Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Wij hebben het ook zo, en het lijkt dat er teveel kracht op komt waardoor de lak gaat scheuren/roesten op de naad.
Ooit maar eens een gasvulling in de reflector maken denk ik..
Ziet er goed uit verder!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Buiten spuiten is natuurlijk niet ideaal, er waren inderdaad een paar kleine vliegjes / vuiltjes op het dak geland maar we hadden een goede dag uitgekozen. Voordeel is wel dat het spuitwerk voor minder dan 300 euro is gedaan, dat is altijd een afweging tussen hoe mooi wil je het hebben en wat heb je er voor over. Ik ben er nog steeds erg tevreden over!
Het randje LA met de LPG vulling ziet er nog redelijk uit, heel klein beetje roest op het randje vanuit de binnenkant gezien dus net dit weekend nog even wat Owatrol op gesmeerd. Wat meer schade heeft aangericht aan de lak is de lekkende benzine dop die als het goed is sinds dit weekend niet meer lekt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Nadat we de hele achterkant hadden opgeknapt, heb ik in de zomer van 2007 de B18 vervangen door een goede gebruikte B20. De B18 was op en begon steeds meer olie te verbruiken. De D nokkenas en de nokvolgers waren nog vrij nieuw dus die heb ik over gezet. Daarnaast meteen een gebruikte stalen distributie set gemonteerd die mijn vader nog had liggen. En natuurlijk meteen allerlei pakkingen vernieuwd. Ik heb er ondertussen zo'n 50.000 km mee gereden en hij doet het nog altijd prima!
Na deze grote klussen hebben we in april 2008 nog wat laswerk aan de bodem gedaan, oa de korte zijbalkjes vervangen maar daar heb ik verder geen foto's van.Ook nog wat leuke gadgets gemonteerd: een stabilisatiestangen set voor en achter en minilites met nieuwe banden.
Maar in de zomer 2010 was het dan toch tijd om ook de voorkant te gaan doen. De spatborden en het front waren rot, de voorruit lekte en de lak was behoorlijk dof.
Na het verwijderen van de oude delen, bleek dat de bumper vastzat met een gelaste bout dus eerst dat maar weer netjes gemaakt:
Ook aan de voorbalk moest gelast worden:
Ook aan de linker A stijl zat nog wat rottigheid:
En het binnenscherm was ook al aan vervanging toe, dus die meteen meegepakt:
Wordt vervolgd in volgende bericht ivm max aantal bijlagen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Ik heb helaas geen foto was het laswerk, maar zoals je aan het eindresultaat kan zien is het weer goed gekomen Hier is hij net terug van de spuiter:
En zit wel wat kleurverschil, maar in het echt valt het gelukkig heel erg mee. Op deze foto's lijkt het verschil in ieder geval een stuk groter, hoewel je het natuurlijk altijd wel een beetje blijft zien als je er op let.
In deze laatste foto kan je het resultaat van het laswerk aan de sponning goed zien:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Vilmar Dijkstra
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 161
Amazon 1960 two tone 6 volt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
En dat kleur verschil vindt ik zelf nog al mee vallen. Ben benieuwd hoe ver je eigenlijk al bent
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Ik ben nog steeds bezig, alleen nu met kleinere klusjes. Momenteel stukje bij beetje de bodem aan het doen met behulp van een oude beitel, fluidfilm en een kwast. Gewoon af en toe een half dagje ofzo.
Ik zal alleen de klusjes vermelden waar ik foto's van heb gemaakt, dat houdt het leuk om te lezen
Een van de laatste klussen is het plaatsen van een Weber DGMS carburateur set:
Daar heb ik meteen nog een vraagje over. Weet iemand waar het losse pijpje op de hoek voor is? Via internet kwam ik uiteindelijk op iets van een flotterkamer ontluchting? Kan dat kloppen? En waarop zou dit aangesloten moeten worden? In de bijgevoegde handleiding stond er niets over. Ik heb het nu gewoon los en dat rijdt prima. Meer dan prima zelfs En eindelijk rijdt mn autootje ook weer gewoon op benzine wat ook fijn is voor naar het buitenland en voor als ik nog eens zonder LPG kom te zitten. Kan ik toch iets rustiger gewoon de tank leeg rijden. Het was wel nodig om een groot stuk van het luchtfilter af te plakken. De grote stukken heb ik met karton gedaan, dat kan je ook om de hoek vouwen. Daarna de finetuning met tape en hulp van de gasspecialist.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.