start/loopt niet op LPG.

Lees meer
28-12-2017 22:54 #174153 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic start/loopt niet op LPG.
we zijn op LPG al schoon ener is geen verplichte APK CO meting. Zijn jullie toch gelukkig hier in de Filippijnen elk jaar, maakt niet uit hoe oud je auto is.
Er is wel van voor een bepaald jaar mag het meer zijn hoeveel weet ik niet maar ik zit altijd ruim onder de grens.
En hier wordt alleen op benziene getest LPG doet niet mee.
Maar even op het probleem terug te komen zijn je pakkingen van het inlaatstuk (manifold) nog heel.
Het inlaatsuk moet lekvrij op de carburator zitten.


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2017 10:32 #174157 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Hallo Johan,

Heeft er ooit een stukje van jou in ons blad gestaan? een lid die op de Filipijnnen woonde en daar een Amazon reed.
Ik denk dat ik alles voor het spruitstuk maar demonteer en de gasslang direct in het spruitstuk plaats.
Kijken of dit resultaat geeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
29-12-2017 12:08 #174160 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic start/loopt niet op LPG.
Hoi Ernst; ik volg jouw probleem ook met belangstelling; ben ook heel benieuwd wat de oplossing zal zijn.

Ik denk ook aan valse lucht zuigen, heb je de nippel van de rembekrachtiger op het spruitsuk al even dichtgemaakt: als de rembekrachtiger defect is, kan je daar ook valse lucht aanzuigen.

Verder zitten er mischien nog meer nippels op; sluit die even af en kijk dan of je nog steeds valse lucht zuigt. Ook kan er nog een flinke scheur in het spruitsuk zitten.

Net als jij ben ik van mening dat het niet perse noodzakelijk is om op 2 brandstoffen te kunnen rijden. LPG rijdt prima en met de moderne verdampers start je zomer en winter prima. Overigens, Ed, ook LPG auto"s moeten vanaf bouwjaar 1974 aan de CO tester voor de APK. En carterdruk bij een motor met tig kilometers erop zitten is voor zowel benzine als LPG normale slijtage te noemen. In mijn tijd bij de volvo garage waar ik in de jaren 70 en 80 werkte, werd pas bij een oliegebruik van meer dan 1l op 1000 km geadviseerd tot revisie over te gaan. (maar als je weinig rijdt mag het oliegebruik nog wel hoger zijn) Tot zover de volvodokter.

Ernst, succes met je zoektocht!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.