Indentificatie RDW amazon

Lees meer
29-10-2013 17:43 #133475 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Indentificatie RDW amazon
Ik ga er vanuit dat de foto van jouw auto is, in de deur staat eerst het serienummer 222341 of zoiets en het gedeelte wat met 70 begint na de letter is het chassisnummer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 18:45 #133476 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Indentificatie RDW amazon
Hoera, Europa. Ik dacht dat bij import uit een EU-lidstaat alleen de technische keuring volgt. Een soort APK. En als het ingeslagen nummer in Belgie geaccepteerd is...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 20:41 #133480 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Indentificatie RDW amazon
Volgens mij staat dit los van één Europa.
Even een voorbeeld los van deze auto in kwestie, maar stel dat er in België een omgekatte auto rijdt en die wil je invoeren in Nederland en de RDW komt erachter dat er iets niet deugt, dan is het toch logisch dat je geen kenteken krijgt ondanks dat zo'n auto dat in België wel had?
Hiermee wil ik absoluut niet aangeven dat ik vermoed dat de auto in kwestie omgekat is, maar wel dat het in mijn ogen terecht is dat de RDW auto's met afwijkingen in het chassisnummer t.o.v. origineel aan een nader onderzoek onderwerpt.

Ik denk dat er ook nu sprake is van een Identiteitsonderzoek

Overigens denk ik dat het oude nummer er nog wel zit, maar wellicht inmiddels niet meer leesbaar.
Volgens mij is dat met röntgen apparatuur altijd nog wel te zien, tenzij het eruit geslepen is en er een nieuw stuk plaat in is gelast, maar dan zie je dat. Ik weet echter niet of zo'n identiteitsonderzoek zo ver gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 21:37 #133484 door Piet Vermeulen
Beantwoord door Piet Vermeulen in topic Indentificatie RDW amazon
Hey Ritsaert en andere

wat de RDW aan gaat zijn er alleen voor oude wagens ( dus ook onze :twisted: )keurmeesters opgeleid.
deze hebben dus een opdracht zeer streng naar deze wagens te kijken.


als een wagen in zweden bleef krijg hij geen ingeslagen nummers.
dus als je deze wagen invoer maak niet uit in welk land ,werden voor heen door de keurmeester een nummer ingeslagen.

nu is het zo in ons land , met de nieuwe keurmeesters je moet bewijzen dat het die wagen is.
dat kan je dus niet, want de wagen heeft geen nummer, ook al heb je honderduizend papieren
ook zij kunnen niet bewijzen dat het niet die wagen is.
dus je trek aan het kortste eind.

met ingeslagen nummers die hun niet vertrouwen, ben je nog verder van huis

ben bang dat je aan een dood paard aan het trekken ben

groetjes piet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 21:48 #133485 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Indentificatie RDW amazon

"Piet Vermeulen" schreef:
als een wagen in zweden bleef krijg hij geen ingeslagen nummers.
dus als je deze wagen invoer maak niet uit in welk land ,werden voor heen door de keurmeester een nummer ingeslagen.

Dat heb ik nog nooit eerder gehoord of gezien. Alle auto's die ik tot nu toe uit Zweden heb gehaald hadden gewoon keurig een ingeslagen chassisnummer. Ik kan me niet indenken waarom auto's als ze in Zweden bleven geen ingeslagen chassisnummer kregen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 10:38 #133492 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
@ Rob,
Die gedachte klopt volgens mij ook. Alleen de RDW wil controleren of de Belgische papieren passen bij deze auto. De nummers zijn vervolgens rommelig ingeslagen en dat is de reden voor een indentiteitsonderzoek.

@Lars
Omkatten doe je om gestolen auto's te kunnen verkopen, dat klopt toch? . Samenvoegen is echter in principe niet illegaal. Ik ben het er vervolgens mee eens dat heel kritisch wordt gekeken naar diefstal. Als er een redelijk vermoeden is van diefstal dan ben ik ook bereid om daar aan mee te werken.

@allen
De Belgische keuring heeft het nummer afgekeurd. Daarom is een nieuw nummer ingeslagen. Maar bij de auto zit een keurig attest van Volvo Belgie dat het nummer officieel is heringeslagen (zie de foto). Ik heb de volvo concessiehouder die het nummer heeft ingeslagen gevraagd om te bevestigen dat hij deze auto (met een foto), van de Belgische eigenaren en met de foto van het nieuwe nummer (hierboven geplaatst) heeft heringeslagen. Dit heeft hij bevestigd (ze kunnen ook zelf contact opnemen). Vervolgens is de auto weer gekeurd waarbij het attest wordt vermeld (heb ik op papier).

Voor mij is dan het plaatje rond. De auto heeft een officieel EU chassinummer. Zou geen dood paard moeten zijn (tenzij er sprake blijkt van diefstal).

Vervolgens wordt op 6 november de auto compleet doorgelicht met rontgen en dan dan zal er vast van alles tevoorschijn komen. Maar ook een samengevoegde auto kan worden goedgekeurd. Maar volgens mij moeten er dan wel een aantal onderdelen matchen....Weet iemand wat die criteria zijn?

groet!
Ritsaert

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 10:41 #133493 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
Nog even het attest (de PDF was te groot).


groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 10:50 #133494 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Indentificatie RDW amazon
Dan is de brochure van de RDW Samengestelde voertuigen en het kenteken erg informatief.
Voor jou denk ik vooral van belang

een aandrijflijn, bestaande uit motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en

Dus als er een B18 of B20 in zit en een M40 of M41 zit je denk ik al heel aardig in de goede richting.
De gegevens van het Volvo historisch archief kunnen hierbij ook nog wel helpen om aan te duiden wat er origineel in zat.
Als je geluk hebt zitten zelfs het originele blok en de bak er nog in en matcht zelfs dat serienummer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 12:10 #133496 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
Lars,
bedankt, ik zocht die brochure al en ik kan je link niet openen!
groet!
Ritsaert

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 12:10 #133497 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Indentificatie RDW amazon
Ik blijf die brochure samengestelde voertuigen maar een onduidelijk gedrocht vinden,
als het over ingrijpende werkzaamheden aan auto's met zelfdragende carrosserie gaat...

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.