Binnenverlichting Amazon
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-07-2013 21:15 #130303
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Binnenverlichting Amazon
Ik lees nog even het bericht van Paul op 26 juli om 9 .10. Uur
.Paul schrijft daar : als ik de lampjes aansluit op het punt van de massa op de lichtschakelaar doen ze het wel..
.Er is helemaal geen massaaansluiting op de schakelaar.Denkt Paul soms,dat de zwarte draden op 30 massa draden zijn?Dat is niet zo .De zwarte draden op 30 krijgen via het contactslot constant spanning en daarom gaan de lampjes dan natuurlijk branden.Waarschijnlijk is dus de dimmer stuk in de schakelaar! Doe dan wat ik hierboven adviseerde en de dashboardverlichting zal branden zodra je de lichtschakelaar uittrekt.
.Paul schrijft daar : als ik de lampjes aansluit op het punt van de massa op de lichtschakelaar doen ze het wel..
.Er is helemaal geen massaaansluiting op de schakelaar.Denkt Paul soms,dat de zwarte draden op 30 massa draden zijn?Dat is niet zo .De zwarte draden op 30 krijgen via het contactslot constant spanning en daarom gaan de lampjes dan natuurlijk branden.Waarschijnlijk is dus de dimmer stuk in de schakelaar! Doe dan wat ik hierboven adviseerde en de dashboardverlichting zal branden zodra je de lichtschakelaar uittrekt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-07-2013 22:23 #130310
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Binnenverlichting Amazon
@niek, mijn verhaal is opgezet aan de hand van het electrische schema.
Volgens dat schema wordt 30 niet gevoed door de contact schakelaar , maar andersom.
Maar dat zijn details, je suggestie van 58a (rode draden) naar 58b klopt wel
Volgens dat schema wordt 30 niet gevoed door de contact schakelaar , maar andersom.
Maar dat zijn details, je suggestie van 58a (rode draden) naar 58b klopt wel
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 13:18 #130323
door Niek de Boer
Aan de startmotor zitten twee zwarte draden samen met de dikke rode accukabel.De ene zwarte draad krijgt spanning van de dynamo en de andere loopt naar het contactslot.Er staat dus constant spanning op.Die zwarte draad loopt naar het contactslot.Op het contactslot staat dus ook altijd spanning.Op diezelfde aansluiting van het contactslot zit een dunnere zwarte draad en die loopt naar 30 van de lichtschakelaar.Er staat dus altijd spanning op de lichtschakelaar.Op die aansluiting 30 zit een andere zwarte draad en die geeft de constante spanning door aan de onderste dus vierde zekering.Op die zekering staat dus ook altijd spanning.Aan de andere kant van die zekering zitten weer twee zwarte draden .De ene gaat naar de binnenverlichting en de andere naar het signaal groot licht.Deze werken dan ook als het contact niet aan staat,Ik heb het schema niet bij de hand,dus ik doe dit uit mijn hoofd.Ik heb altijd gedacht,dat het zo origineel hoort.Groeten niek de boer.
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 22:19 #130345
door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Binnenverlichting Amazon
Sorry voor mijn onduidelijkheid en bedankt voor de vele hulp en advies!
Wat ben ik een sukkel zeg. Massa met massa verbinden. Ik heb nu het dashboard bij de achterverlichting samengezet op een kabelschoentje. Dit op de schakelaar gezet, en de verlichting werkt prima! Kan dit overigens nu niet overhitten of doorbranden?
Wat ben ik een sukkel zeg. Massa met massa verbinden. Ik heb nu het dashboard bij de achterverlichting samengezet op een kabelschoentje. Dit op de schakelaar gezet, en de verlichting werkt prima! Kan dit overigens nu niet overhitten of doorbranden?
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-07-2013 20:20 #130370
door Niek de Boer
Mooi zo! Graag geholpen.Als je nog eens een probleem hebt ,
mag je me ook bellen. 06 24231515,
Groeten niek de boer.
mag je me ook bellen. 06 24231515,
Groeten niek de boer.