Ik en mijn Volvo de grootste blunder

Lees meer
01-11-2011 19:25 #107429 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Nou, ze is eerst over een voet heengereden. Maar dat is niet zo erg. Maar direct sterk starten, dat wel. Het 'nieuwe' blok heeft een beestachtige compressie. Misschien daarom wel zo rap. De rechter koe heeft een paaltje omgeduwd en ervoor gezorgd dat het scherm nauwelijks geraakt is. De bumper ga ik wel wat sterker herbouwen.

You live and learn...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2011 22:45 #107445 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Het verschil tussen de S/E en ES, late E voor wat de grille rand betreft is simpel; de ES grille rand mist de 4 bevestiging-oogjes.
De plastic grille wordt op zijn plek gehouden door gebogen ijzeren stripjes, die achter de grillerand klemmen.
Het voordeel is dat je de grille heel snel kunt verwijderen, voor de andere Metalen grill eheb je een schroevendraaier nodig.

Tja, Rob je voelt hem al komen.....ik heb nog een ES grille liggen met de plastic grille.....is altijd nog beter dan niks

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2011 09:45 #107452 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Dan zou het kunnen dat mijn huidige grillrand ook van een E/ES is. De bevestigingslippen voor de grill zitten aan de chroom rand gepopt.
pm aan Ed verzonden.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2011 05:57 #107494 door p
Beantwoord door p in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
mijn grootete blunder was toen ik onder de wagen in de kofferruimte bezig was, je raad het al, te ruw geweest, wagen zakt van blokken, pardoes, ik onder de wagen, EN MIJN GELUK WAS , DAT DE BENZINETANK ER NET UIT WAS! ZAT IK DAAR MET MIJN HOOFD IN DE KOFFERRUIMTE!! ANDERS WAS IK PLAT GEWEEST !!!

dus mensen, altijd een 2de zekerheid toepassen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2011 09:37 #107498 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Zullen we maar stoppen met dit lijstje? Word er een beetje bang van zo.. :)

p, je naam is me even ontschoten, bedank je beschermengeltje nog maar een keer. Ik ken ook een soortgelijk verhaal, maar dan van iemand die 't niet meer na kon vertellen.

Ik probeer er aan te denken om niet op 1 assteun te vertrouwen. Ik gebruik meestal 2 assteunen, zet de auto in de vrij, wel op de handrem, en zorg dat er blokken voor en achter de wielen staan. En wel in de gaten houden dat een handrem weinig zin heeft als ik de achterkant op steunen gezet heb..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2011 16:26 #107549 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
En dat is dus de reden dat ik, als ik onder de auto kruip, altijd een holte boven m'n hoofd zoek. Ik ga dus nooit met mijn hoofd recht onder de as liggen. Of een as op je borstkas wel prettig is, weet ik eigenlijk niet...

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2011 13:00 #107581 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Ingedrukte borstkas schijnt de meest voorkomende reden van dodelijke ongelukken bij van de krik vallende auto's te zijn.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn!
Ik ben nooit verder gekomen dan proberen te starten terwijl ik de rotor niet had teruggeplaatst onder de verdelerkap. Dat duurt nog best even voordat je het in de gaten hebt! O, en natuurlijk eens vergeten te tanken en dan langs een snelweg stil komen te staan met twee 60 liter tanks aan boord: LPG en benzine en allebei leeg!! :lol:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2011 14:35 #107583 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Mijn grootste blunder denken koppelingsplaat verkeerdom gemonteerd te hebben, versnellingsbak er weer af.
Bleek ik mijn koppeling gewoon niet goed gesteld te hebben, ach 2e keer zat de bak binnen 15min gemonteerd...

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-11-2011 14:45 #107584 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
Na een avond cursus op een koude winterdag lang geleden.....

Ik kreeg met geen mogelijkheid het slot van mijn Peugeot 205 open, bevroren.
Met allerlei middeltjes, hete sleutel, kokend water, niks hielp.... totdat ik even verder keek dat mijn neus lang was en ik even verderop eenzelfde rode Peugeot 205 zag staan..... :oops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2011 15:59 #107586 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ik en mijn Volvo de grootste blunder
O, die is ook fijn ja!
Heb ik ooit op mijn 18e gehad met de witte Autobianchi van mijn moeder in de parkeergarage van V&D: toen ik erin zat, zag ik bruine, leren handschoenen: verkeerde Autobianchi, en de deur ging gewoon open met mijn sleutel!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.