Ook hier vragen over een chassisnummer

Lees meer
13-02-2017 19:47 #166706 door Gert van Beek
Ook hier vragen over een chassisnummer is gemaakt door Gert van Beek
Beste medeforummers,
Het ingeslagen chassisnummer van mijn Amazon combi op het schutbord is slecht te lezen, tenminste ik kreeg hier een opmerking over tijdens de laatste keuring.
Er zou dus een nieuw nummer ingeslagen moeten worden door de mensen van de RDW en waarschijnlijk op een andere plek
Globaal weet ik wel hoe de procedure bij de RDW in zijn werk gaat, waar ik me zorgen over maak is hoe ze zullen reageren. Tevens komt er nog een extra vraag op en dat is ik ga zeer binnenkort beginnen aan een motor en bak swap, zal ik dan eerst schouwen/ nieuw nummer in laten slaan óf is het beter om de hele motorruimte leeg te maken en het uitgeklede automobiel op de autoambulance te zetten en dan naar de RDW te gaan.

Ik twijfel wat in dit geval wijsheid is. Natuurlijk kan ik met de RDW bellen en met een van de technische mannen de vragen doorspreken, maar uit (veel) eerdere ervaringen weet ik dat ze soms aardig moeilijk kunnen doen.

Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en hoe verliep de procedure toen?

Heel benieuwd naar de antwoorden.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 20:00 #166708 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Ja, ik heb lang geleden ook een z.g. "herinslag" gehad. Ik herinner me niet dat er een groot probleem was. Het oude nummer wordt opnieuw ergens aangebracht en je krijgt er een "Bewijs van inslag" van.



Op een later moment werd trouwens het oorspronkelijke chassisnummer weer gevonden....

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 20:08 #166710 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Leo Het chassisnummer is niet zoek maar alleen tamelijk slecht leesbaar.
Op je bijgevoegde formulier zie dat het plaatsvond in 1987, dat is ook al eventjes terug.
Ik hoop dus op iets recentere ervaringen maar desalniettemin bedankt voor je reactie.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 23:02 #166720 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Ik had hetzelfde, maar ik had het geluk dat er een tweede keurmeester rondliep die het nummer wel leesbaar vond. Naderhand thuis het nummer goed leesbaar gemaakt om herhaling te voorkomen.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2017 23:25 #166721 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Paul, was bij een APK dan?

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 08:40 - 14-02-2017 08:41 #166726 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Bij mijn combi was het nummer (bij import?) zelf ingeslagen. Was op zich nooit een probleem wat betreft APK etc.



De reden van het zelf inslaan is vermoedelijk dat het originele nummer verstopt zat onder een afdekplaat van een voormalige standkachel.

Ik heb de auto toen door de RDW laten schouwen, zie www.oudevolvo.nl/blog/2016/03/25/identit...k-rdw-chassisnummer/
Was allemaal geen probleem omdat het wel verklaarbaar was. Ik kreeg daarop een zegeltje voor authenticiteit.



Op basis hiervan kan ik voor herinslag gaan, maar dat hoeft niet eens.
Nadeel van herinslag vind ik (naast dat ook dat weer geld kost) dat er RDW in het nummer komt te staan. Ze frissen dus niet het bestaande nummer op, maar slaan een nieuw nummer in op een nieuwe plek.

Is opfrissen van jouw nummer geen optie?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 08:52 #166727 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Lars misschien is dat een goed idee om dat eerst eens te bekijken.
Wat ik weet is dat de APK keurmeester vertelde dat het slecht te lezen was.
Vervolgens heeft hij toen met een klein straalapparaatje het nummer vrij gemaakt van ongerechtigheden maar ook toen ging het aflezen met moeite.
Als ik de combi van de week op de brug heb zal ik het nog eens nader bestuderen of de mogelijkheid die jij opppert haalbaar is.
Bedankt voor deze tip in ieder geval.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 10:18 #166728 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Gert,
Ik zou gewoon het nummer zelf leesbaarder maken en niet roest beschermen.
Het komt overeen met de plek waar het hoort te staan, laat het iets aanroesten en dan clearcoat erover heen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 10:49 #166731 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Bij mijn eerste combi in (zal eind jaren 80 zijn geweest) was het ook haast niet leesbaar en de keurmeester wilde hem er toendertijd op afkeuren. Tot ik zei: zal ik het even voorlezen en deed dat terwijl hij het kentekenbewijs vasthad. Oké, als jij het kunt lezen is het goed. (De man wist natuurlijk niet dat ik het chassisnummer uit m'n hoofd had geleerd omdat ik het zag aankomen :lol: :silly: )

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2017 12:01 #166733 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Ook hier vragen over een chassisnummer
Ik heb nog een sterker verhaal, ik kocht is een geïmporteerde auto die door de rdw was voorzien van papieren maar ze waren vergeten het nr in te slaan. Kom je (mijn eigen schuld) pas achter als de auto gerestaureerd was en voor de apk moest. Afkeur op niet aanwezig zijn van ID nr. Keurmeester vroeg of ik slag cijfers had en de rest is geschiedenis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.