Restauratie Volvo Amazon 1965

Lees meer
17-10-2011 09:33 #106914 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Restauratie Volvo Amazon 1965

"Boele Braaksma" schreef:
Heb je het kleppendeksel zelf zo gepolijst?


Ja, maar het is niet echt gepolijst. Heb 't deksel ontvet (Dasty!) en vervolgens opgeschuurd met heel fijn schuurpapier. Ziet er eventjes leuk uit, maar nu (+/- 5000 km verder) is het weer gewoon een duidelijk gebruikt kleppendeksel.. Toch heb ik de aluminium kleppendeksels van de beurs nog maar even laten liggen.

"Joop Verhagen" schreef:
En waarmee heb je het spruitstuk behandeld of heb je het gespoten?


Schoongemaakt met de staalborstel op de boormachine, ontvet en vervolgens gespoten met hittebestendige zwarte verf van de Karwei, direct op 't ijzer. Die gaat officieel tot 600 graden, maar blijft prima zitten. Ik was bang dat het er vrij snel af zou branden maar dat is dus niet 't geval. Aanrader!

En Joop, als je gaat verven: je kent de tip dat er precies een 5 eurocent munt in het bougiegat past?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2011 17:30 #106942 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965

"Erik Ciesluk" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
Heb je het kleppendeksel zelf zo gepolijst?


Ja, maar het is niet echt gepolijst. Heb 't deksel ontvet (Dasty!) en vervolgens opgeschuurd met heel fijn schuurpapier. Ziet er eventjes leuk uit, maar nu (+/- 5000 km verder) is het weer gewoon een duidelijk gebruikt kleppendeksel.. Toch heb ik de aluminium kleppendeksels van de beurs nog maar even laten liggen.

"Joop Verhagen" schreef:
En waarmee heb je het spruitstuk behandeld of heb je het gespoten?


Schoongemaakt met de staalborstel op de boormachine, ontvet en vervolgens gespoten met hittebestendige zwarte verf van de Karwei, direct op 't ijzer. Die gaat officieel tot 600 graden, maar blijft prima zitten. Ik was bang dat het er vrij snel af zou branden maar dat is dus niet 't geval. Aanrader!

En Joop, als je gaat verven: je kent de tip dat er precies een 5 eurocent munt in het bougiegat past?


Nee deze tip ken ik niet :?:
Vertel! :D

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2011 11:59 #106988 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Komt ie: er past precies een 5 eurocent munt in het bougiegat. :mrgreen:





(dus bougies eruit draaien en muntjes in de bougiegaten leggen, dan kun je mooi de ruimte rond de bougies schilderen zonder dat de cilinders volstromen met verf) (ik kwam die tip uiteraard te laat tegen, dus ik heb geverfd met een setje oude bougies in 't blok, maar das toch een stuk minder fijn werken)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2011 21:02 #107012 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Okee, blijven deze 5 cent muntstukjes gewoon liggen ondanks dat er lucht+verf tegenaan geblazen word? Of kun je ze beter ff vastplakken o.i.d.?

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2011 22:05 #107016 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Goeie vraag.. heb het dus zelf nooit gebruikt omdat ik de tip pas later hoorde (volgens mij niet op dit forum, maar ergens anders op 't net?) en bovendien heb ik de boel met een kwast geverfd en dus niet gespoten..

Ik denk dat als je gaat spuiten, dat je dan zeker wilt weten dat er tijdens het spuiten niks in 't rond gaat vliegen; dus voor de zekerheid zou ik de muntjes inderdaad met een druppeltje lijm ofzo vastzetten? Better safe than sorry..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2011 22:27 #107019 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Even een losse gedachte hoor, maar kun je niet een oude bougie van binnenuit in het gat draaien?
Of past / pakt hij dan niet?
Just a thought....
Ervan uitgaande dat je de kop sowieso los hebt liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2011 22:50 #107020 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Aangezien Joop 't blok ook kaal maakt met de kop nog gemonteerd ga ik ervan uit dat ook bij het verven de kop er niet af gaat? Als je de kop er wel af haalt is er sowieso geen probleem; als je dan door 't bougiegat heen spuit kun je er makkelijk bij om 't schoon te maken. Tijdens of na 't verven.

Er zijn natuurlijk wel meer opties: bougies afzagen en losjes erin draaien, boutjes zoeken met dezelfde spoed als bougies, bougiegat volproppen met wat wc-papier/tape/.., wijnkurk wat bijsnijden en in 't gat duwen, etc etc, maar 4 muntstukjes van 5 cent heb je meestal gewoon bij je en werkt ook, in ieder geval bij het ouderwets verven met een kwast..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2011 22:58 #107022 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Hmmm, als je met een kwast verft kun je ook een klein kwastje nemen voor bij de bougiegaten zodat je nauwkeuriger kan verfen. Maar wij gaan het blok spuiten:D

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2011 10:48 #107026 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
En zo veel verf spuit je er ook weer niet op met een spuitbus. Gewoon de eerste keer wat zwaarder draaien. Of 4 muntjes vastlijmen met bison kit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2011 20:41 #107525 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Dat is alweer even geleden....
Vorige week hebben we dan het motorblok gespoten :D
Een mooie Ferrari rood motorblok staat er nu in onze garage. Gelijk maar nieuwe sloten op de deuren en alarm installatie. Straks word ie gestolen :o

Voor:



Na:





Startmotor, ontsteking en benzine pomp gemonteerd:

Bijlage img-20111103-00019(kopie).jpg niet gevonden




Spruitstuk en motor steunen komen later. Nog geen tijd gehaald om nieuwe rubbers etc. te halen.









Bijlage img-20111103-00019(kopie).jpg niet gevonden


'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.