Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65

Lees meer
03-01-2012 22:16 #109340 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
ik vindt zoals je dat filter hebt bewerkt wel een beetje knullig, ik zie dit andere amazon's wel vaker dat de KN luchtfilters zijn afgeplakt veelal op advies van een gasboer. Je hebt een mooie en dure carb met een mooi sport filter en dan moet je omdat je op gas rijd dat ding half dicht plakken om een goede gas afstelling te krijgen. Loopt hij op benzine dan nog wel goed want je knijpt hem wel wat lucht af op deze manier.

En heb je een gat in de zijkant gemaakt om zo het gas in de carb te krijgen, is daar geen gasmengstuk voor in de handel voor dit type carb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2012 11:46 #109361 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Martijn,

Gaaf zo'n carburateur!

Je hebt wel een gasmengstuk gebruikt neem ik aan? Op de foto wat slecht te zien.
Heb je die wel onder het luchtfilter liggen? Gas moet er goed ingezogen worden. Als je dan nog steeds een deel af moet plakken, zou je een metalen strip kunnen buigen en die ervoor zetten. Ziet er mooier uit.

Ben zelf ongeveer in dezelfde fase met de Combi. Nieuw binnenscherm zit erin, nu goed behandelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2012 20:36 #109394 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Bedankt voor de reacties!

@ Ed: Het nieuwe lager heb ik goed vol gestopt met vet, en daarna de andere kant ook gedaan. Daar zat bijna niets in, wat mij doet vermoeden dat de vorige eigenaar er gewoon niets of bijna niets tussen heeft gedaan. Ik heb het er niet in geslagen, maar ik neem aan dat gewoon vol met vet duwen ook wel goed genoeg is?

@ Rene: Helemaal mee eens, de carb verdient een mooiere afwerking van het luchtfilter. Ik wil er nog een keer metalen plaatjes voor maken, zodat het er wat beter uitziet. Of als alternatief een gesloten luchtfilter als ik een goede kan vinden. Dat is echter puur cosmetisch dus het heeft voorlopig niet de hoogste prio. Hij loopt mooi op benzine, waarschijnlijk wordt hij wel geknepen ja, maar daar is helaas niets aan te doen. Het LPG mengstuk komt van Vogel autogas en is speciaal voor deze carb gemaakt. Helaas moet er daarvoor wel een gat in het luchtfilter gemaakt worden zoals je op de foto kan zien.

@ Boele: Het mengstuk ligt bovenop de carb, in het luchtfilter. De carb steekt zelf namelijk een stukje in het filter. Alternatief is een gesloten luchtfilter, maar ik heb nog geen goede gevonden.
Het binnenscherm heb ik zelf voor de montage vol laten lopen met Owatrol CIP, dat is geloof ik gemengd met menie en werkt goed op blank staal. Je kunt het natuurlijk altijd nog vol spuiten met roestwerend middel vanaf de gaten aan de bovenkant. Spwieso geen slecht idee om af en toe te herhalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2012 21:58 #109408 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Ik dacht al dat laat ie vast niet zitten zo, en je vader kennende zal hij daar vast wel een mooi stukje plaatwerk omheen kunnen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2012 11:04 #109433 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Klopt!
Ik ben nog op zoek naar een soort grote injectiespuit waarmee ik de Owatrol erin kan laten lopen.
Owatrol CIP is ook perfect als roestwerende primer. Ik heb het hele binnenscherm kaal gehaald en opnieuw ingesmeerd.

Voor de grote injectiespuit eigenlijk eens langs een dierenarts, nog niet gevonden waar ik ze zomaar kan kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2012 13:34 #109806 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Ja voor zo'n injectiespuit hou ik me ook aanbevolen.
Mijn vader had in het verleden handige spuitjes voor bij de Owatrol, maar helaas nu niet meer te krijgen:



Ik ben ondertussen op een rustig tempo wat klusjes aan het doen. Laatst plastic binnenschermen geplaatst om die mooie verse spatborden te beschermen tegen de pekel en andere winter ellende:




Het werkt op zich goed, maar de pasvorm is niet ideaal. Vooral rond de wielrand, waar hij er op hoort te klikken met plastic klemmetjes willen die nog wel eens afbreken. De oplossing is goed warmstoken met fohn of hetelucht pistool. In ieder geval geen kracht zetten want het breekt vrij snel. Tweede scherm ging al een stuk vlotter.




Zoals je op bovenstaande foto kan zien heb ik een klein schroefje gebruikt op de plek waar er zo'n plasic klemmetje was afgebroken. Ik ben er erg tevreden over. Voor anderen zou ik wel aanraden goed na te denken over hoe het gaat staan bij de kleur van je auto. Bij een lichte kleur lak denk ik dat de rand van het scherm te sterk afsteekt. Dan kun je wellicht beter voor de alu variant gaan.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-01-2012 14:00 #109807 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Over die spuitjes: die kan je nog krijgen bij rustbuster, wordt daar verkocht voor de Fertan producten.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2012 16:08 #109808 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65

"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Over die spuitjes: die kan je nog krijgen bij rustbuster, wordt daar verkocht voor de Fertan producten.


Thanks!

MBT de schermen:

Ik heb een witte Combi, daar zie je het stukken meer. Bij mij braken achter elkaar de plastic stukjes eraf. Met mn vingers kon ik ze er al afbreken. Gewoon niet goed gedaan in de productie.
Zelf met sterke lijm gerepareerd. De randen heb ik gepopt, vervolgens met een stanley-mes bijgewerkt. Valt nu niet zo op. Ik vind ze beter dan de aluminium schermen. Daar kan nog steeds spul langs komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2012 18:38 #109812 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Nee !! je moet het vet er met de palm van je hand in meppen, totdat het er aan de andere kant weer uitkomt !! anders krijg je het zelfde probleem van warm lopen. Dus mijn advies OPNIEUW

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2012 22:05 #109828 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Ga voor een injectiespuit (groot of klein) eens vragen bij de apotheek!

Alu binnenschermen dichten perfect af want bij mijn Ama zit er nog een brede rubberslab langs die echt niets doorlaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.