Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi

Lees meer
20-03-2015 10:30 #149606 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Analoge weegschalen kosten 2 euro per stuk bij de kringloop.
Voor 1 zo'n nieuwe kun je ook 4 gebruikte weegschalen per wiel gebruiken ;)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-03-2015 10:54 #149607 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
of rij even over de weegbrug van een oud ijzer boer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-03-2015 22:54 #149628 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
ja, en dan uitstappen, naar het kantoortje lopen waar een man met een zwaar shaggie op z'n lip het raampje open schuift en je 45 euro geeft terwijl je over je schouder nog net je combi in de schredder ziet vallen :o

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2015 16:24 #150044 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Ben nog maar gegaan voor twee (en uiteindelijk vier) goedkope digitale personenweegschalen met een bereik tot 200kg
Zie ook blogpost www.oudevolvo.nl/2015/04/01/weeg ... ev-ombouw/


Aanvankelijk had ik vier met een handig draadloze display totdat ik me realiseerde dat de fabrikant er vast geen rekening mee had gehouden dat mensen vier weegschalen dicht bij elkaar zouden gaan gebruiken.
En navraag leerde inderdaad dat ze elkaars signaal dan zouden oppikken dus die heb ik maar teruggestuurd.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2015 19:19 #150049 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Heb je unsters of hangweegschalen overwogen? www.marktplaza.nl/zakelijk/machines-indu...-89-99-33203453.html

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2015 19:24 #150050 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Heb ik wel even naar gekeken in verband met hogere capciteit, maar leek me vrij onpraktisch en duur.
Nu heb ik vier weegschalen voor het bedrag van een zo'n urnster.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2015 19:28 #150051 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
100kg unsters kosten ongeveer 5 euro :)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-10-2015 20:22 #154869 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi

"Lars Rengersen" schreef:


Het wordt dan natuurlijk wel belangrijk hoe en waar je je wiel neerzet op de hefboom.

De draagplaat is toch op een vast punt op de hefboom vast gelast, dus maakt het volgens mij niet uit waar het wiel op de draagplaat staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-10-2015 23:09 #154879 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Als het goed uitgevoerd is (de constructie op het plaatje) dan is de plaat waar het wiel staat scharnierbaar t.o.v. de totale arm.
Een officiele weegbrug stond (vroeger) ook op "messen" zodat de krachten exact definieerbaar aangrepen zonder stiekem ook nog een buigend moment over te brengen op de armen waardoor de meting af zou gaan wijken.

Als de plaat aan de arm gelast zou zijn kan je door het wiel verder naar de weegschaal te brengen meer gewicht overbrengen, dus "te veel meten".

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2018 19:56 #176748 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Pagina 2 is kennelijk verboden...

500 Internal Server Error
Fatal Error was detected!
Please contact the site owner.

Go back

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.