Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp Ook hier vragen over een chassisnummer

Ook hier vragen over een chassisnummer 13 feb 2017 19:47 #166706

  • Gert van Beek
  • Gert van Beek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 154
Beste medeforummers,
Het ingeslagen chassisnummer van mijn Amazon combi op het schutbord is slecht te lezen, tenminste ik kreeg hier een opmerking over tijdens de laatste keuring.
Er zou dus een nieuw nummer ingeslagen moeten worden door de mensen van de RDW en waarschijnlijk op een andere plek
Globaal weet ik wel hoe de procedure bij de RDW in zijn werk gaat, waar ik me zorgen over maak is hoe ze zullen reageren. Tevens komt er nog een extra vraag op en dat is ik ga zeer binnenkort beginnen aan een motor en bak swap, zal ik dan eerst schouwen/ nieuw nummer in laten slaan óf is het beter om de hele motorruimte leeg te maken en het uitgeklede automobiel op de autoambulance te zetten en dan naar de RDW te gaan.

Ik twijfel wat in dit geval wijsheid is. Natuurlijk kan ik met de RDW bellen en met een van de technische mannen de vragen doorspreken, maar uit (veel) eerdere ervaringen weet ik dat ze soms aardig moeilijk kunnen doen.

Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en hoe verliep de procedure toen?

Heel benieuwd naar de antwoorden.

Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 13 feb 2017 20:00 #166708

  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 404
Ja, ik heb lang geleden ook een z.g. "herinslag" gehad. Ik herinner me niet dat er een groot probleem was. Het oude nummer wordt opnieuw ergens aangebracht en je krijgt er een "Bewijs van inslag" van.



Op een later moment werd trouwens het oorspronkelijke chassisnummer weer gevonden....
P544B B16A, P220VE B18A http://www.foederer.info
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 13 feb 2017 20:08 #166710

  • Gert van Beek
  • Gert van Beek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 154
Leo Het chassisnummer is niet zoek maar alleen tamelijk slecht leesbaar.
Op je bijgevoegde formulier zie dat het plaatsvond in 1987, dat is ook al eventjes terug.
Ik hoop dus op iets recentere ervaringen maar desalniettemin bedankt voor je reactie.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 13 feb 2017 23:02 #166720

  • Paul Franse
  • Paul Franse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
Ik had hetzelfde, maar ik had het geluk dat er een tweede keurmeester rondliep die het nummer wel leesbaar vond. Naderhand thuis het nummer goed leesbaar gemaakt om herhaling te voorkomen.
Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 13 feb 2017 23:25 #166721

  • Gert van Beek
  • Gert van Beek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 154
Paul, was bij een APK dan?

Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 14 feb 2017 08:40 #166726

  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 3895
Bij mijn combi was het nummer (bij import?) zelf ingeslagen. Was op zich nooit een probleem wat betreft APK etc.



De reden van het zelf inslaan is vermoedelijk dat het originele nummer verstopt zat onder een afdekplaat van een voormalige standkachel.

Ik heb de auto toen door de RDW laten schouwen, zie www.oudevolvo.nl/blog/2016/03/25/identit...k-rdw-chassisnummer/
Was allemaal geen probleem omdat het wel verklaarbaar was. Ik kreeg daarop een zegeltje voor authenticiteit.



Op basis hiervan kan ik voor herinslag gaan, maar dat hoeft niet eens.
Nadeel van herinslag vind ik (naast dat ook dat weer geld kost) dat er RDW in het nummer komt te staan. Ze frissen dus niet het bestaande nummer op, maar slaan een nieuw nummer in op een nieuwe plek.

Is opfrissen van jouw nummer geen optie?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Lars Rengersen.

Ook hier vragen over een chassisnummer 14 feb 2017 08:52 #166727

  • Gert van Beek
  • Gert van Beek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 154
Lars misschien is dat een goed idee om dat eerst eens te bekijken.
Wat ik weet is dat de APK keurmeester vertelde dat het slecht te lezen was.
Vervolgens heeft hij toen met een klein straalapparaatje het nummer vrij gemaakt van ongerechtigheden maar ook toen ging het aflezen met moeite.
Als ik de combi van de week op de brug heb zal ik het nog eens nader bestuderen of de mogelijkheid die jij opppert haalbaar is.
Bedankt voor deze tip in ieder geval.

Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 14 feb 2017 10:18 #166728

  • Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3173
Gert,
Ik zou gewoon het nummer zelf leesbaarder maken en niet roest beschermen.
Het komt overeen met de plek waar het hoort te staan, laat het iets aanroesten en dan clearcoat erover heen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 14 feb 2017 10:49 #166731

  • Tom Steverink
  • Tom Steverink's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2921
Bij mijn eerste combi in (zal eind jaren 80 zijn geweest) was het ook haast niet leesbaar en de keurmeester wilde hem er toendertijd op afkeuren. Tot ik zei: zal ik het even voorlezen en deed dat terwijl hij het kentekenbewijs vasthad. Oké, als jij het kunt lezen is het goed. (De man wist natuurlijk niet dat ik het chassisnummer uit m'n hoofd had geleerd omdat ik het zag aankomen :lol: :silly: )
Amazon Combi 1967- 144deLuxe Overdrive 1972- 2x 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SportsEdition estate 1997(+MY'16 XC60 AWD) BLOG op http://klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ook hier vragen over een chassisnummer 14 feb 2017 12:01 #166733

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2348
Ik heb nog een sterker verhaal, ik kocht is een geïmporteerde auto die door de rdw was voorzien van papieren maar ze waren vergeten het nr in te slaan. Kom je (mijn eigen schuld) pas achter als de auto gerestaureerd was en voor de apk moest. Afkeur op niet aanwezig zijn van ID nr. Keurmeester vroeg of ik slag cijfers had en de rest is geschiedenis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3