afstellen op gas lukt niet.

Lees meer
09-10-2012 03:08 #118774 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic afstellen op gas lukt niet.
Beste Ben, in vorige mail vergeten te vragen en misschien overbodig, zijn de slangen vanaf je verdamper naar de gasstukken even lang? Zitten de restricties op de zelfde plaats in de slangen, indien mogelijk zo dicht mogelijk op je gasstukken heb je minder aanzuigvermogen nodig om het gas in je carburators te krijgen.
Het zijn kleine dingen maar het helpt wel in de overall performance.

Krijg je de afstelling dan nog niet goed, zou je als test eens een uitgang naar twee carburators moeten proberen met geen restrictie ertussen in de slang naar de carburators. (zorg wel dat de T splitsing 10 tot 12 mm is en zo dicht mogelijk op de gasstukken zit een Tstuk van de waterslangen is 10mm)
Je zo dan het volgende effect moeten krijgen, goed af te stellen stationair maar pakt moeilijk op.
Krijg je dit effect niet of pakt helemaal niet op zou je toch eens naar je verdamper moeten kijken.
Ik heb een tijd gereden op een uitgang van de verdamper en kreeg het voorgenoemde effect (net iets te weinig voor twee carburators) (b20e met twee carburators en K nokkenas)
Wat voor motor heb jij in je auto?

nogmaals succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2012 12:25 #119847 door ben zilvold
Beantwoord door ben zilvold in topic afstellen op gas lukt niet.
het probleem is opgelost.


ik ben naar Henk boertien(goed bedrijf) in wezep gegaan. samen met hem zijn we opzoek gegaan naar het probleem (hij heeft pak hem beet al 30 jaar ervaring en weet dus wel het een en ander) het eerste was dat hij stationair te snel liep niet de voor geschreven 800 toeren maar iets van 1200. dat wist ik maar ik hield hem anders niet op gang. daarna zijn we gaan experimenteren. de twee venturies op 1 T stuk gezet met 1 afstel schroef. om zo het vacuüm signaal te vergroten en hopelijk voldoende gastoevoer. helaas hielp dit niet. op advies van hem heb ik mijn oude venturies er weer ingezet (echt een vernauwing in de doorgang) en toen hebben we gekeken hoe hij nu ging. meteen was het resultaat goed zichtbaar. het mengsel was Veel te rijk. toen nog een uurtje afstellen liep de motor perfect. dus het probleem kwam dus bij de venturies vandaan voor mij. helaas knijp ik door de venturies die ik nu er op heb zitten behoorlijk de doorstroming. maar dat neem ik nu even voor lief. ik kan weer heerlijk rijden.

misschien in de toekomst als ik geld te veel heb. ga ik er nog een keer een damp gas injectie systeem op zetten voor betere prestaties en een lager brandstof verbruik.

p.s.

over het brandstof verbruik mag ik niet klagen 1 op 8. of voor de mensen die in liters per honderd kilometer rekenen 12,5 liter per 100 km



bedankt voor de tips. als jullie nog andere tips hebben hoor ik het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2012 13:37 #119891 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic afstellen op gas lukt niet.
Beste Ben, je luchtdoorvoer is nu een dikke driemaal minder als de TTgasstukken en dat merk je in vermogen.
Het is nu waarschijnlijk ook gelukt om twee carburators (gasstukkken) op een uitgang van de OMVL verdamper te krijgen, altans dat kan deze verdamper makkelijk aan.

Maar het is net wat je zegt je kunt voorlopig weer fatsoenlijk rijden.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2012 15:00 #119892 door ben zilvold
Beantwoord door ben zilvold in topic afstellen op gas lukt niet.
klopt de doorlaat is behoorlijk kleiner. maar het kon niet anders. ik heb ook de bijde gasmengstukken op 1 uitgang gehad dat hielp niet voldoende tot niets. ik had nog kunnen kijken of een lichtere veer in de verdamper te plaatsen maar dat zag ik niet zitten. misschien in de toekomst ga ik er weer mee spelen maar eerst maar een poos mee rijden en kijken of ik wat met de carrosserie kan gaan doen want er zitten hier en daar wat extra beluchtingsgaten in.


p.s.
ik zou niet weten wat ik nog meer had moeten proberen. ik heb alles wat mogelijk was z'n beetje gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.