Ik en mijn 144 DL uit '71

Lees meer
17-03-2013 22:03 #124908 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
tja Ronald, maar jij hebt het over een Amazon, die hebben normaliter geen sleepoog en die bumpersteunen zijn er op berekend. wordt zelfs omschreven in het instructieboekje!
Arjan heeft een 144, en die heeft wél een sleepoog. het is dan wat gevaarlijk om er maar van uit te gaan dat die bumpersteunen ook zondermeer gebruikt kunnen worden om te slepen!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-03-2013 20:03 #124936 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
@ Hans je hebt gelijk, ik heb te snel gelezen en ging er gemakshalve vanuit dat het een amazon betrof :oops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2013 22:13 #126281 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
update

Het isoleren heb ik iets grondiger aangepakt dan gepland. De gehele voorkant heb ik met bitumen en schuimrubber(125kg/m3) van 1cm dik beplakt. Ook heb ik het gat rond de versnellingspook dichtgemaakt met bitumen omdat daar veel geluid vandaan kwam. De originele paardenharen matten heb ik er uit gelaten. Het resultaat mag er zijn! Het meeste geluid kwam van voor en dat is nu gedempt. Nu komt het hinderlijke geluid van achteren... de volgende klus dus.. dit is echt een aanrader en zeker niet duur.
Ook heb ik de carterplaat op maat gemaakt, ik vraag me af of het echt noodzakelijk is om er gaten tbv koeling in te maken. Mij lijkt dit meer nodig als je gaat racen oid. Een oplossing voor het sleepoog heb ik nog niet gevonden, en hij moet er toch echt van af.
Omdat aluminium zo gemakkelijk te bewerken is heb ik in de overige uurtjes een snowcap proberen te maken, hij komt alleen een paar maanden te laat. Er moet ook nog een heel fijn rubber U-profiel omheen.
foto's volgen

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2013 23:34 #126285 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71

Bijlage niet gevonden


Bijlage niet gevonden


Bijlage niet gevonden











144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 01:01 #126286 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Gaaf gedaan. Maar ligt de 144 niet een stuk lager door de 125kg materiaal? Wordt wel een zware auto zo..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 10:14 #126297 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Het materiaal weegt 125 kg/m3 he.. hij heeft stukken van 1 cm dik gebruikt, het gewicht daarvan is dan 1.25kg per vierkante meter. Ik denk dat je max. zo'n 4 m2 schuim in een auto plakt, dus het extra gewicht is 4 * 1.25 = 5kg.. niet zo spannend dus.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 10:24 #126298 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ik en mijn 144 DL uit '71

"Erik Ciesluk" schreef:
Het materiaal weegt 125 kg/m3 he.. hij heeft stukken van 1 cm dik gebruikt, het gewicht daarvan is dan 1.25kg per vierkante meter. Ik denk dat je max. zo'n 4 m2 schuim in een auto plakt, dus het extra gewicht is 4 * 1.25 = 5kg.. niet zo spannend dus.

Ah te snel gelezen. Kon het me al niet voorstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 11:00 #126299 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
Hoi Arjan,
Dat heb je keurig gedaan, mooi u ingeknipt.
Wat ik me afvroeg is of deze mat met een holle structuur geen water opneemt, bijna iedere 144 lekt wel ergens wat regenwater.
Neemt deze mat het water op, dan zie je dit in eerste instantie niet....maar pas als er een stuk bodem doorroest.
Nu is jouw wagen erg mooi en de bodem zonder roest, maar mijn tip is om geregeld te controleren hoe dit verloopt.

Wat je kunt doen is een krant eronder te leggen en kijken of deze droog blijft.

Groeten,

Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2013 12:43 #126302 door A Heger (GAST)
Beantwoord door A Heger (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71
@ Ed
het is een holle schuimsoort ja, ik heb het zeker in m'n achterhoofd. Nu moet ik zeggen dat ik geen druppel vocht heb zien liggen na deze natte winter maar helemaal zeker weet je het nooit. Het beetje roest zat op de beugel voor het gaspedaal, en dat komt door natte schoenzolen vermoed ik.
Er liggen vocht-vreters onder de stoelen en ik ga een rubberen kuip neerleggen. En geregeld controleren zal zeker moeten. De mat zit niet verlijmt dus dat is goed te doen.

144 DL 1971
V40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-09-2013 21:57 #132552 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Ik en mijn 144 DL uit '71

"Hans Latenstein" schreef:
het relais dat je voor mijn "dimschakeling" nodig hebt moet zijn voorzien van 2 wisselcontacten en een spoel van, natuurlijk, 12Vdc; uitgaande van 50W lampen zou je aan 5Amp belastbaarheid al genoeg hebben, maar standaard is een autorelais volgens mij al 10Amp dus geen probleem.
deze schakeling is gebaseerd op een serie-parallelschakeling: staan de 2 verstralers in serie dan branden ze beide op 6V (kerstboomverlichtingsschakelingidee); staan ze parallel dan branden ze voluit op 12V.
op verstraler 1 sluit je de geschakelde (via relais of schakelaar en achter contactslot) 12V aan, de andere kant van deze verstraler moet je geïsoleerd opstellen t.o.v. de voorbumper en verbinden met p-contact 1 van het relais. p-contact 2 van het relais verbind je met verstraler 2 welke normaal op de bumper (+massa) gemonteerd wordt.
de beide verbreekcontacten verbind je met elkaar. maakcontact 1 sluit je aan op massa en maakcontact 2 sluit je op bovengenomde geschakelde 12V aan.
het relais kan je mee laten schakelen met je grootlicht, zodat je verstralers ook meeschakelen van 6 naar 12V als je je grootlicht aan doet. het relais kan je natuurlijk ook gewoon met een schakelaartje op je dashboard schakelen waarmee je kan kiezen tussen 6 of 12V.
zo, snapt u het nog :lol: een schema zegt natuurlijk veel meer dan bovenstaande omschrijving, maarrrr, ik weet niet hoe ik een PDF geplaatst krijg; ik zal vanavond dan maar een foto van het schema proberen te maken. :?
to be continued.



Hoe heb je de lamp geisoleerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.