Ik en mijn 144 DL uit '71

Lees meer
30-09-2013 22:12 #132553 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Hoi Ronald,
we zijn Arjan's topic nu wel een beetje aan het misbruiken met deze discussie, maar oké, misschien heeft Arjan er ook nog wat aan ;)
ik heb het gat door de bumper voor één van de mistlampen wat groter geboord zodat er om de schroefdraad een stukje krimpkous (of slang, of wat voor isolatie dan ook) gezet kan worden. Tevens heb ik 2 nylon ringen gebruikt waar ook de genoemde isolatie doorheen past: eentje bovenop de bumper, waar dus de lamp op steunt en eentje eronder waar de moer komt (aan de onderkant ook nog een metalen ring om te voorkomen dat je de nylonring kapot draait met de moer).
en mocht deze isolatie om wat voor reden dan ook defect raken waardoor er kortsluiting komt tussen de lamp en de bumper dan is er eigenlijk nog niets aan de hand; deze lamp brandt dan op 12V en de andere gaat uit, dus geen gevaar voor doorgebrande bekabeling o.i.d.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-10-2013 21:58 #133129 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
nog een vervuiling.

Ik kon geen dubbelrelais bemachtigen dus ik heb twee normale wisselrelaisen gebruikt.

Wel hetzelfde schema aangehouden, maar als je tussen de doorverbinding (nummer 87) een extra schakelaar zet dan kan je de 6V schakeling uitzetten.

Maar het werkt prachtig, ze branden zelfs zwakker dan mijn mistlampen. beide zijn Marchals
https://pbs.twimg.com/media/BW4kSIeIIAAC6tn.jpg:large

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2013 18:40 #133306 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Ja, back on topic!

De laatste tijd heb ik wat klein onderhoud gedaan. Voorscherm RV heb ik verwijderd omdat ik wel eens wilde zien hoe dat in elkaar zit, gelijk het beetje roest wat er zat kaal gemaakt en met RX5 en RX10 behandeld. Ook heb ik geprobeerd om een dubbele stabilisatorstang te monteren, de wagen rolt minder alleen merk ik wel dat het rubber zich eerst moet zetten, maargoed, het was beter dan het was.


Bijlage img_2059.jpg niet gevonden






De olie moest ook ververst worden en mijn vermoede bleek juist dat een deel van LA aardig verstopt zat, de compressor kon het niet oplossen dus ik heb me een ongeluk getrapt. Het resultaat was een aardige laag met fijn gruis onder in de fles met vuile olie. De remmen doen het weer lekker.

Bijlage img_2042.jpg niet gevonden




De spruitstukpakking was lek dus die is ook vervangen, ik verbaasde me wel over het hoe smal het randje was van het uitlaat gedeelte. Is dit normaal????



Voor is de vilten keerring vervangen en achter zijn er twee kruiskoppelingen vervangen. Nu merk je pas hoeveel "geronk" versteten kruiskoppelingen kunnen veroorzaken. Ik vermoed dat de voorste ook z'n beste tijd heeft gehad. Dit word de volgende grote klus. Ik vervang dan ook meteen de achterste vilten krukaskeerring en het een en ander aan keerringen van de M40 bak. Ik vind het iets te vet daaronder.
Momenteel ben ik nog wat extra speakers aan het monteren.
En mochten er mensen zijn die het electroschema willen hebben van de verstralers met stadslicht die individueel en via groot licht bedient kunnen worden hoor ik het wel.



Bijlage img_2059.jpg niet gevonden



Bijlage img_2042.jpg niet gevonden






144 DL 1971
V40
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 20:40 #133440 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Voor de geintreseerde.


4 verstralers met stadslicht
Per paar te schakelen of aan het grootlicht of gewoon aan.


144 DL 1971
V40
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-10-2013 20:59 #133442 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Leuk schema, als ik het goed begrijp schakel je alles afzonderlijk met een schakelaar?

Maw ze kunnen altijd aan ongeacht of je licht brand, je contact aanstaat, enz?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2013 22:16 #133451 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
één schakelaar voor de buitenste verstralers, kunnen ten alle tijde aan en met groot licht.
één schakelaar voor de binnenste verstralers, kunnen ten alle tijde aan en met groot licht
één schakelaar voor alle stadslichtjes in de versralers, kunnen alleen aan icm normaal stadslicht.

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2014 18:11 #140285 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Update

M'n voorruit is gebarsten dus er moet een nieuwe in, ik wilde de oude lijst gebruiken maar bij nader inzien ga ik toch voor de 240 variant. De ruit en lijst zijn al aangeschaft.
Er moet ook nog wat laswerk gebeuren aan de raamsponning.
Nou vroeg ik mij af of dat slijp en laswerk geen brandgevaar oplevert door de Fluid film die in de holle ruimtes zit. Heeft iemand hier ervaring mee?

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2014 18:44 #140413 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Hoi Arjan, de fluid film is toch stroperig en brandt toch niet....bovendien zullen de meeste vonken aan de buitenzijde ontstaan, zou er geen zorgen om maken.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.