Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi

Lees meer
18-03-2015 13:21 #149556 door Lars Rengersen
Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi is gemaakt door Lars Rengersen
Ik heb de vraag ook al bij de RDW neergelegd, maar wellicht weet iemand hier het antwoord uit een oude brochure of andere Volvo documentatie:

Wat is de maximum toegestane massa van de Volvo Amazon combi?

(Dus niet hoeveel je mag trekken qua aanhanger, maar echt de auto zelf).
Met andere woorden, hoeveel mag ik hem beladen/belasten naast het eigen gewicht van de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2015 15:02 #149559 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Gevonden op de volvocars website : laadvermogen = 490 kg

Load capacity was 490 kg, only ten kilos less than the Duett. Performance, drive and ride properties were equal to those of the sedan version and that the estate body was efficient in terms of drag was illustrated by the fact that it topped over 140 kph with a 75 hp single-carburettor engine and a weight of 1250 kg.

Maar als iemand nog een scan van een folder heeft waar het in staat is dat eigenlijk nog mooier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2015 21:52 #149565 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
490 kg is niet veel. Daar zit je al bijna aan als je met 4 man in de auto zit. Gooi dan de achterbak vol met vakantie spullen je gaat er dik overheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2015 22:10 #149567 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Kan load capacity ook betekenen dat dat gewicht bovenop het gewicht van 5 personen kan komen. Het is immers load capacity

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2015 23:59 #149568 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
In de jaren 60 woog de gemiddelde zweed geen 125 kg..
Ze zullen met iets van 75-80 kg per persoon gerekend hebben 5 x 80 = 400kg

En dan kan er nog 40kg aardappels mee naast je de waard tent met stokken van 50 kg ;-)

Geen idee hoeveel een rolletje gras weegt , maar ik heb de station met de achterbank plat ooit er mee vol gegooid. Op de gok een goede 800kg.

Gratis stuurbekrachtiging en geen verlaging set meer nodig (wel nieuwe spatlappen).

Van waar je vraag eigenlijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2015 02:01 #149571 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
O nu je site bekeken.. je wilt waarschijnlijk weten hoeveel accu's je mag vervoeren ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2015 07:04 #149572 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi

"jo jo (GAST)" schreef:
O nu je site bekeken.. je wilt waarschijnlijk weten hoeveel accu's je mag vervoeren ;-)

Inderdaad. Er gaat ook wel wat gewicht uit, maar netto wordt de auto zwaarder als ik een beetje een range wil halen.
Ik moet vooral opletten dat ik binnen de getallen op papier blijf anders moet ik bij de RDW keuring allerlei extra testen (oa remmenproef, elandtest) en die zijn duur en kosten tijd.
Probleem lijkt dus vooralsnog dat ik geen officiële getallen op papier heb, maar alleen informele zoals die eerste site die ik vond.
Dat is genoeg voor nu voor de verkenning om an het rekenen te gaan, maar later bij de RDW heb ik wel iets officiëlers nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-03-2015 12:25 #149577 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Zou je dat niet bij Volvo op kunnen vragen, via dezelfde weg als je een toegestane trekhewicht opvraagt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2015 13:19 #149579 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Load capacity is wat er boven het kentekengewicht bijgeladen mag worden. Inklusief personen dus. Bij de 1800 ligt dat bij de 300kg, de combi wat meer, lijkt me logisch.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2015 13:27 #149580 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Maximum toegestane massa Volvo Amazon combi
Ik lees hier: www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=131272

Dat je het in een 'supplement van het estate handbook' zou moeten kunnen vinden.
Die kan ik online nog niet vinden..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.