Volvo 164 herstel poging (Rutger)

Lees meer
24-01-2022 11:34 - 24-01-2022 11:36 #197486 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Beste Johan,

Als antwoord op jou vraag, ik heb tot heden nog geen klachten gehad, scheelt ook dat de buren aardig eind uit de buurt wonen en deze spuitcabine binnen in een eigen loods staan.
Voor afzuiging, er worden nog 2 ventilatoren geplaatst aan de achterzijde vd cabine daarbij is de overhead deur achter de spuitcabine open en in de hal rondom hangen ook ventilatoren die de luchten naar buiten verplaatsen.

Al met al denk ik dat dat wel goed komt, en sowieso met een beter resultaat dan in de kou buiten spuiten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2022 21:01 #197620 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Afgelopen weekend succesvol de primer op de auto gespoten, nu is het nog even wachten tot het geschuurd kan worden (5 a 6 dagen).
Er staat een timelapse video op youtube, heb de link onder dit bericht gezet voor degene die dat leuk vinden!
Hopelijk volgende week doordeweeks alles in kleur spuiten!

Weet iemand toevallig hoe lang je de lak moet uit laten harden voordat er een raam in kan worden gekit?
>>  Link Timelapse  <<
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2022 18:43 #197634 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Ziet er mooi uit, mag ik je een tip geven voor het spuiten van de 2K verf ?. Ik zag dat het achterraam erin is blijven zitten, dat kan prima, maar om de lak er mooi onder te laten vloeien en een rand te voorkomen kan je een koord om het rubber heen spannen zodat deze iets wordt opgetild.
Dan zie je straks geen rand en dat is m.i. beter en zie je niet dat hij gespoten is.
Succes verder, ben benieuwd naar het spuitresultaat !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2022 19:24 #197636 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Ik zie dat je de deur grepen ,deur sloten en achter slot nog in de deuren en achter paneel hebt zitten.  Voor het mooie en om beter te schuren zou ik deze eruit halen gaat sneller dan inplakken en je krijgt een beter resultaat. 
ze zijn eenvoudig te verwijdere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2022 09:31 #197721 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Hee Ed, klopt wat je zegt met dat touw, ik heb een poging gewaagd om er een dun touw in te krijgen echter is het rubber zodanig verstaft dat het ik bang ben om de primer en daarvoor de oude lak zodanig te beschadigen. Ik zal dit randje denk ik voor lief moeten nemen. 
Met de deurgrepen is het inderdaad een beetje laksig haha, maar tot dusver kost het even wat meer afplakwerk en dat gaat zover prima.

Bij het spuiten van de primer is in het resultaat toch iets misgegaan, de primer was erg korrelig wat resulteren in 4 dagen schuren en schuren en schuren, de precieze oorzaak weten wij nog niet, waarschijnlijk combinatie van manier van spuiten, afstelling spuitpistool en/of toch materiaal wat gebruikt is (niet de duurste de beste)

Ik heb ook nog een vraag aan ieder, hoelang zal ik wachten voordat ik de ruit erin plak? Heb wel eens gelezen op het forum dat wanneer je die te vroeg erin plakt het wel eens kan wezen dat de lak niet goed is uitgehard en de ruit er over een een maand of wat uit kan vallen??!! Iets wat ik graag probeer te voorkomen!

Groetjes!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2022 11:18 #197751 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Zo daar is ie dan, de volvo is in de lak/kleur. Het is een iets opvallender kleurtje geworden van eerst gedacht! Maar ik denk dat met alles er straks aan de auto het heel goed kan hebben!
De lak zit op 2 a 3 kleine siliconen/vet plekken er heel goed op. Die laatste plekjes gaan we proberen in te vullen met druppeltjes verf en dan uitpolijsten!
Wanneer de tijd rijp is nog even de velgen schuren en in de velgenspray zetten en hopelijk wanneer het budget het toelaat wat whitewalls of dergelijks als sloffen er onder zetten.

Ik weet zeker dat met deze verf de auto ieder geval weer jaren beschermd is tegen de elementen!

Zie hieronder het resultaat!
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2022 00:01 #197760 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
beste Rutger ik zou de auto polijsten je weet niet wat je ziet mijn auto is ook gepolijst dat is gewoon de kers op de taart.
Over of twee jaar laat ik hem weer polijsten en gelijk alle krasjes en plekjes bij werken.
www.google.com/search?q=polijsten+autola...ceid=chrome&ie=UTF-8

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2022 08:10 - 12-02-2022 08:12 #197762 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)

Wanneer de tijd rijp is nog even de velgen schuren en in de velgenspray zetten en hopelijk wanneer het budget het toelaat wat whitewalls of dergelijks als sloffen er onder zetten.

Ik weet zeker dat met deze verf de auto ieder geval weer jaren beschermd is tegen de elementen!

Beste Rutger,
-Als ik je een advies mag geven over je velgen: met zelf schuren en gepruts met dure spuitbusjes en met de banden er misschien nog op, dan kun je voor ongeveer hetzelfde geld ook je velgen laten zandstralen en poedercoaten (zonder banden) met professioneel resultaat. Voor de stalen velgen van mijn PV kostte dit 40 euro per velg. Daarna zijn ze echt nieuw met harde ingebakken lak voor vele jaren. Zelf krijg je ze nooit zo goed.
-Mijn PV is ovengelakt en gedroogd, ik kreeg het advies van de spuiter om toch zeker 2 tot 3 weken te wachten met de ramen. Bij deze buitentemperatuur is een maand wachten wel het minimum vermoed ik.
Verder wel prachtig hoe je dit aanpakt, zo komt er binnenkort weer een mooie 164 op onze wegen.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2022 19:20 - 12-02-2022 19:21 #197774 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Beste heer Hanot,

Ik snap wat je zegt, is inderdaad ook beter om ze te laten stralen. Ik denk ook met deze informatie dat ik even wacht met de velgen aanpakken. Eerst even het budget weer aanvullen ... 
Er is wel een verandering geweest inzake de kleur, a.s. maandag komt er nog een dunne en dikke laag overheen die de auto hopelijk wat donkerder maakt. 
gelukkig had ik nog genoeg lak over voor een derde laag dus kon de bestaande verf nog worden aangemengd met wat donkere toevoegingen.

Hopelijk kan ik dinsdag het echte laatste resultaat laten zien wat betreft de kleur. Wel weer alles licht opschuren, ontvetten en afplakken maar heb nu de kans nog.......
Wat betreft het raam erin lijmen heb ik tot eind februari de tijd, daarna is de ruimte verhuurd en zal ik de auto buiten onder de overkapping moeten parkeren.
Met twee weken uitharden red ik dat denk ik net, het wel scheelt dat het in de loods een graadje of 14 is, redelijk constant. Daarbij is na het spuitende spuitcabine verwarmd tot 22 graden dmv een kachel.
Ik hoop dat ik dan net binnen de marges val om het raam erin te zetten.

* Johan: Polijsten gaat trouwens ook zeker nog gebeuren, daarvoor ben ik wel geadviseerd om echt de lak goed uit te laten harden alvorens te gaan polijsten om eventuele schade te voorkomen!

We gaan het zien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2022 16:13 #197934 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Volvo 164 herstel poging (Rutger)
Dit is hem geworden. De kleur en het resultaat!

Nog een kleine week en dan moet de ruit erin, hierna is de loods niet meer beschikbaar als tijdelijk parkeerplek!

Zie hieronder het resultaat!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.