start/loopt niet op LPG.

Lees meer
11-12-2017 14:29 #173796 door 06663-dummy
start/loopt niet op LPG. is gemaakt door 06663-dummy
Al jaren rijd ik met mijn Amazon op LPG, (benzine is niet meer aangesloten) na het 2x choken vlot starten ook bij -10 graden!
Plots sloeg de motor na wat langer stil te hebben gestaan af tijdens de regen.
Dan denk je aan vochtdoorslag en ontstekingsproblemen.
Maar later bij controle bleek de motor een mooie vonk te geven maar slaat niet aan, bij een verse start soms even een klap maar zonder resultaat.
De choke fuctioneert, je hoort hem ook klikken en het gas doorstromen.
Als ik de choke afkoppel wil de motor aanslaan maar slaat ook gelijk weer af, ook als ik de choke snel weer aansluit.(schuifstekkertje)
Ben erg benieuwd naar suggesties hoe dit raadsel op te lossen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2017 23:34 #173809 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic start/loopt niet op LPG.
Wat voor verdamper is het? Is het een OMVL moet je het kleine schroefje iets terug draaien, van andere type's kan ik je niet veel vertellen.
Maar op internet is veel te vinden.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2017 19:06 #173849 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Dank voor je snelle reactie Johan!
Het is een GMSverdamper, heb zelf indertijd de complete gasinstallatie aangebracht en een jaar of 15 mee gereden, nooit op benzine die ik ook had afgekoppeld.
In middels de verdamper vernieuwd en de afsluiters getest, gas komt wel in de verdamper maar er is geen doorloop naar de carb.
Daar dit een nieuwe verdamper is die hetzelfde reageert als de oude ga ik ervan uit dat het probleem ergens anders moet liggen.
Misschien weet jij iemand die hierin kan meedenken?

Groetjes, Ernst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2017 23:15 #173856 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic start/loopt niet op LPG.
beste Ernst bekijk dit filpje eens


succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2017 10:45 #173866 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Goedemorgen Johan,
Had dit filmpje inderdaad gevonden en is ook dezelfde verdamper (gms) als in mijn volvo, jammer dat er geen geluid bij is.
De afsluiter aan de verdamper gedemonteerd en getest, is goed.
Ik groei ernaar toe dat het een electriciteitsmanco is, ga alle zekeringen en stekkertjes maar eens nalopen al lijkt het op het eerste gezicht in orde.
Maar suggesties blijven welkom!,
Goed weekend!, Ernst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2017 23:26 #173888 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic start/loopt niet op LPG.
Beste Ernst, bij mij zit er wel geluid bij.
Misschien iets niet goed geconfigureerd in je computer.


m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-12-2017 23:59 #173890 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic start/loopt niet op LPG.
Zomaar een gedachte.....stel dat de elektrische voeding naar de gasafsluiter in de motoerruimte en choke niet in orde is dan krijg je daar een overgangsweerstand.
Daardoor zakt de spanning, ZEKER ALS CHOKE EN GASAFSLUITER SAMEN STROOM TREKKEN.
Je schrijft immers dat zonder choke wel iets animo is om te starten en met choke er snel opgedrukt de boel afslaat.

Misschien even met een helper meten hoeveel spanning de choke en afsluiter krijgen tijdens starten.
Vaak wordt er gemeten met een meetsnoer op de plus en het andere meetsnoer op een willekeurige massa, dat lijkt niets uit te maken......
Maar stel dat je massapunt gecorrodeerd is en er dus geen goede massa gemaakt wordt, dan meet jij netjes 12V terwijl er door corrosie bijvoorbeeld ook 3V wordt "opgevreten" door de massaaansluiting.
Het beste meet je dus eenmaal op de plus en de min van de choke en eenmaal op de plus en de min van de afsluiter.

Hoe dichter je bij het component meet, hoe waardevoller de meting.
Kan je eens een paar foto's plaatsen van je verdamper met choke en afsluiter?

Wat elektrisch ook onder verdenking moet staan is je veiligheidsrelais, als die niet in orde is gooit die de boel natuurlijk ook dicht. Maar dat moet dan te zien zijn bij je afsluiter-meting.

Succes, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2017 19:04 #173905 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Beste Johan en Jan,
Had nu wel geluid bij het filmpje (update windows 10 was waarschijnlijk de oorzaak van het niet functioneren van de speakers)
In het filmpje is er ook sprake van een GMS verdamper(was vroeger Landi-Hartog), dit is een simpele verdamper waarin ik al meerdere malen een revisiesetje had geplaatst met goed resultaat.
Uiteindelijk bleek de kapotte verdamper geen gas door te laten.
Dus een nieuwe gemonteerd (had ik nog op zolder liggen- jaar of 7) tot mijn grote verrassing bleek ook deze geen gas door te laten!
Dus ik dacht dat dit normaal was en een verdamper een vacuum nodig had (?), van de inlaatslag, om gas door te laten.
Ook had ik nog een oude maar ook door mij gereviseerde verdamper, ook op zolder liggen.
Op aandringen van mijn volvomaatje deze gemonteerd en deze bleek wél gas door te laten.
Grapje van mijn volvomaatje: "de door jou gereviseerde verdampers zijn beter dan de nieuwe GMS verdampers"
Deze week ga ik het geheel verder aansluiten en zien we of het functioneert.
Ik laat wat van mij horen!, groetjes, Ernst
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2017 19:10 #173928 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Klein stapje verder, met de gereviseerde verdamper start de motor maar loopt alleen stationair.
Bij gasgeven is het net of hij smoort en slaat af.
De meest logische conclusie is dat er niet voldoende gastoevoer is maar:
-afsluiters, ook met controlelampjes, gecontroleerd.
- er komt gas uit de verdamper, als je je duim op de uitstroomopening van de verdamper houdt voel je zelfs enige druk.
- de carb. is een zenith 175 waarvan het membraam en schuif is verwijderd.
- de gasklep opent, de motor loopt ook goed stationair zonder luchtfilter.
- de verdamper wordt warm, er is dus geen luchtbel in het koelcircuit.
Wie het weet mag het zeggen!( graag zelfs!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2017 23:16 #173939 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic start/loopt niet op LPG.
De hoofdinstelschroef staat deze helemaal open, want dat is de startpositie voor het afstellen van de verdamper?
Je gasmengstuk schoon en sluit goed aan op de carburator (pakking er tussen), als deze niet goed aansluit op je carburator trek je valse lucht.
Slang naar gasmenstuk goed lekvrij aangesloten?

succes

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.