Ik en mijn 144 DL uit '71

Lees meer
10-09-2012 22:09 #117560 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Hallo Hans,

Jou 145 ziet er prachtig uit! zeker de voorkant, waar heb je die R-spoiler vandaan? komt hij van een 300 serie? Bij mij ligd er een b20a blok in, had achteraf liever een b20b gehad maarja, misschien over 1000den kilometers als rivisie nodig is :mrgreen:
en ik ga zo'n foto als hierboven zeker niet uit de weg.
heb blijft leuk, telkens als ik op de snelweg rijd met deze opvallende kleur zie je mensen kijken en hun duim op steken.

gr

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2012 20:40 #117849 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Vandaag ben ik maar eens verder gegaan met de rolgordels achterin. Omdat er door de lpg-tank geen ruimte meer is om degordelrol aan de zijkant van de wielkast te monteren moet hij er bovenop komen. hiervoor heb ik een stuk plaatstaal verbogen. de strip monteer ik op de wielkast. De rol moet op 45 graden staan om af te rollen, dit is zometeen goed verstelbaar. Ik hoop alleen dat dit systeem door de apk komt...







tips zijn altijd welkom!
groetjes






144 DL 1971
V40
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2012 22:31 #118995 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
toen onze 140's gebroederlijk naast elkaar op het parkeerterrein stonden bleek die van jou toch net een klein tintje blauwer te zijn dan die van mij!








Groet, Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2012 21:31 #120323 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
tofffe foto's Hans! (sorry voor de late reactie)

even een update.
De rolgordels zitten nu perfect, de doorvoer netjes afgewerkt. Ook heb ik hierbij het hardboard van de achterstijlen vervangen. Een overall foto van de gordels volgd nog.







Ook heb ik de twee achtste deurpanelen vervangen, het hardboard was zachtboard geworden met prachtige schimmels. De pannen heb ik zelf uitgezaagd met als resultaat dat helaas niet elk gaatje o de goed plek zat. Maarja dan maar 3 drukkers minder. De opening heb ik afgeplakt met plastiek zodat het regenwater niet tegen het board aan spettert. Ook heb ik noppenfolie op het board geplakt. Heel lichte roestvorming in beide deuren heb ik behandeld met RX5.
Het resultaat mag er zijn, een strakke deur.






De stoelbanden zijn ook vernieuwt, het zit weer goed.


Alle veren zijn vervangen, achter zogenaamde ‘’progressieve’’ vering, en voor 40mm verlagingsveren. Achter zijn er ook BilsteinB4’s op gekomen. Het geheel rijd nu wel strakker en staat mooier op de wielen. Voor dit resultaat bericht ik later in het topic ‘’verlagen 144’’.

Bijlage img_1166.jpg niet gevonden






Afgelopen weekend heb ik op m’n 5,5 inch brede velgen winterbanden laten leggen en alle wielkasten volledig opnieuw in de Tectyl gezet. Ook de hele onderzijde is waarnodig bijjgewerkt en alle holle ruimtes voorzien vaan Fluid Film.
Kunnen we gerust de winter in..













Bijlage img_1166.jpg niet gevonden






144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2012 22:35 #120419 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Mooi gelukt die nieuwe hardboard panelen, ze zijn nu ook voor een paar tientjes te krijgen.
Ik zou die ruimte van de potieren niet afplakken met plastic, Volvo gebruikt origineel vetvrij papier wat enigszins kan ademen .

Als het regent loopt er water langs je ruit de de portieren in, dus binnen goed behandelen met Fluid Film, afwatergaten open houden en enige ventilatie toestaan.
Ik heb een 164 gesloopt waar de binnenzijde van het portier helemaal was afgeplakt met een vuilniszak en ducktape, dit had geleidt tot ernstige roestvorming en doorroesten van binnenuit.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2012 09:26 #120425 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Even een weetje: auto's met een bouwdatum vanaf 1 januari 1971 moeten gordels voorin hebben, maar pas vanaf 31 december 1989 zijn ze verplicht achterin.....dus geen APK puntje. Als ze er wel in zitten, moeten ze natuurlijk aan de eisen voldoen. Ik ken mensen die ze eruit halen voor de APK!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2013 13:05 #124677 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Update

De laatste tijd heb ik een aantal kleine dingen aangepakt. De vloer en het schutbord heb ik geisoleerd door veel bitumen en daarover zwaar schuimrubber te plakken. Ook heb ik een toerenteller en verstalers geplaatst. In de verstralers heb ik een stadslichtfitting gemaakt door met een dremel een gaatje te maken in de reflector en daar de fitting in te klemmen.
De spanningsregelaar achter het instrumenten paneel heb ik ook vervangen door de methode die op dit forum staat, het werkt perfect!
Door een kennis heb ik een carterbeschermplaat latenmaken die ik nog moet voorzien van luchtgaten aan de voorkant. Ook moet ik nog een oplossnig verzinnen voor het trekoog. eerst wilde ik een gat maken in de plaat maar mischien kan ik ook een alternatief trekoog maken. Volgens mij word dat bij rallywagens met nylonband gedaan. Hebben jullie hier misschien tips voor, ook wbt de apk-regels hiervoor?




























144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2013 14:14 #124678 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
lekker bezig Arjan!
ik hoop alleen dat je reflectors van je verstralers heel blijven en dat de reflectorlaag niet versneld wordt aangetast door de gaten die je hebt gemaakt.
in plaats van jou oplossing heb ik een eenvoudig relaisschakelingetje gemaakt waarmee ik m'n verstralers parallel (12V) of in serie (6V) kan schakelen. hiervoor moet wel 1 van de verstralers geïsoleerd van de bumper (kunststof busje om bevestigingsbout & kunststof ringen ertussen) worden gemonteerd. als ik ze aan doe dmv verlichte schakelaar branden ze standaard zwak op 6V; zodra ik m'n grootlicht inschakel gaan ze mee naar 12V. :mrgreen:
en ja, ik weet 't, dit is vast niet volgens de regeltjes maar ik heb hier nog nooit problemen mee gehad (voor de APK zet ik 1 stekertje om waardoor ze alleen nog aan/uit kunnen (12V) dmv de verlichte schakelaar). ;)
voor geïnteresseerden kan ik desgewenst wel even een schemaatje tekenen.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2013 16:45 #124685 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Ik ben wel geïnteresseerd in dat schemaatje hans klinkt goed!
Ik ben eigenlijk van plan om de stadslichten (op de 164) als dagrijverlichting te kunnen gebruiken,
maar dit klinkt ook wel interessant..

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lodewijk van Donselaar
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-03-2013 16:46 #124686 door Lodewijk van Donselaar
Beantwoord door Lodewijk van Donselaar in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Beste Hans,

Ik heb interesse in je schema, ik heb afgelopen weekend verstralers op mijn auto gezet ( foto's volgen spoedig )
maar het ziet er natuurlijk top uit, als je ze ook met het stadslicht aan hebt.

Ben benieuwd,

@ Arjan, auto ziet er goed uit, goed bezig geweest.

Gr Lodewijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.