Hier ook lekkage...

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-12-2015 17:42 #156316 door Jean-Paul Meijer
Beantwoord door Jean-Paul Meijer in topic Hier ook lekkage...
Binnenkort maar eens de waterspuit op de voorruit, kijken of het hierdoor lekt. Ik sluit natuurlijk niks uit, maar de sponning van de voorruit is afgelopen winter nog nagekeken en voorzien van nieuw kit.
Ook zag ik dat bij de bijrijders deur geen afwatering gaatje te vinden is. De linker deur heeft aan de onderkant aan de voorkant tegen de dorpel netjes een gaatje met rubbertje. Neem aan dat de deur van afwatering voorzien moet zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-12-2015 19:50 #156320 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hier ook lekkage...
Als het nakijken van de sponning is gebeurd met de ruit eruit kan er weinig mis zijn denk ik. Maar als de ruit is blijven zitten dan valt er niet veel te controleren vrees ik.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-12-2015 09:13 #156330 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Hier ook lekkage...

"Jean-Paul Meijer" schreef:
Neem aan dat de deur van afwatering voorzien moet zijn?

De deur zelf hoort twee afwateringspunten te hebben. Ze zitten helemaal onderin, tussen de huidplaat en de bak van de deur. Eentje voor en eentje achter. Ze worden gevormd doordat de rand van de bak op die plekken over ongeveer 1,5 cm wat omhoog geperst is en zo niet aansluit op de huidplaat.

Maar hoe dan ook zal dat geen reden voor het water in de wagen zelf zijn, hoogstens een beperkende factor in de levensduur van je deuren. Wel heeft het zin om zo nu en dan eens te controleren of ze nog open zijn. Zeker na bijvoorbeeld tectyleren ed.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-12-2015 23:36 #156365 door Jean-Paul Meijer
Vandaag weer een buitje gehad en er lag weer plasje water op de bodem. Even de schopplaat opgelicht om te kijken waar het water stroomt, maar lijkt uit dit gat te komen. Hoort dat hier? Stond ook een plasje in de dorpel zelf dus even kijken of er toch niet iets verstopt zit.

Bijlagen:

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-12-2015 22:14 #156396 door Jean-Paul Meijer
Inmiddels geleerd dat het gat er hoort. Leek me al een een iets te "net" gat :)
Maar hoort er hier in de dorpel water in te staan? Ik vind niet zo snel een afwatering punt bv aan de onderkant. Zo niet, komt het water hier inderdaad door de voorruit?

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2015 22:40 #156398 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hier ook lekkage...
Ik adviseer je de eenvoudige methode die ik eerder aangaf uit te voeren. Alleen dan weet je zeker of het aan de voorruit ligt of niet. Dus met de tuinslang centimeter voor centimeter nalopen, van onder naar boven.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Pieter Elzendoorn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2015 11:35 #156405 door Pieter Elzendoorn
Beantwoord door Pieter Elzendoorn in topic Hier ook lekkage...
Je zou ook een rookmachine in de auto kunnen zetten en kijken of er eegens rook ontsnapt ;) heb ik ooit een scheur mee gevonden in de luchtkast van een zeilboot ;)

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2015 13:28 #156408 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Hier ook lekkage...
De dorpels moeten hun afwateringsgaatjes hebben. Soms dichtgesmeerd met tectyl, soms verstopt met vuil, soms dichtgelast bij het vervangen van de dorpel.....

• Jean-Paul Meijer
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-12-2015 18:14 #156417 door Jean-Paul Meijer
Dus ik mag concluderen dat de ruimte in het gat inderdaad bedoelt is om bv regenwater op te vangen en af te voeren? Als daar überhaupt geen water doorheen zou moeten stromen bij bv regen dan heb ik een lek. Als het wel bedoelt is om het water door heen te sluizen, dan moet ik op zoek naar de oorzaak van de verstopping.
En dan gewoon uit nieuwsgierigheid: waarvoor dient het gat? Ventilatie? Mogelijke kabels door heen te leiden?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2015 22:15 #156423 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hier ook lekkage...
volgens mij wordt hier het water afgevoerd wat tussen de paravan en voorscherm loopt. Water loopt langs de A stijl en komt tussen de wielboog en schanier punt er uit. Waarschijnlijk vuil wat zich heeft opgehoopt. Ik zou er even wat perslucht van buiten en van binnen tegen aan gooien.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD