Koeling probleem

Lees meer
27-11-2016 12:53 #165193 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Koeling probleem
Meten is weten, infrarood meter of een losse temperatuurmeter aanschaffen. Wie zegt dat je temperatuurmeter wel goed aangeeft ? Als ik het zo hoor is de radiator niet heel heet, dus klinkt het alsof er niet zoveel aan de hand is.Tenzij de doorstroming heel slecht is maar daar klinkt het niet naar. denk dat er weinig aan de hand is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2016 14:54 #165197 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Koeling probleem
Hierbij foto's .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2016 13:24 #165256 door Andre Koster
Beantwoord door Andre Koster in topic Koeling probleem
Heb je de kachel wel volledig open gezet bij het ontluchten? Daar kan ook een hoop lucht in zitten. Ben ik eens mee onderuit gegaan. Vergeet ik dus nooit meer.
Ik zou ook de temperatuursensor in de kop en de temperatuurmeter eens uitwisselen met een andere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2016 15:14 #165260 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Koeling probleem
Hoi Andre , natuurlijk heb ik de kachel volledig open gezet tijdens vullen en ontluchten . Temperatuursensor en meter ga ik uitproberen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29-11-2016 17:33 #165261 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Koeling probleem
ik heb al eens eerder gezegd dat als je de temperatuurmeter afplakt het koelingsprobleem in de meeste gevallen verholpen is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2016 23:53 #165266 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Koeling probleem
Ik heb gisteren nog een ritje gamaakt van een kleine 100km yemperatuurmeter is maar amper uit het midden geweest ook stationair en dat hier in de Filippijnen.
Is de motor wel goed afgesteld carburetor / lpg mengsel niet te arm, ontsteking niet te vroeg.
Want een temperatuur die oploopt op de snelweg duidt meestal op een te vroeg afgestelde onsteking.
Werkt je centrifugal vervroeger van je onsteking wel goed?

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2016 21:03 #165282 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Koeling probleem
Bedankt voor jullie reactie's . Maar vandaag ging het toch mis . Temperatuurmeter ging onder het rijden rechts de meter uit . Via het overloop pijpje van de radiateur spoot de koelvloeistof eruit . Af laten koelen . Toch maar Wegenwacht gebeld . Bleek het toch de thermostaat te zijn die dicht bleef staan . Terwijl die nieuw was . Hij heeft de thermostaat zo gemaakt/vermaakt dat hij open blijft staan . Nu blijft onder het rijden de temperatuur meter uiterst links staan , het eerste witte vlakje . Moet ik nu een nieuwe thermostaat monteren of kan ik met deze vermaakte thermostaat blijven rijden ? Ik rij op LPG en maak elke dag een lange rit . Dus de motor wordt lekker warm . Kan het kwaad ? Graag jullie reactie .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2016 21:51 #165283 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Koeling probleem
Ik zeg het nog maar weer eens een keer: monteer een 76 graden thermostaat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2016 22:04 #165284 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Koeling probleem
Je rijdt nu als het ware zonder thermostaat. De motor wordt dan niet warm genoeg.
Er is niets op tegen om twee thermostaten in je bezit te hebben een 82 en een 76 graden. In de winter is de 82 graden wel een beter idee. In de zomer is een 76 graden een mogelijkheid. Je kunt ze in ieder geval dan beide uitproberen.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-12-2016 00:26 #165287 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Koeling probleem
Vergeet het 1 mm gaatje niet anders heb je kans dat er lucht onder je termosstaat blijft hangen en gaat hij te laat open en krijge je het zelfde als wat je nu had.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.