Binnenverlichting Amazon
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-07-2013 09:20 #129714
door Sweedest Volvo
Beantwoord door Sweedest Volvo in topic Binnenverlichting Amazon
Ik heb gisteren alle lampjes nagemeten, alles zou moeten werken. Maar het lijkt of de wagen geen massa krijgt. Ook de lichtschakelaar krijgt stroom, maar het lampje brandt niet van het dashboard. De lichtjes op het contact doen het wel.
Hoe verbeter ik mijn massa? Wat moet ik nakijken en hoe doe ik dit?
Hoe verbeter ik mijn massa? Wat moet ik nakijken en hoe doe ik dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 11:11 #130089
door Sweedest Volvo
Het werkt nog steeds niet. Ik heb zelfs een nieuw massapunt gemaakt op het schutbord. Hieraan een massadraad naar de tellerklok, en de plusdraad van de lampjes naar de schakelaar.
Doe ik iets verkeerd? Of heeft iemand betere oplossingen?
Doe ik iets verkeerd? Of heeft iemand betere oplossingen?
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 21:36 #130114
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Binnenverlichting Amazon
Ik dacht dat de binnenverlichting naar massa geschakeld wordt. Als je de plus bij het lampje meet, heb je dan 12 volt. Dus naar een willekeurig massapunt.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-07-2013 21:55 #130115
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Binnenverlichting Amazon
Hele domme vraag. Je weet zeker dat je lampjes het wel doen, deze heb je ook zien daadwerkelijk zien branden?
Als je wilt kunnen we er ook eens samen naar kijken doormeten, ik woon in RSD
Als je wilt kunnen we er ook eens samen naar kijken doormeten, ik woon in RSD
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-07-2013 11:10 #130165
door Sweedest Volvo
Ik snap er niks meer van. Als ik de lampjes aansluit op de het punt van de massa op de lichtschakelaar doen ze het wel..
Kan ik ook een kabel van de accu direct naar de lampjes halen of heeft dat geen nut?
Iemand een idee waarom t niet werkt?
Kan ik ook een kabel van de accu direct naar de lampjes halen of heeft dat geen nut?
Iemand een idee waarom t niet werkt?
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-07-2013 22:51 #130206
door Ronald Damme (GAST)
Ik ben je verhaal kwijt.
Waar ben je nu mee bezig, wat heb je gedaan en wat heb je gemeten en wat zijn je symptonen
Heb je het electrisch schema bekeken?
Ziet er ingewikkeld uit, maar als je de gouden regel volgt kan je er heel makkelijk uit komen. De amazon heeft geen ingewikkelde electronica
Stroom is water, als het water niet van een hoog gelegen punt +, naar een laag gelegen punt kan, of niet in voldoende mate, dan doet ie het niet.
Waar ben je nu mee bezig, wat heb je gedaan en wat heb je gemeten en wat zijn je symptonen
Heb je het electrisch schema bekeken?
Ziet er ingewikkeld uit, maar als je de gouden regel volgt kan je er heel makkelijk uit komen. De amazon heeft geen ingewikkelde electronica
Stroom is water, als het water niet van een hoog gelegen punt +, naar een laag gelegen punt kan, of niet in voldoende mate, dan doet ie het niet.
- Sweedest Volvo
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-07-2013 11:13 #130218
door Sweedest Volvo
Ik ben bezig aan mijn dashboardverlichting. Maar krijg deze onder geen omstandigheden werkende.
Volgens mij kloppen de kabels niet echt. Dus het bovenstaande geldt voor de dashboardverlichting..
Volgens mij kloppen de kabels niet echt. Dus het bovenstaande geldt voor de dashboardverlichting..
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-07-2013 11:19 #130219
door Ronald Damme (GAST)
Dus samengevat.
Je bent bezig met de lichtschakelaar. Je stadslichten je koplampen en je achterlichten werken.
Alleen je dashboard verlichting werkt niet.(2 lampjes in de klok en het lampje boven de verwarmingsschuiven)
je controle verlichting werkt wel. olie, amp, grootlicht en knipperlicht.
je schakelaar doet ook: stand 1stadslicht en achterlicht en bij stand 2 koplampen derbij
Je bent bezig met de lichtschakelaar. Je stadslichten je koplampen en je achterlichten werken.
Alleen je dashboard verlichting werkt niet.(2 lampjes in de klok en het lampje boven de verwarmingsschuiven)
je controle verlichting werkt wel. olie, amp, grootlicht en knipperlicht.
je schakelaar doet ook: stand 1stadslicht en achterlicht en bij stand 2 koplampen derbij
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-07-2013 11:47 #130220
door Ronald Damme (GAST)
heel verhaal getypt, verkeerde knop nu weer kwijt. overnieuw maar weer. 
Voor jou van belang:
58b (witte kabel) deze moet 12V ontvangen wanneer de stadslichten en achterlichten aanstaan. vervolgens moet je op het pootje waar 3 rode draden (voeding lampjes) op zijn aangesloten een ander voltage meten. Dit voltage is afhankelijk van de stand van je draaiknop.
