Ook hier vragen over een chassisnummer

Lees meer
14-02-2017 12:12 #166734 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Haha dat zijn wel mooie verhalen, nu kan ik m'n slagletters nog eens nuttig maken :unsure:

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 12:43 #166735 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Dat is inderdaad helemaal fraai! Mooi verhaal!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 13:13 #166737 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Als de motor uitgebouwd is ga ik het hele ingeslagen nummer nog eens goed bestuderen. zojuist even met een sterke lamp gekeken
maar ik denk dat ik ze wel weer redelijk zichtbaar kan krijgen.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 13:16 #166738 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Re:Ook hier vragen over een chassisnummer
Dat is goed nieuws. Volgens mij is het vooral van belang dat het chassisnummer leesbaar is op de plek die ook in de papieren staat. Of dat een origineel nummer is, lijkt van ondergeschikt belang getuige mijn lichtblauwe combi en een Amazon die ik eerder had waarbij het nummer op een opgelast plaatje op het binnenscherm stond.

Ik heb wel eens zitten denken of graveren met een dremel een optie zou zijn om de zichtbaarheid te verbeteren. Zou dat werken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 13:17 #166739 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Wat ik me nog wel af zat te vragen, in de afleveringen van CSI hebben die forensische analisten altijd van die prachtige flesje met wondermiddelen waarmee zelfs de weg gevijlde serienummers van wapens weer zichtbaar worden, lijkt me wel leuk even de CSI uithangen. Moet ik nog wel een witte jas opduiken. :lol:

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 13:20 #166741 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Re:Ook hier vragen over een chassisnummer
Gelukkig weet je uit je papieren wat je moet vinden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 13:22 #166742 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Met een Dremel zal vast wel gaan maar dan moet je toch wel een behoorlijk vaste hand hebben. En wat als je uit schiet?
Maar met slagletters zou het wel kunnen lukken. Wat ik in de vorige post schreef was niet alleen maar lol maar ook een soort vraag is er iemand bekend met technieken om b.v. met een zuur weer wat letters meer zichtbaar te kunnen maken?

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 13:46 - 14-02-2017 13:48 #166743 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Lars, als ik het nummer van het VIN pasje neem en ik zet een goede leesbril op dan kan ik het er voor het grootste gedeelte uithalen.
Maar het gaat natuurlijk over de toekomst. Edit: en het nummer staat op de aangegeven plaats.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 15:42 #166744 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Re:Ook hier vragen over een chassisnummer

Lars Rengersen schreef : Dat is goed nieuws. Volgens mij is het vooral van belang dat het chassisnummer leesbaar is op de plek die ook in de papieren staat. Of dat een origineel nummer is, lijkt van ondergeschikt belang getuige mijn lichtblauwe combi en een Amazon die ik eerder had waarbij het nummer op een opgelast plaatje op het binnenscherm stond.

Ik heb wel eens zitten denken of graveren met een dremel een optie zou zijn om de zichtbaarheid te verbeteren. Zou dat werken?


Heb ik 1 keer moeten doen maar let op dit kan voor problemen zorgen als je onderweg in een fuk rijd en ze willen je VIN nr nakijken. Als ze zien dat het machinaal bewerkt is kan dat nog wel is voor problemen geven.

Voorbeeld ik heb vorig jaar op mijn werk een frame van een Derbi laten stralen en was vergeten het VIN nr af te plakken met dik aluminium tape. Gevolg bijna niet meer te lezen en dan moest er nog poedercoat op. Het nr was met allemaal puntjes machinaal ingeslagen en het begon met een ster en eindigde met een ster. Ik heb daar een werk aan gehad omdat zo te krijgen dat het niet opviel. Had ook slagletters kunnen gebruiken maar al die brommers hebben dezelfde layout van VIN nr en als ik dan met slagletters of graveer aan de gang was gegaan en mijn zoon zou er uit gepakt worden dan durf ik te wedden dat we een probleem hadden, want de politie is ook niet gek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2017 18:34 #169002 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Re:Ook hier vragen over een chassisnummer
Naar mijn mening is het niet toegestaan zelf een chassisnummer in te slaan of eraan te rommelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.