Dashboard

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-02-2013 00:33 #123334 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Dashboard
Ik kwam nog een plaatje op mijn HD tegen, ik weet niet of het origineel is, maar wel leuk om te delen.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2013 12:00 #123348 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Dashboard
Heel mooi, je hebt het echt goed aangepakt zo! Het zit hem in de afwerking he ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2013 12:15 #123350 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Dashboard
Prachig, ziet er strak uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2013 16:22 #123360 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Dashboard
Hoi Teun,

Ik weet niet of ik zelf ronde tellers zou inbouwen. Maar petje af, echt heel mooi geworden.

Ik ben toevallig van het weekend bezig geweest om wat electra aan te sluiten. Helaas werkt het nog niet helemaal zoals het moet. Dus straks nog maar even werken om de Helphos en kaartleeslamp aan te sluiten.

Woensdagavond is er een rit van de AMAC. Kunnen we meteen testen of het spul werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2013 21:48 #123370 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
@ Arjan,

Wat een super-foto! Ik heb van opzij een plaatje van dit set Jaeger-meters ooit voorbij zien komen, maar daar was niet te zien om welk merk het ging. Jaeger is zeldzamer dan VDO en ik kan me niet herinneren dat ik deze ooit op een beurs heb gezien. Zeker niet op de retromobile. In ieder geval een prachtig set.

@ Steven,

Smaak blijft persoonlijk Steven. Ik kan goed begrijpen dat iemand het compleet origineel wilt houden, maar als rallye-conversie kwam dit nu eenmaal voor. Het speelde natuurlijk mee dat ik tegen dit prachtige set van originele meters aanliep.
Wat betreft de electra voel ik met je mee. Auto-electriciteit is niet mijn sterkste kant. Het ging een heel stuk beter met het boek "Competition Car Electrics" dat ik via Amazon gekocht heb. Misschien ook iets voor jou?

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2013 11:57 #123391 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Dashboard
ziet er erg mooi uit Teun! Je hebt een mooie mix tussen "period conform" en toch praktisch modern. Zoals je weet heb ik het dashboard van mijn Amazon recentelijk ook geheel verbouwd en is in grote lijnen vergelijkbaar. Aanleiding was het sneuvelen van de originele snelheidsmeter; die zijn nauwelijks nog goed te reviseren en vooral 's-nachts slecht afleesbaar.

Alleen heb ik geen enkele concessie willen doen aan het praktische en had ik een aantal uitgangspunten: maximale informatie over motor, snelheid etc; alles goed afleesbaar, ook in het donker en alle bedieningshendels en knoppen moet ik blindelings kunnen vinden, want als je 's-nachts een rally rijdt heb je geen tijd en mogelijkheid om een knop of schakelaar te zoeken. Ik heb bewust voor zwarte tellerranden gekozen ( natuurlijk is chroom mooier) omdat ik rust op het dashboard wil hebben en geen weerspiegeling; naast de grote klokken voor snelheid en toerental kleine klokjes voor ampère, watertemp., olietemp en oliedruk en benzinestand. Een aantal knoppen heb ik links van het stuur overgezet zoals licht, choke en ruitenwisser, dat ben ik daar al jaren gewend en voorkomt zoeken of misgrijpen

Ik zou persoonlijk nooit zo'n hele riedel schakelaartjes naast elkaar willen hebben, dat bedien je nooit blindelings, zeker niet in het donker; ik heb met belangstelling jouw opsomming van schakelaars bekeken en volgens mij kan het met minder:
dashverlichting zit in de originele lichtschakelaar, handschoenenkastje wordt verlicht door de kaartleeslamp, ri aanwijzer en overdrive zitten zoals normaal aan het stuur, ik heb maar één benzinepomp en die bedien ik automatisch met de lpg schakelaar, achteruitverwarming heb ik niet en vreemdgenoeg beslaat mijn achterruit tijdens het rijden nooit...
blijven voor mij maar twee schakelaars over: mistachterlicht en breed/verstralers, dat zijn bij mij speciale Cibie's die dat perfect in één lamp verenigen; en dan ga ik nog die Cibié schakelaar verlengen omdat je die veel nodig hebt tijdens nachtetappes; vergeet overigens niet een paar 12 volt "stopkontakten" omdat je regelmatig e.e.a. moet bijladen of een werklampje kan inpluggen
ik ben wel jaloers op je mooie stripje, dat ga ik dus ook nog regelen, uiteraard in matzwart......
Veel succes ermee

Bijlage mb-amajan12003.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 15:09 #123398 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Hallo Pieter,

Het ziet er op het eerste gezicht misschien duizelingwekkend uit, maar geloof me, het is uiterst praktisch (period en niet modern) ingedeeld en ik kan blindelings bij de belangrijke schakelaars. Wat helpt is dat ik op m'n zesde al naar pianoles moest van oma.
Er is in ieder geval lang nagedacht over de indeling en voor mij voldoet het uitstekend. Ik ben bang dat het originele Volvo-dashboard met hier een knopje, daar een knopje mij niet echt inspireren kon voor rallyewerk. Maar ieder zijn smaak uiteraard.
Omdat het oog ook wat wil heb ik de originele chromen randen zo gelaten. Mede omdat het prachtig combineert met het rood.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
12-02-2013 17:53 #123403 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Dashboard
Ik heb het nu al 2 maal gehoord, maar wat is een Cibie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2013 17:58 #123404 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Dashboard
Cibie is een merk lamp. Erg mooie lampen.

Mooi dashboard Teun!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2013 00:43 #130513 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dashboard
Ben weer een stapje verder,

Maar wat voor een stapje! Ongeveer 1/3 van de bekabeling onder het dashboard verwijderd en nu bezig om alles netjes maar vooral eenvoudiger te maken. Over twee maanden is de ABC-rally in het noorden. Dan moet het klaar zijn.
Als iemand nog tips heeft in het kader van "nu je er toch bent" dan hoor ik het graag.

Allemaal een mooi en lekker warm weekeinde!
Teun

Bijlage dash.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.