- Berichten: 1953
Volvo 164 herstel poging (Rutger)
- Hans Latenstein (GAST)
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
25-02-2022 06:17 #197980
door Hans Latenstein (GAST)
Groet, Hans
Beantwoord door Hans Latenstein (GAST) in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rutger Hage
-
- Offline
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 49
20-12-2022 22:18 - 01-01-2023 21:10 #201360
door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Beste mensen,
Het is zover, verleden week heb ik een tweede B30 blokje erbij gehaald met een automaatbak erbij (die overigens te koop is).
Het plan is als volgt, het tweede blokje gaan we uitelkaar trekken en wat nodig is vervangen.
Naar waarschijnlijkheid komen er overmaats zuigers in en worden de cilinders uitgeboord of gehoond hoe je het wil noemen.
De reden van een tweede blok is omdat de volvo dan nog verplaatsbaar blijft, de reden voor nieuw blok is ook omdat het oude blokje duidelijk geen puf meer heeft. Helaas is de carterdruk zo hoog dat de olie via de ventilatie zo direct het luchtfilter in blaast. De andere helft van de olie gaat rechtstreeks door de uitlaat en verspreid zich over de auto die achter mij rijdt.
Tevens heb ik afgelopen voorjaar de carburateurs op de naald en sproeierbus nieuw gemaakt. Nu heb ik deze sinds kort wel in bezit maar niet de tooling om ze in de carburateurs te plaatsen op de juiste hoogte.
Heeft iemand kennis van het vervangen van zo'n sproeierbuis en bereid om mij daarbij te helpen?
Foto's van blok volgen zaterdag!
Het is zover, verleden week heb ik een tweede B30 blokje erbij gehaald met een automaatbak erbij (die overigens te koop is).
Het plan is als volgt, het tweede blokje gaan we uitelkaar trekken en wat nodig is vervangen.
Naar waarschijnlijkheid komen er overmaats zuigers in en worden de cilinders uitgeboord of gehoond hoe je het wil noemen.
De reden van een tweede blok is omdat de volvo dan nog verplaatsbaar blijft, de reden voor nieuw blok is ook omdat het oude blokje duidelijk geen puf meer heeft. Helaas is de carterdruk zo hoog dat de olie via de ventilatie zo direct het luchtfilter in blaast. De andere helft van de olie gaat rechtstreeks door de uitlaat en verspreid zich over de auto die achter mij rijdt.
Tevens heb ik afgelopen voorjaar de carburateurs op de naald en sproeierbus nieuw gemaakt. Nu heb ik deze sinds kort wel in bezit maar niet de tooling om ze in de carburateurs te plaatsen op de juiste hoogte.
Heeft iemand kennis van het vervangen van zo'n sproeierbuis en bereid om mij daarbij te helpen?
Foto's van blok volgen zaterdag!
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.