- Berichten: 44
start/loopt niet op LPG.
- 06663-dummy
- Offline
- Senior lid
Plots sloeg de motor na wat langer stil te hebben gestaan af tijdens de regen.
Dan denk je aan vochtdoorslag en ontstekingsproblemen.
Maar later bij controle bleek de motor een mooie vonk te geven maar slaat niet aan, bij een verse start soms even een klap maar zonder resultaat.
De choke fuctioneert, je hoort hem ook klikken en het gas doorstromen.
Als ik de choke afkoppel wil de motor aanslaan maar slaat ook gelijk weer af, ook als ik de choke snel weer aansluit.(schuifstekkertje)
Ben erg benieuwd naar suggesties hoe dit raadsel op te lossen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Maar op internet is veel te vinden.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Het is een GMSverdamper, heb zelf indertijd de complete gasinstallatie aangebracht en een jaar of 15 mee gereden, nooit op benzine die ik ook had afgekoppeld.
In middels de verdamper vernieuwd en de afsluiters getest, gas komt wel in de verdamper maar er is geen doorloop naar de carb.
Daar dit een nieuwe verdamper is die hetzelfde reageert als de oude ga ik ervan uit dat het probleem ergens anders moet liggen.
Misschien weet jij iemand die hierin kan meedenken?
Groetjes, Ernst
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Had dit filmpje inderdaad gevonden en is ook dezelfde verdamper (gms) als in mijn volvo, jammer dat er geen geluid bij is.
De afsluiter aan de verdamper gedemonteerd en getest, is goed.
Ik groei ernaar toe dat het een electriciteitsmanco is, ga alle zekeringen en stekkertjes maar eens nalopen al lijkt het op het eerste gezicht in orde.
Maar suggesties blijven welkom!,
Goed weekend!, Ernst.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Misschien iets niet goed geconfigureerd in je computer.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Daardoor zakt de spanning, ZEKER ALS CHOKE EN GASAFSLUITER SAMEN STROOM TREKKEN.
Je schrijft immers dat zonder choke wel iets animo is om te starten en met choke er snel opgedrukt de boel afslaat.
Misschien even met een helper meten hoeveel spanning de choke en afsluiter krijgen tijdens starten.
Vaak wordt er gemeten met een meetsnoer op de plus en het andere meetsnoer op een willekeurige massa, dat lijkt niets uit te maken......
Maar stel dat je massapunt gecorrodeerd is en er dus geen goede massa gemaakt wordt, dan meet jij netjes 12V terwijl er door corrosie bijvoorbeeld ook 3V wordt "opgevreten" door de massaaansluiting.
Het beste meet je dus eenmaal op de plus en de min van de choke en eenmaal op de plus en de min van de afsluiter.
Hoe dichter je bij het component meet, hoe waardevoller de meting.
Kan je eens een paar foto's plaatsen van je verdamper met choke en afsluiter?
Wat elektrisch ook onder verdenking moet staan is je veiligheidsrelais, als die niet in orde is gooit die de boel natuurlijk ook dicht. Maar dat moet dan te zien zijn bij je afsluiter-meting.
Succes, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Had nu wel geluid bij het filmpje (update windows 10 was waarschijnlijk de oorzaak van het niet functioneren van de speakers)
In het filmpje is er ook sprake van een GMS verdamper(was vroeger Landi-Hartog), dit is een simpele verdamper waarin ik al meerdere malen een revisiesetje had geplaatst met goed resultaat.
Uiteindelijk bleek de kapotte verdamper geen gas door te laten.
Dus een nieuwe gemonteerd (had ik nog op zolder liggen- jaar of 7) tot mijn grote verrassing bleek ook deze geen gas door te laten!
Dus ik dacht dat dit normaal was en een verdamper een vacuum nodig had (?), van de inlaatslag, om gas door te laten.
Ook had ik nog een oude maar ook door mij gereviseerde verdamper, ook op zolder liggen.
Op aandringen van mijn volvomaatje deze gemonteerd en deze bleek wél gas door te laten.
Grapje van mijn volvomaatje: "de door jou gereviseerde verdampers zijn beter dan de nieuwe GMS verdampers"
Deze week ga ik het geheel verder aansluiten en zien we of het functioneert.
Ik laat wat van mij horen!, groetjes, Ernst
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 06663-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Bij gasgeven is het net of hij smoort en slaat af.
De meest logische conclusie is dat er niet voldoende gastoevoer is maar:
-afsluiters, ook met controlelampjes, gecontroleerd.
- er komt gas uit de verdamper, als je je duim op de uitstroomopening van de verdamper houdt voel je zelfs enige druk.
- de carb. is een zenith 175 waarvan het membraam en schuif is verwijderd.
- de gasklep opent, de motor loopt ook goed stationair zonder luchtfilter.
- de verdamper wordt warm, er is dus geen luchtbel in het koelcircuit.
Wie het weet mag het zeggen!( graag zelfs!)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Je gasmengstuk schoon en sluit goed aan op de carburator (pakking er tussen), als deze niet goed aansluit op je carburator trek je valse lucht.
Slang naar gasmenstuk goed lekvrij aangesloten?
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.