Restauratie Volvo Amazon 1965

Lees meer
22-06-2011 13:16 - 22-06-2011 18:18 #104083 door Joop Verhagen
Restauratie Volvo Amazon 1965 is gemaakt door Joop Verhagen
Hallo,
We zullen ons even voorstellen. Wij zijn Luuk (16) en Joop (in de 50) Verhagen. We wonen in Oosterbeek (bij Arnhem) en hebben een Volvo Amazon uit 1965. Met deze auto zijn we vorig jaar begonnen met het demonteren en restaureren. Aangezien wij zelf geen kaas hebben gegeten van lassen etc laten wij dit door een kennis doen die bij ons achter in de straat woont maar proberen we zelf zo veel mogelijk zelf te doen. We hebben niet het hele project bij gehouden en gefotografeerd maar zijn wel van plan dat vanaf nu te gaan doen. De status van de auto nu is dat er al nieuwe wielranden ingelast inclusief dorpel onder de deur. Ook hebben weggeroeste stukken uit de kofferbak geslepen en er nieuwe stukken in gelast en zijn aan de voorkant nieuwe steunen van de spatborden erin gezet. Verder is het meeste van de auto al ontdaan van de tectyl etc. Genoeg gekletst tijd voor wat foto’s.
U heeft geen rechten om deze pagina te openen!


Andere kant:

Bijlage niet gevonden



Een tijdje terug een paar dingen laten stralen+spuiten omdat we het zelf te veel werk vonden om alles te schuren en je op sommige plekjes niet goed bijkomt.
U heeft geen rechten om deze pagina te openen!


Na het stralen+spuiten ziet het er dan zo uit:
U heeft geen rechten om deze pagina te openen!

Bijlage niet gevonden



Ook zijn we begonnen met het schuren en spuiten van de koplamppotten:

Bijlage auto3.xls.zip niet gevonden


En hier weer eentje in elkaar gezet:

Bijlage auto2.xls.zip niet gevonden




Nieuwe rubbers gekocht voor de knipperlichten en even het chrome sierlijstje opgepoetst:

Bijlage niet gevonden



Nieuwe wielranden erin gelast door onze kennis:

Bijlage niet gevonden



Roestige delen uit de kofferbak geslepen (zitten inmiddels alweer nieuwe in):

Bijlage niet gevonden



Ik zit nog een beetje te prutsen met de foto's. Ik kan er maximaal 10 in debijlage zetten. Wat moet ik hierna doen?
































'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2011 13:32 #104084 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Heel herkenbaar! :)

En inderdaad: veel foto's maken. Erg leuk om achteraf de 'voor' en 'na' foto's naast elkaar te leggen. En het kan erg handig zijn om te kijken 'hoe het ook alweer zat'!

Succes ermee en hou ons op de hoogte!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2011 15:20 #104088 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Leuk om te zien dat weer een Amazon beter in plaats van slechter wordt.

Veel succes er mee en Erik heeft groot gelijk met die foto's. Ik heb mijn Amzon zo'n 20 jaar geleden gestript, en toen waren er nog geen digitale camera's. Dat gaat mij straks opbreken :)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2011 18:17 #104100 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Ik zal er nog een paar andere foto's bij zetten.
De Volvo met de motor er nog in:


Laswerk van een ''professional'':



Ook heb ik de zijkanten, boven en onderkant van de radiator gespoten (geen foto)

Komende week gaat onze kennis een weekje op vakantie dus veel zal er wel niet gebeuren. Als hij terug komt maakt hij de steunen van de spatborden af en heb ik (luuk) ook vakantie dus kan ik verder met het schoonmaken en spuiten van het een en ander. Ook willen we nog de auto boven een put zetten(die heeft onze kennis in zijn garage zitten) en de hele onderkant schoonkrabben en waarnodig roestdelen eruit slijpen en opnieuw erin lassen.

Dat was het wel weer zo'n beetje
Graag horen wij jullie ideeën en tips/trucs om de Volvo er weer als nieuw uit te laten zien




'65 Amazon
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2011 16:50 #104115 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Gisteravond de ander koplamp pot geschuurd, geprimed en gespoten.
Hier afgeplakt klaar voor de primer:



Hier de 2 delen in de primer:



En daarna de matzwarte verf er overheen(het rechterdeel is al iets droger dan het linker):



Ook zijn we begonnen met het schoonmaken van de houder van het watereservoir van de ruitensproeier (hehe) om deze daarna weer te spuiten.

See ya!






'65 Amazon
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2011 10:32 #104247 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Afgelopen dagen nog een paar kleine onderdelen schoongemaakt en opnieuw gespoten:



En het gaspedaal ook opnieuw in de verf:



Dat was het weer voor even. Reacties zijn welkom! :D




'65 Amazon
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2011 19:34 #104989 door p
Beantwoord door p in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
mooi werk , wel veel laswerk zo te zien, gelukkig was dat bij mij niet zo erg, enkel de gekende plaatsen, doe zo verder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2011 23:29 #104996 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Jaja, en dan hebben we de onderkant nog niet bekeken....
Over 4 weken gaan we verder i.v.m. vakantie :D

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2011 19:52 #105901 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Daar zijn we weer. Na een lang vakantie waar wel wat is gebeurd gaan we er weer vol tegenaan!
We zijn als laatste vooral met de voorkant bezig geweest. De hele motorruimte was met een soort tectyl troep ingespoten en vervolgens is daar de verf overheen gegaan. Dit is natuurlijk niet te schuren en moesten we de hele motorruimte leegkrabben om de rotzooi weg te krijgen.
Hoe de auto er tot nu toe bij staat:

Bijlage img-20110905-00082.jpg niet gevonden




Er zat nog een deuk in het linker voorscherm:

Bijlage deuk.jpg niet gevonden




Na wat hameren en meppen zag dit er zo uit:



Vervolgens wilden we het voorfront gaan schuren en kwamen we erachter dat in de linker boven hoek een fikse deuk zat met behoorlijk wat plamuur. Het zag er ook al zo raar uit toen we de koplamp eraf haalden. Na dit er allemaal uit gehakt en uitgedeukt te hebben ziet dit er zo uit:


Als je goed kijkt zie je tot waar de deuk erin zat.

Ik had nog een vraag: Moet er tussen de koplamppot en het spatbord waar de koplamp in gaat een rubberren ring zitten?




Op deze manier ongeveer?

Dit was het wel weer.



Bijlage img-20110905-00082.jpg niet gevonden



Bijlage deuk.jpg niet gevonden






'65 Amazon
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2011 23:43 #105905 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Restauratie Volvo Amazon 1965
Goed werk man.
Alhoewel ik ook nog een deukje in de onderkant van het front zie, maar er zal nog genoeg gedaan moeten/kunnen worden voor hij gespoten wordt. Wat betreft vragen over dingen zoals rubbers tussen de koplamp pot en de carrosserie, onder documentatie, toegelaten modellen vind je onderdeel boeken, je zult de B18 versie moeten hebben maar dan kun je precies zien wat origineel is. In dit geval is er in te zien dat er tussen de potten die jij zo keurig geschuurd en gespoten hebt en de carrosserie een tweede huis hoort te zitten. Ik dacht dat die van kunststof is, maar weet dat niet zeker.

Go zo door en blijf updates plaatsen :D

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.