Dashboard

Lees meer
03-08-2013 12:59 #130522 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Dashboard
kapjes ruitenwissermechanisme eraf schroeven en vullen met nieuw vet kan nooit kwaad.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2013 18:02 #130582 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Goeie tip Kevin!

Gisteren direct gedaan. Wat is een kabelboom overigens een raar ding. Typisch iets dat in elkaar is gezet om snel te monteren aan de productielijn. Ik ga er wat anders van maken.
Hoop snel weer een post te kunnen doen.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2013 22:14 #130865 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Zo, weer wat verder.

Eigenlijk ben ik alleen nog maar bezig om verder achterop te raken, omdat ik iedere dag wat meer van de kabelboom sloop. Het voordeel daarvan is dat je steeds meer inzicht krijgt in hoe de boel echt in elkaar zit. Ik ben, vrees ik, geen typje dat vrolijk wordt van electrische schema's.
Vandaag de speaker links-voor gemonteerd. In het kader van "Keep It Simple Stupid" heb ik twee langere bouten in de bovenste bevestiging van het linker motorkapscharnier geschroefd. Aan de interieurzijde heb ik daar een plaatje met een 100mm gat, waarvan een korte lip 45 graden is omgebogen, gemonteerd. Uiteraard met nylon ringen er tussen en dempingsmateriaal (Dynamat) aan de achterzijde. Dit leek mij de eenvoudigste oplossing. Sound is megabaggerapeharenvet. en dat zijn nog maar de kleintjes.
Voor de jeugdigen onder de clubleden: nee, er komt geen subwoofer in.
Pakje van Rick Donkers Auto Electrics was ook binnen vandaag. Prachtig spul en zeker de "overbraids" waarmee de kabels een extra brandvertraging krijgen.

Wordt vervolgd,
Teun

Bijlage speaker.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2013 23:40 #131100 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Weer iets verder:

Gisteren een aluminium L-profiel tegen het schutbord gemonteerd. Van tevoren een hoop gaatjes in geboord waar tie-wraps door kunnen. Gaat veel gemak geven bij de organisatie van de nieuwe kabelstructuur en het randje in het schutbord leent zich er werkelijk perfect voor.
Een zijstraatje zijn de speakers achter, maar dat is ook gelukt: 16 cm JBL's gaan er precies in en met "speed-nuts" kon ik ze monteren zonder de zijpanelen te verwijderen. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om kabels van uit de koffer naar het interieur te brengen, maar de vraag om hulp staat gepost onder "electriciteit".
Ook een nieuwe bobine gemonteerd zodat het hele contactslot weg kan.

Teun

Bijlage dash-8.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2013 22:47 #131458 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Het zal wel aan mij liggen, maar iedere keer als ik met iets bezig ben loopt het uit de hand.
Het doet mij denken aan een oude Guust Flater cartoon waar Kwabbernoot een deurknop verfde en daarna de deur wat verveloos vond ogen. Hij eindigde met het verven van de dakgoot. Zo vergaat het mij ook: onder het dashboard was het zo'n zootje (hartelijk dank vorige eigenaren) dat ik een nieuwe schutbord-isolatie besteld heb. Na verwijderen van een hoop schuimstof, dat leek te komen uit een televisieverpakking en vervolgens met "stickerverwijderaar" de BisonTix-resten had weggepoetst, vandaag het set bekeken. Er zit een gebruiksaanwijzing bij die doet vermoeden dat het een werkje voor imbecielen is, maar in werkelijkheid is het alleen de imbeciel die het zelf gaat proberen. Ik heb het hele spul meegenomen naar mijn makker Cees Sinke, die een stofferingsbedrijf in Vlissingen heeft. Ook voor hem was het best nog een klus om de diverse onderdelen perfect aan elkaar te naaien. Ook mooi was dat het als gegoten aansloot op de aluminium strip die ik heb gemonteerd. De boel zit er nu in dus kan ik verder met het handschoenvak.

Wordt vervolgd.

Bijlage cs-1.jpeg niet gevonden



Bijlage cs-2.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2013 22:52 #131459 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Dashboard
Wat een luxe zo'n naaimachine zeg ;) Ik heb met naald en draad de boel zitten stikken :roll:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2013 20:01 #131480 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Hallo Arno,

Het ding schijnt decennia oud te zijn, maar werkt perfect. Het leek me handiger om het Cees te laten doen dan zelf te gaan zitten kl.... met naald en draad alhoewel dat mijn vak is. Nu heb ik toch nog wat zelf gedaan, want bij de pedalerie klopte het niet helemaal. Ook correspondeerden de gaten voor de rubber pluggen niet geheel. Ik heb het textiel daarom met naald en draad vastgezet aan de aluminium-strip die ik gemonteerd had. Dat is echt een aanrader!
Komend weekeinde volgen de nieuwe plaatjes.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2013 20:48 #131481 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Dashboard
Hoi Teun, de bevestigingsstoppen heb ik vervangen door een grotere kunststof schijf met een M4 erdoorheen. Op die manier kon ik de boel goed aandraaien in het motorcompartiment

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2013 23:24 #131487 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Dashboard
Hoi Teun,

Je kunt er nu mooi bij, ik boor altijd een gat van minimaal 10 mm links en rechts onder in deze gesloten holle ruimte. Dan kan hij ventileren en je kunt hem vol spuiten met tectiel. Als er namelijk vocht langs de ruitenwisser rubbers zou lekken of gewoon condens vocht dan komt dit in deze ruimte terecht. Volgens mij is dit ook een van de redene dat je roest van binnenuit krijgt die zichtbaar wordt links en recht voor de voorruit bij de aansluiting van het voorscherm.




Gr Rob

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2013 19:07 #131628 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Wat een ontzettend goeie tip Rob!

Vandaag gelijk gedaan. Het was een beetje druk de afgelopen dagen, zelfs nu mijn vakantie eindelijk begonnen is.
Het handschoenvak is bijna klaar. Bericht volgt wanneer het echt af is. De schutbordisolatiezit nu perfect.
Morgen de laatste leidingen solderen en dan dashboard er in! Console wordt ook mooi.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.