Hier ook lekkage...

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2015 23:50 #156425 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hier ook lekkage...
Ik krijg de indruk dat je het moment van de waarheid aan het vermijden bent. Doe de tuinslangtest en je weet het ;)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-12-2015 00:16 #156426 door Jean-Paul Meijer
Beantwoord door Jean-Paul Meijer in topic Hier ook lekkage...
Ga ik zeker doen Joop! Je advies wordt zeker niet in de wind geslagen :) maar ik leer elke weer een beetje bij op het forum.

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-12-2015 12:53 #156432 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Hier ook lekkage...
Hoi Jean-Paul,
Het gat is volgens mij niet voor het afvoeren van water, maar alleen een opening naar de A-stijl.
Als ik je foto bekijk is je A-plaat (de zijkant van je voetenruimte) ook niet in al te fris. Naast een mogelijke lekkage via je voorruit, kan het water daar ook via de buitenzijde van de A-plaat naar binnen komen. Als het goed is zit daar origineel ook een lasnaad; vast plek voor ellende.
Bij het rijden spat hier het water van de wielen tegenaan, maar ook het water dat van het dak/voorruit afkomt loopt via de sparing in het voorspatbord bij de parafan via deze plaat naar beneden.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2015 13:35 #156433 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hier ook lekkage...
Klopt dat vierkante gat is ook niet om water af te voeren. Wat ik erbij had moeten schrijven was, is dat een een inspectie gat is. Vele auto's hebben dat. Ik zou zoals in de laatste post al is aangegeven een straaltje water in de goot laten lopen en check of het dan droog blijft.

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-12-2015 17:20 #156436 door Jean-Paul Meijer
Kijk, nou komen we ergens :)
Er loopt geen water in de auto vanuit de binnenkant van de beenruimte, dus van binnenuit naar het gat, maar er loopt water vanaf de A stijl / holle ruimte in de ruimte achter het gat. En daar loopt het dus niet weg en dan spat het over de rand van het gat de auto in.
Het lijkt me dat er in de ruimte achter het gat geen water zou moeten komen. Iemand misschien een plaatje Hoe de afwatering zou moeten lopen?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2015 17:54 #156438 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Hier ook lekkage...
Heb je een foto misschien?

• Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2015 18:49 #156439 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Hier ook lekkage...
Jean-Paul,

De A-stijl, waar dat inspectie gat in zit, staat koud op de bovenkant van de dorpel en heeft geen afwatering. Normaal mag er inderdaad geen water in je A-stijl komen.

Misschien een vreemde vraag, maar heb je toevallig een schuifdak? De voorste afwatering daarvan wordt nog al eens via de A-stijl gedaan en kan lek zijn.

Anders lijkt het me toch dat het of uit de wielkast/buitenkant van de A-stijl komt of via de paravaan, het schot onder de voorruit tussen de motorruimte en de cabine. Die is vlak onder de voorruit van dubbel plaatwerk en dus hol, en sluit aan op de A-stijl. Maar volgens mij 'standaard' zonder open verbinding :mrgreen:

Veel succes en laat het ons weten als je het vind.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-12-2015 19:05 #156440 door Jean-Paul Meijer
Bedankt voor ale reacties! Weet even voldoende.

Hans, het gaat om de ruimte achter de inspectie gat. Deze staat vol water na een regenbui en loopt zo de beenruimte in. zie fotootje.

Gerben, heb geen schuifdak dus ga het zoeken in de voorruit, parafaan, etc met de Joop - methode :)
Kijken wanneer/ hoe ik het zie lekken. Wordt vervolgd!

Bijlagen:

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-12-2015 23:18 #156477 door Jean-Paul Meijer
Vandaag nog even onder mn dashboard gekeken na fikse regenbui en daar zag ik dikke druppels bij de naad bovenin het schutbord. Dus lijkt het me nu officieel: lekkage komt in ieder geval van de voorruit! Het probleem snappen is het al de helft van de oplossing :)
Nu dus op zoek naar een bedrijf die de ruit kan lichten, sponning kan nakijken en kan repareren...

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-12-2015 23:31 #156478 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hier ook lekkage...
Succes en sterkte. Bereid je voor op het inlassen van een nieuwe sponning. Ga in elk geval naar een bedrijf dat voldoende ervaring heeft met Amazons.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD