Hier ook lekkage...
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-11-2015 23:32 #156201
door Jean-Paul Meijer
Hier ook lekkage... is gemaakt door Jean-Paul Meijer
Ik heb wat lekkage achter het linker (passagier) schutbord van mn amazon uit 69, niet bij de motor maar naast de deur. Ik heb niet het idee dat het vanaf de voorruit komt maar ergens halverwege. Is dat mogelijk? Wil wel binnenkort het kartonnen schutbord weghalen en vervangen omdat het al aardig beschimmeld is aan de achterkant. Maar voordat ik alles los haal, wilde ik even checken waar ik de lekkage moet zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-12-2015 00:56 #156205
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hier ook lekkage...
misschien zit je paravan verstopt. Bij de kachel in de motorruimte dacht ik zit een pijpje wat het water afvoert.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-12-2015 07:38 #156206
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hier ook lekkage...
Halverwege kan.. De aansluiting van het A-paneel naar A-stijl roest vaak, als daar een gaatje is ontstaan kan opspattend water vanaf de voorwielen daar naar binnen komen.
Zo kan dat er uit zien.. www.oudevolvo.nl/2014/04/04/verv ... lvo-123gt/
Niet te lang mee blijven doorrijden, dat water tast natuurlijk de schopplaten aan, maar zal ook naar de bodem lopen en daar lekker z'n best doen tot het daar ook een weg naar buiten heeft gevonden..
Zo kan dat er uit zien.. www.oudevolvo.nl/2014/04/04/verv ... lvo-123gt/
Niet te lang mee blijven doorrijden, dat water tast natuurlijk de schopplaten aan, maar zal ook naar de bodem lopen en daar lekker z'n best doen tot het daar ook een weg naar buiten heeft gevonden..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
01-12-2015 15:01 #156210
door Jean-Paul Meijer
Beantwoord door Jean-Paul Meijer in topic Hier ook lekkage...
Water ligt al op de bodem bij de passagier stoel, is daar flink vochtig. Vreemd genoeg ligt er ook water op de bodem achter de stoel. Ik dacht dat dat gescheiden was met een lichte verhoging onder de stoel. Kan het water daar overheen klotsen, bv tijdens het rijden? Anders heb ik wellicht meerdere lekkages...
01-12-2015 16:22 #156212
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hier ook lekkage...
Ik heb met eindeloos geduld lekkage bij het voorruitrubber opgespoord. Laag beginnen met de tuinslang met een klein beetje waterdruk. Steeds 5 centimeter opschuiven en wachten, want water heeft tijd nodig om door te dringen.
Op deze manier kun je misschien achter het lekkagepunt komen. Het zou me niet verbazen als - net als bij mij - de voorruitsponning aan het rotten is.
Op deze manier kun je misschien achter het lekkagepunt komen. Het zou me niet verbazen als - net als bij mij - de voorruitsponning aan het rotten is.
www.ruilof-images.nl
01-12-2015 21:51 #156226
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hier ook lekkage...
Als de sponning aan de ondérzijde doorroest, loopt het water zo de tussenruimte in en op den duur roest het door naar het interieur en langs het binnenscherm, met als resultaat het uitproesten van het binnenscherm en de bodem bij/voor het dwarsbalkje.
Dit is een veel voorkomend probleem.
Dit is een veel voorkomend probleem.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-12-2015 00:13 #156238
door Jean-Paul Meijer
Lekker vooruitzicht Ed
Ik ga op onderzoek! Laten we hopen dat het meevalt.
- Jean-Paul Meijer
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-12-2015 20:08 #156299
door Jean-Paul Meijer
Vandaag even de pijpjes getest bij de kachel: die grote dikke doet het goed! Water gutst eruit. Die kleine onder de kachel daar kwam niks uit, maar misschien wordt daar alleen water afgevoerd bij grotere hoeveelheden? Slangetje zelf lijkt namelijk niet verstopt, is nog flexibel. Kan eventuele verstopping hier hoger zitten?
04-12-2015 22:58 #156302
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hier ook lekkage...
Het is niet de makkelijkste of goedkoopste manier maar haal de voorruit er maar eens uit. Ik denk dat je daar de oorzaak zult vinden.
www.ruilof-images.nl
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
05-12-2015 02:16 #156304
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Hier ook lekkage...
Vrees dat ik me bij Joop en Ed aansluit.
Wel goedkoop maar niet echt mooi als je te veel gebruikt.. rubbers vol spuiten met tixophalte (shellteer) (tussen rubber en carrosserie)
Hoewel ik me afvraag of dat bij jou auto ook lukt want jij hebt er ook nog een sierstrip op zitten
Duurt even voor het uithardt maar hecht ook op vochtige en roestig ondergrond....
Schoonste resultaat als je eerst je carrosserie en rubber afplakt met schilderstape .
p.s. dit is een lowbuget oplossing voor een concoursstaat zeker niet doen, dan moet je Joop zn oplossing nemen en niet schrikken wat er nog meer bij komt kijken...
Wel goedkoop maar niet echt mooi als je te veel gebruikt.. rubbers vol spuiten met tixophalte (shellteer) (tussen rubber en carrosserie)
Hoewel ik me afvraag of dat bij jou auto ook lukt want jij hebt er ook nog een sierstrip op zitten
Duurt even voor het uithardt maar hecht ook op vochtige en roestig ondergrond....
Schoonste resultaat als je eerst je carrosserie en rubber afplakt met schilderstape .
p.s. dit is een lowbuget oplossing voor een concoursstaat zeker niet doen, dan moet je Joop zn oplossing nemen en niet schrikken wat er nog meer bij komt kijken...