- Berichten: 168
Indentificatie RDW amazon
- Jan van Vliet
- Offline
- Elite-lid
Een aantal is al genoemd zoals het slordige inslaan van de nieuwe nummers; het niet vinden van het oorspronkelijke VIN nummer; de niet originele bevestiging van het plaatje.
Bovendien zie ik op het plaatje het kleurnummer 79 ( wit) staan terwijl je aangeeft dat je auto licht groen is. Hoeft natuurlijk allemaal niets te betekenen aangezien onze oude auto's vaker van kleur verwisselen.
Wat ik een beetje mis in het verhaal is de status van het oude VIN nummer dat er oorspronkelijk ingeslagen is ( of was) en nu kennelijk niet meer aanwezig is. Volgens het Attest ( uit 2008 ??) dat Ritsaert er bij gevoegd heeft is dit originele VIN nummer met een aantal XXXXXXX door gehaald. Dus, toen het "nieuwe" VIN nummer ingeslagen werd, moet het oude nummer nog zichtbaar geweest zijn volgens het document. Hoeft ook nog altijd niets te betekenen als er een goede verklaring voor is.
Mogelijk kun je de oude eigenaar voor deze vragen nog eens benaderen voordat je terug naar de RDW gaat en zij met die vragen komen.
Overigens kan ik mij aansluiten bij de antwoorden van Lars echter met de opmerking dat oude Volvo' tot bouwjaar 1957 als die niet geëxporteerd werden ( dus voor de Zweedse markt bestemd waren) geen ingeslagen VIN nummer hadden.
m.vr.Volvo gr.
Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ah, de echte oudjes dus, weer wat geleerd, dank!"Jan van Vliet" schreef:
oude Volvo' tot bouwjaar 1957 als die niet geëxporteerd werden ( dus voor de Zweedse markt bestemd waren) geen ingeslagen VIN nummer hadden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ritsaert Snijder
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Mijn oprechtheid is hopelijk ook niet in het geding. Ik heb simpelweg en aantoonbaar de auto gekocht in Belgie, netjes mijn onderzoek gedaan. Vooraf navraag gedaan bij de RDW over de geldigheid van het attest (telefonisch had ik achteraf misschien schriftelijk moeten doen).
De kleur is een punt, maar van de 8 auto's die ik heb bekeken waren er 2 met een niet originele kleur, dus ook niet corresponderend met het typeplaatje. Ik vind dat voor wat betreft de identificeerbaarheid van de auto geen punt. Wel ben ik nadrukkelijk voorstander van een originele volvokleur...voor mezelf dan.
Het oorspronkelijke chassisnummer is door de Belgische keuring afgekeurd in 2006. Vervolgens is door de concessiehouder van Volvo in België een nieuw nummer ingeslagen. In België mag Volvo dat doen. In Nederland mag volvo dat doen bij de geboorte en mag daarna alleen de RDW het doen.
Ik vind ook een goed onderzoek prima. Ik heb alleen een buikpijn gevoel bij de mogelijk uitkomst "niet indentificeerbaar". Nogmaals als dat komt door een redelijk vermoeden van diefstal vind ik dat te begrijpen. Maar deze auto is officieel in Belgie heringeslagen. Dat is ook controleerbaar. De nummers van het blok en van de versnelling heb ik aangevraagd in Zweden en zal ik controleren. Als iemand weet hoe ik die kan vinden dan hou ik me aanbevolen.
@allen
Wat is er dan niet identificeerbaar aan deze auto? Hoe identificeerbaar zijn andere gerestaureerde auto's? Hoeveel niet gerestaureerde amazone met matching numbers rijden er nog rond?
Moet een mooie ljusgrun amazon combi dan worden gedemonteerd en het frame naar de sloop? Een gestolen auto mag van mij weer terug naar de eigenaar maar ik ben echt tegen het nodeloos slopen van een klassieker. Ik zie ook niet in waarom.
Ritsaert
groet!
Ritsaert
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Normaalgesproken houd je er bij een restauratie rekening mee dat het nummer na overspuiten goed duidelijk leesbaar blijft.
Ook voor een simpele APK krijg je anders het verzoek om de cijfers en letters duidelijk leesbaar te maken en dus uit te krabben.
Het lastige is denk ik dat de RDW van de Nederlandse situatie uitgaat en dus bijna stelt dat je zelf zo'n attest formulier had kunnen (na)maken en het daardoor niet vertrouwd.
Hopelijk kunnen de Belgen goed genoeg beamen dat het officieel is.
Ik verwacht dat het wel goedkomt. Je hebt voldoende aanknopingspunten dat het in Belgie rechtmatig is gebeurd.
M.b.t. de nummers
Het serienummer van het blok staat ingeslagen aan de linkerkant op het meest rechter en opliggende "vlakje"
Het serienummer van de versnellingsbak staat op een koperen plaatje onderop de bak nabij het bakrubber, soms verborgen achter de baksteun.
Tot slot is het nog het bodynummer, een plaatje op het binnenscherm.
Zie ook www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN.html
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ritsaert Snijder
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
helemaal super! Leuke link met alle nummers. Maar ik begrijp dus dat er in de body dus ook een nummer staat voor de interne administratie van het productieproces, maar dat dit nummer vaak weer afwijkt.
Na het lezen van de brochure "samengestelde voertuigen" kom ik tot de conclusie dat het frame en het VIN identificeerbaar moet zijn door de RDW. Dat betekent dat het chassisnummer herleidbaar moet zijn tot het frame. De eisen voor de andere identificeerbare onderdelen zijn van minder belang. Die moeten van het bijbehorende type zijn.
groet!
Ritsaert
groet!
Ritsaert
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ritsaert Snijder
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
pfff donderdag naar de RDW....niet heeel veel zin!
Ritsaert
groet!
Ritsaert
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Klein plaatje, maar geeft wel een idee
Verdwijnt echter vaak bij vervangen binnenschermen.
Ik ben benieuwd of je motor en/of baknummer matchen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ritsaert Snijder
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Motornummer is geen match, baknummer heb ik nog niet gevonden (ik neem aan dat ik er onder moet). Bodynummer is verdwenen (binnen schermen zijn vervangen).
groet!
Ritsaert
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ritsaert Snijder
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Ik vermoed dat het aantonen van de rechtmatigheid van de heringeslagen nummers (waarbij aangetoond dat het om deze auto ging) en het feit dat die gegevens door de Belgische keuring waren erkend bij hun keuring (het attest stond vermeld op het keuringsbewijs) voldoende was.
Met het oude opgelaste chassisnummer en het ontbreken van matches (behalve het model) met de fabrieksgegevens konden ze hem immers moeilijk identificeren.
Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken. Ben er heel blij mee.
Ik ga nu de 5 dagen voor het ontvangen van het kentekenbewijs gebruiken om een paar dingen (kachel, lekkages, startmotor) aan te pakken.
Heeft iemand een tip hoe ik aan blauwe platen kan komen?
Ritsaert
groet!
Ritsaert
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.