- Berichten: 886
Ik en mijn Volvo de grootste blunder
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Ik heb bij het sleutelen altijd een groot betonnen blok onder de auto liggen ter hoogte van de krik. Dit is een vierkant blok, dus het kan nooit omrollen/ vallen. Wat er ook gebeurd het betonnen blok vangt altijd de klap op en niet ik .
voor mijn eigen gemodsrust leg ik er wel altijd een plankje op, met het idee dat het plankje de klap dempt
Ps. Hoe moet je de achterremmen dan "ontstellen"?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Zie de twee plaatjes (van trommels voor maar het principe is het zelfde)
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
En dan loopt-ie nu als een zonnetje, moet je maar denken!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
In de zomer ook gewisseld bij de 1800, toen wel goed gedaan, nu blijkbaar totaal niet aan gedacht. Stom maar gelukkig geen schade!"Ed van der Zee" schreef:
Handig hè, die merktekens....ach nu weet je wat er gebeurd als je dit niet doet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
Na het gehele blok te hebben opgebouwd nadat de koppakking was vervangen proberen te starten.... Niks... Na lang nadenken
toch maar overgegaan in het hele ding weer te demonteren en alles te dubbelchecken. Niks te vinden, alles terug monteren en kopbouten goed aanhalen, alles super secuur gedaan en weer starten....Niks....
Bleek dat al die tijd de tank leeg was...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Bij ons is het standaard in de hal, altijd 2 man in de hal als er onder een wagen of met de slijptol wordt gewerkt
Als ex-militair huldig ik het principe 'beter dubbel genaaid' dat betekend als ik de wagen op de 2-kolomsbrug heb staan en verwijder een wiel, dan leg ik het tussen brug en dorpel zodat zelfs als hij van een assteun gaat, dat hij me niet plet.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.