- Berichten: 129
Ook hier vragen over een chassisnummer
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
Het ingeslagen chassisnummer van mijn Amazon combi op het schutbord is slecht te lezen, tenminste ik kreeg hier een opmerking over tijdens de laatste keuring.
Er zou dus een nieuw nummer ingeslagen moeten worden door de mensen van de RDW en waarschijnlijk op een andere plek
Globaal weet ik wel hoe de procedure bij de RDW in zijn werk gaat, waar ik me zorgen over maak is hoe ze zullen reageren. Tevens komt er nog een extra vraag op en dat is ik ga zeer binnenkort beginnen aan een motor en bak swap, zal ik dan eerst schouwen/ nieuw nummer in laten slaan óf is het beter om de hele motorruimte leeg te maken en het uitgeklede automobiel op de autoambulance te zetten en dan naar de RDW te gaan.
Ik twijfel wat in dit geval wijsheid is. Natuurlijk kan ik met de RDW bellen en met een van de technische mannen de vragen doorspreken, maar uit (veel) eerdere ervaringen weet ik dat ze soms aardig moeilijk kunnen doen.
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en hoe verliep de procedure toen?
Heel benieuwd naar de antwoorden.
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
Op een later moment werd trouwens het oorspronkelijke chassisnummer weer gevonden....
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Op je bijgevoegde formulier zie dat het plaatsvond in 1987, dat is ook al eventjes terug.
Ik hoop dus op iets recentere ervaringen maar desalniettemin bedankt voor je reactie.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 362
Life is what you make it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
De reden van het zelf inslaan is vermoedelijk dat het originele nummer verstopt zat onder een afdekplaat van een voormalige standkachel.
Ik heb de auto toen door de RDW laten schouwen, zie www.oudevolvo.nl/blog/2016/03/25/identit...k-rdw-chassisnummer/
Was allemaal geen probleem omdat het wel verklaarbaar was. Ik kreeg daarop een zegeltje voor authenticiteit.
Op basis hiervan kan ik voor herinslag gaan, maar dat hoeft niet eens.
Nadeel van herinslag vind ik (naast dat ook dat weer geld kost) dat er RDW in het nummer komt te staan. Ze frissen dus niet het bestaande nummer op, maar slaan een nieuw nummer in op een nieuwe plek.
Is opfrissen van jouw nummer geen optie?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
Wat ik weet is dat de APK keurmeester vertelde dat het slecht te lezen was.
Vervolgens heeft hij toen met een klein straalapparaatje het nummer vrij gemaakt van ongerechtigheden maar ook toen ging het aflezen met moeite.
Als ik de combi van de week op de brug heb zal ik het nog eens nader bestuderen of de mogelijkheid die jij opppert haalbaar is.
Bedankt voor deze tip in ieder geval.
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ik zou gewoon het nummer zelf leesbaarder maken en niet roest beschermen.
Het komt overeen met de plek waar het hoort te staan, laat het iets aanroesten en dan clearcoat erover heen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.