start/loopt niet op LPG.

Lees meer
19-12-2017 11:26 #173947 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic start/loopt niet op LPG.
Ik volg dit topic met interesse, ik heb namelijk hetzelfde probleem jaren op LPG gestart maar nu start ik "vuil" met lpg en benzine dus.
Ook mijn verdamper is oud uit '92. Bij een stevige rem-actie stopt de lpg toevoer en moet ik op benzine starten. Maar rijdend overschakelen gaat prima en normaal rijden dus ook. Vuil starten doet hij binnen een seconde dus een probleem is het niet echt. Een moderne eurogas G3 start auto altijd op benzine.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2017 16:11 #173950 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic start/loopt niet op LPG.
Bij een Stromberg carburateur kan het zijn dat het membraan gescheurd is, dan gaat de gasschuif niet omhoog en wil de motor alleen maar stationnair draaien..dus als er een Stromberg op zit, even kijken.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2017 14:26 #173981 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Hallo Johan,

Alle suggesties nagegaan en met ja te beantwoorden!
Zowel het membraam als de gasschuif verwijderd ( had ik bij mijn andere Amazon al eerder gedaan, loopt prima!) dus kunnen geen probleem meer geven.
De motor start ook vrij vlot en loopt dan stationair goed, bij gas geven blijft hij afslaan.
Wel hoor ik een tik onder het kleppendeksel die bij warme motor verdwijnt, ga de klepspeling nog maar controleren.
Maar. mocht deze niet goed zijn waarom start hij dan wel vrij vlot en blijft dan stationair goed lopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2017 14:30 #173982 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Hallo Tom,

Zie mijn reply aan Johan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2017 11:26 #174036 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic start/loopt niet op LPG.
Ernst, kun je CO meten? Ben wel benieuwd welke waarde daar uitkomt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2017 17:36 #174074 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Hallo Hans,

Ik heb geen CO meter en zo ja wat zou er dan voor waarde uit moeten komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2017 12:56 #174130 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Kleppen gesteld, niet dat ik daar veel van verwachtte en bleek ook niet erg noodzakelijk.
Wat mij opvalt is het volgende:
Als ik de luchttoevoer via de opening aan het luchtfilter volledig afsluit blijft de motor normaal stationair doorlopen, bij gas geven slaat hij weer af.
Volgens mij duidt dit op een enorm lek aan valse lucht ergens in het inlaattraject, een brandstofmotor heeft naast brandstof toch ook zuurstof nodig!
Alle aansluitingen met wd-40 ingespoten, bij een lek zou dit toch naar binnen moeten worden gezogen/
Klopt deze redenatie of heb ik ergens een denkfoutje?
Ben benieuwd naar eventuele reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2017 12:56 #174131 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.

Ernst van Harn schreef : Kleppen gesteld, niet dat ik daar veel van verwachtte en bleek ook niet erg noodzakelijk.
Wat mij opvalt is het volgende:
Als ik de luchttoevoer via de opening aan het luchtfilter volledig afsluit blijft de motor normaal stationair doorlopen, bij gas geven slaat hij weer af.
Volgens mij duidt dit op een enorm lek aan valse lucht ergens in het inlaattraject, een brandstofmotor heeft naast brandstof toch ook zuurstof nodig!
Alle aansluitingen met wd-40 ingespoten, bij een lek zou dit toch naar binnen moeten worden gezogen/
Klopt deze redenatie of heb ik ergens een denkfoutje?
Ben benieuwd naar eventuele reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2017 13:14 - 28-12-2017 13:17 #174133 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic start/loopt niet op LPG.
Ik volg dit draadje al een tijdje, heb al bij de enquete ingevuld dat de zoekfunctie moet worden verbeterd, dan kun je dit soort storingen gewoon opzoeken omdat er al veel over is geschreven.
Een paar correcties; Moderne LPi G3 installaties starten op benzine, dan kan het systeem opwarmen en dan over op LPG, zeker bij koude is dit het beste, geldt ook voor dampgas LPG zoals op de klassiekers.
Valse lucht opsporen met remmenreiniger, als er valse lucht wordt aangezogen gaat het toerental omhoog omdat het verbrandt. Dus geen WD40
Als de genoemde storingen zijn opgelost/niet van toepassing, zou ik in de winter ALTIJD op benzine starten.
Dan weet je dat de wagen ook op benzine goed loopt, heb al meerdere klassiekers gezien die nooit meer op benzine lopen en als hij dan niet wil starten heb je een probleem.
Onderhoud aan de LPG installatie is noodzakelijk, meestal is schoonmaken voldoende, maar verdampers slijten en relatief vaak zie ik bij LPG olie in het luchtfilter, door blokkade carterverdamper of positieve carterdruk bij motorslijtage.
Ook de naald slijt en dan weet je wanneer hij vervangen moet worden.
CO meting is fijn afstelling, voor de ontsteking overigens zet ik hem altijd iets rijker omdat de motor dan veel beter loopt stationair, we zijn op LPG al schoon ener is geen verplichte APK CO meting.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2017 13:50 #174139 door 06663-dummy
Beantwoord door 06663-dummy in topic start/loopt niet op LPG.
Beste Ed,
Het is een simpele LPG installatie met een GMS verdamper, dus geen moderne maar erg basic. (ben ik zelf ook!)
Ik heb een aantal Amazones voor mijn werk gereden, 20/30k/jaar en altijd op gas, blokken gereviseerd, starten zelfs bij -15 en juist omdat bij de Stromberg de naald op gas snel slijt de gasschuif verwijderd, kun je ook geen probleem met een poreus membraam hebben.
De afgelopen 20 jaar hiermee zonder noemenswaardige problemen gereden, was er, of leek het erop dat er een probleem aankwam dan reviseerde ik de verdamper of plaatste gewoon een nieuwe, had ik ook altijd op zolder liggen!
Ik heb nog een busje startpilot, dat zou toch hetzelfde effect hebben als remmenreiniger lijkt me?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.