Klopt dit allemaal dan heb je een massaprobleem na de lampjes, of je lampjes zijn stuk. de directe verbinding met de 12V heeft geen zin, omdat dan ten alle tijde je dashboard lampjes blijven branden, dit trekt je accu leeg.
om het compleet te maken
30, zijn 2 zwarte draden de eene komt van je onderste zekering en die je contact tevens voed.
58 stand 1 en witte draad voedt je stadslicht, kentekenverlichting, achterlicht en uiteindelijk 58b
58 stand 2 is een gele draad. Intern in de schakelaar is 58-stand 1 ook doorverbonden naar stand 2. Deze gele draad is verbonden met je voetschakelaar en gaat zo naar je grootlicht of koplamp.
zowel 58 stand 1 als 58b hebben een witte draad omdat ze eigenlijk(via een vage omweg) met elkaar zijn verbonden. Eventueel kan je die wel doorlussen. Maar dan moet je zeker weten dat de oude witte draad geen kortsluiting maakt. Als je hier de 2,25V hebt gemeten raak je de overige 10V ergens kwijt, over je frame?
Nu is mijn vraag.
Doen je stadslichten het?
Wat meet je op 58b
Wat meet je op het pootje met de 3 rode kabels.
Voor jou van belang:
58b (witte kabel) deze moet 12V ontvangen wanneer de stadslichten en achterlichten aanstaan. vervolgens moet je op het pootje waar 3 rode draden (voeding lampjes) op zijn aangesloten een ander voltage meten. Dit voltage is afhankelijk van de stand van je draaiknop.
Klopt dit allemaal dan heb je een massaprobleem na de lampjes, of je lampjes zijn stuk. de directe verbinding met de 12V heeft geen zin, omdat dan ten alle tijde je dashboard lampjes blijven branden, dit trekt je accu leeg.
om het compleet te maken
30, zijn 2 zwarte draden de eene komt van je onderste zekering en die je contact tevens voed.
58 stand 1 en witte draad voedt je stadslicht, kentekenverlichting, achterlicht en uiteindelijk 58b
58 stand 2 is een gele draad. Intern in de schakelaar is 58-stand 1 ook doorverbonden naar stand 2. Deze gele draad is verbonden met je voetschakelaar en gaat zo naar je grootlicht of koplamp.
zowel 58 stand 1 als 58b hebben een witte draad omdat ze eigenlijk(via een vage omweg) met elkaar zijn verbonden. Eventueel kan je die wel doorlussen. Maar dan moet je zeker weten dat de oude witte draad geen kortsluiting maakt. Als je hier de 2,25V hebt gemeten raak je de overige 10V ergens kwijt, over je frame?
Nu is mijn vraag.
Doen je stadslichten het?
Wat meet je op 58b
Wat meet je op het pootje met de 3 rode kabels.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-07-2013 20:55 #130302
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Binnenverlichting Amazon
Nmm zit de gele draad op 56 van de lichtschakelaar.
Er komt inderdaad spanning op wanneer de schakelaar in de tweede stand wordt gezet .
.Bovendien dacht ik dat op 58a slechts 2 rode draden zitten.Dat zijn de draden van de dashboardverlichting.
Mijn advies is :
.Neem de lichtschakelaar los uit het dashboard,maar laat de draden er aan zitten
.Zet de lichtschakelaar in de eerste stand.Nu branden de stadslichten als het goed is en er staat spanning op 58b.
.Neem dan de 2 rode draden los van 58a en doe het schuifje tegen het schuifje van 58b (2 witte draden)aan .De dashboardverlichting moet nu branden,tenzij de lamphoudertjes niet goed massa maken op de klok of de lampjes zijn defect.
Wanneer de lampjes wel branden ,maak de rode draden dan vast bij de 2 witte draden op 58 b.Dan zullen in het vervolg de dashboardlampjes voluit branden als je de verlichting aan zet in stand 1of 2.Ze kunnen dan niet meer worden gedimd.
Ik hoop ,dat de verwarring nu niet nog groter is geworden!
Er komt inderdaad spanning op wanneer de schakelaar in de tweede stand wordt gezet .
.Bovendien dacht ik dat op 58a slechts 2 rode draden zitten.Dat zijn de draden van de dashboardverlichting.
Mijn advies is :
.Neem de lichtschakelaar los uit het dashboard,maar laat de draden er aan zitten
.Zet de lichtschakelaar in de eerste stand.Nu branden de stadslichten als het goed is en er staat spanning op 58b.
.Neem dan de 2 rode draden los van 58a en doe het schuifje tegen het schuifje van 58b (2 witte draden)aan .De dashboardverlichting moet nu branden,tenzij de lamphoudertjes niet goed massa maken op de klok of de lampjes zijn defect.
Wanneer de lampjes wel branden ,maak de rode draden dan vast bij de 2 witte draden op 58 b.Dan zullen in het vervolg de dashboardlampjes voluit branden als je de verlichting aan zet in stand 1of 2.Ze kunnen dan niet meer worden gedimd.
Ik hoop ,dat de verwarring nu niet nog groter is geworden!