Dampgas injectie

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-05-2011 20:38 #103119 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Dampgas injectie
Er is toch een dampgas injectiesysteem met losse ringen die onder de benzineinjectoren passen?
Dit weliswaar voor L jetronic maar wie weet past dit ook op Kjetronic?
Anders een lange houder met injectoren die op cq in het inlaattraject gemaakt kunnen worden toch?

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2020 14:16 #190327 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Dampgas injectie
wel een heel oud draadje, maar morgen gaat mn 142E (voorheen D-Jetronc, maar nu met een megasquirt kloon, naar de gasboer voor een dampgas systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2020 10:23 #190701 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dampgas injectie
En Emo? Hoe is het verlopen?
Heb je wat foto’s en wat zijn je eerste ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2020 21:17 #190963 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Dampgas injectie
Inmiddels loopt de B20E ook op dampgas, dus G3. De gascomputer pakt het signaal van de benzine computer. Ergens pak ik nog valse lucht, en is daardoor het stationair te hoog en te arm.
Omdat de motor nog niet perfect op benzine loopt en de gascomputer gebruik maakt van dezelfde input is dus ook het LPG deel niet ok. Ook is het advies om de lpg inspuitmondjes (gemonteerd in het E spruitstuk) zo dicht mogelijk tegen de cilinderkop te plaatsen.

Wordt vervolgd..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2021 19:58 #192435 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Dampgas injectie
Even een update.
Op advies van mn gasboer (Agatech, Eck en Wiel), de lpg nozzles onder 45 graden in de flens van het E spruitstuk, dus zo dicht mogelijk bij de cilinderkop, ingebouwd. Mn laptop kan ik met bluetooth verbinden met de auto. Vandaag de eerste rondjes gereden en via 'autotune' de benzine basis instellingen geoptimaliseerd. De hele setup geeft super veel power, ook op gas, en de motor pakt zeer goed op.
De lpg computer gebruikt de informatie van het benzine systeem. Overschakelen van benzine naar lpg verloopt automatisch en probleemloos.
Volgende stap: apk keuren (of wachten tot juni). In het grijze verleden was het verbruik van de B20E, gekoppeld aan een BW35, ca 1:6. Ik ben erg benieuwd wat het straks is (maar nu met M41). Als ik met de V70 1:10 kan rijden, zou dat met de 142 nu ook moeten kunnen denk ik.
Het vermogen nodigt nu wel uit tot een stevige rijstijl, zeker in combinatie met IPD en Bilsteins rondom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.