemen gaat weet ik niet. Ik zou de spuiter is raadplegen. Maar ik heb die ervaring wel gehad met een auto die te lang in de primer had gestaan. Hij had ongeveer een maand of 3 in de primer gestaan en ging pas in april in de aflak en sept van hetzelfde jaar zag ik de eerste pukkels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Bas Scholte in 't Hoff's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-12-2017 21:20 #174108 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Dag Ed,
de prijzen staan gewoon op de website, ik heb verder geen korting oid bedongen... zit niet in mijn aard, sorry. Ik ben wel zeer tevreden over de communicatie, snelheid en leverbetrouwbaarheid. Kwaliteit valt natuurlijk nog te bezien, maar het materiaal dat ik verwerkt heb ziet er erg goed uit...

fijne jaarwisseling alvast.
Baa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2017 13:50 - 27-12-2017 13:51 #174119 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic P1800S '66 Een werk van lange adem ...
Dag Carlos,
Ik heb mijn tapijt een half jaar geleden via de VKV gekocht omdat ze een set in de juiste kleur in voorraad had liggen. De prijs viel mee en het zag er goed uit. Dit komt dus ook bij VP-parts vandaan.
Onlangs mijn oude bekleding van zolder opgezocht en het eens beter vergeleken. Dan zie je toch wel kwaliteitsverschil met het origineel. Ik heb een paar foto's toegevoegd.
Omdat ik het al gekocht heb ga ik het wel gebruiken maar er is misschien betere/mooier te vinden.

Ik vond o.a. een set bij lakewell in belgie.
www.lakewell.com/volvo/full-carpet-set-v...-and-es-models-63-73

links het origineel. rechts vp-parts


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.