Indentificatie RDW amazon

Lees meer
28-10-2013 23:36 - 12-11-2013 11:29 #133454 door Ritsaert Snijder
Indentificatie RDW amazon is gemaakt door Ritsaert Snijder
Goedenavond,

Ik ben vorige week lid geworden. We hebben jaren een volvo amazon combi gereden. Na andere auto' s ben ik weer terug bij de amazon combi. Ik ken de auto en ik weet waarmee ik rij. Kon ik van mijn laatste auto' s niet zeggen.

Nu heb ik een lentegroene combi gekocht in Kortrijk (Belgie) en ik ben vrijdag bij de RDW geweest. Hierbij is het nieuw ingeslagen nummer afgekeurd (met een attest volvo Belgie). Op 7 november volgt een uitgebreid onderzoek. Ik heb een mail gestuurd naar Zweden voor de fabrieksgegevens.
Mijn eerste vraag is of er naast het chassisnummer, motor en versnellingsbaknummer en typeplaatje nog andere nummers in de auto staan.
Mijn tweede vraag gaat om het typeplaatje. Volgens de RDW moet die vastzitten met potnagels. Daarnaast klopt het ingeslagen nummer niet volgens de RDW. Wat mij betreft ziet het ingeslagen nummer er normaal uit en zit het typeplaatje origineel vaker vast met parkers.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!


groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 00:14 #133455 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Indentificatie RDW amazon
Zover ik weet is dit plaatje vaker vastgeschroefd en staat het chassisnummer er niet eens altijd ingeslagen (en het is geloof ik niet eens verplicht, maar dit weet ik niet zeker, bij de APK bekijken ze volgens mij alleen het echte in de carrosserie ingeslagen nummer).
Volgens het chassisnummer in dit plaatje (klopt dit met de papieren?) is het een van de laatste van het 1968er model, origineel met B18A en M40.
Het echte chassisnummer moet in de plaat boven het kachelhuis ingeslagen zijn (dus onder de motorkap vlak bij de ventilatieluchtinlaat).
Is er daar geen origineel chassisnummer bij jou? Waar is het nieuwe en waarom een nieuw (welk) chassisnummer?
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 08:45 - 12-11-2013 11:30 #133458 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
@Rudi,
ik heb het originele chassisnummer nog niet gevonden. Volgens de verkoper voldeed het niet aan de eisen en moest er een nieuw nummer worden ingeslagen. Dat is gedaan door Volvo Belgie met een attest er bij. De RDW vind dit nummer niet geloofwaardig (het ziet er inderdaad rommelig uit). Ze redeneren dat elke auto met het attest kan worden goedgekeurd. Ik heb op 7 november een technisch onderzoek.

Ik ga nu contact zoeken met Volvo Belgie met de vraag of ze kunnen bevestigen dat het nummer door hun is ingeslagen. Ik ben bang dat het niet gaat lukken om te bewijzen dat deze auto bij dit nummer hoort.

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 09:08 #133460 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Indentificatie RDW amazon
Interessant geval.
Chassisnummers bij de amazon kom je overal tegen en is bouwjaar afhankelijk..
ze kunnen staan in de bodemplaat ' b stijl, binnenscherm, draagbalken op schutbord links , rechts, midden, alles kan zolang het maar klopt met wat er op het kentekenbewijs staat.
het typeplaatje hoort origineel met parkers te zijn vastgeschroefd.
wat je ook vaak ziet is dat ze er lang niet altijd recht zijn ingeslagen (klungelwerk) maar er toch een kenteken wordt afgegeven.
als het nummer op zich niet klopt met de papieren wordt het zeuren.
Ik zou duidelijke afspraken maken over de consequenties wat betreft de uitkomst van het onderzoek.
Als ik het zo lees ben je waarschijnlijk de l..
kun je bij een negatieve uitkomst de auto meekrijgen of volgt er inname ( inbeslagname).
in dat laatste geval zou ik zelf niet meewerken aan het onderzoek, u bent dit ook niet verplicht, alleen geen kenteken.
De jongens van de rdw smullen van deze onderzoeken , dit is voor hun het leuke werk en ze komen van alles tegen , ingelaste plaatdelen met nummers en al, plamuur, lood, tin.
laat nog eens weten hoe dit afloopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 11:51 #133466 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
Rene,
Bedankt voor de info. Ik heb al heel stevig lopen zoeken naar nummers maar niets gevonden. Ik vermoed dat het een samengesteld voertuig is. Samengestelde voertuigen kunnen een nieuw VIN krijgen van de RDW als er voldoende mogelijkheden tot identificatie zijn.

Ik had een mailtje gestuurd naar de volvo dealer met foto's van het nummer en de auto en de namen erbij en die bevestigen dat ze het nieuwe nummer hebben ingeslagen. Dat is dan ook bevestigt met een attest en dan kunnen ze zelf contact opnemen om dat weer te controleren (ik geef ze natuurlijk mijn bevindingen). Op basis van die nummers heeft hij een Belgische keuring gekregen tot 2014. Wat mij betreft is dat balletje rond en ik hoop dat de RDW daarmee in stemt.

Het komende onderzoek is met de politie en ik denk dat inbeslagname alleen aan de orde is als er een vermoeden is van diefstal.

Ik hou jullie op de hoogte!

Bijlage dsc_723615.jpg niet gevonden


groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 12:24 - 29-10-2013 13:40 #133467 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Indentificatie RDW amazon

"Rudi Dortangs" schreef:
Zover ik weet is dit plaatje vaker vastgeschroefd en staat het chassisnummer er niet eens altijd ingeslagen (en het is geloof ik niet eens verplicht, maar dit weet ik niet zeker, bij de APK bekijken ze volgens mij alleen het echte in de carrosserie ingeslagen nummer).
Volgens het chassisnummer in dit plaatje (klopt dit met de papieren?) is het een van de laatste van het 1968er model, origineel met B18A en M40.
Het echte chassisnummer moet in de plaat boven het kachelhuis ingeslagen zijn (dus onder de motorkap vlak bij de ventilatieluchtinlaat).
Is er daar geen origineel chassisnummer bij jou? Waar is het nieuwe en waarom een nieuw (welk) chassisnummer?
succes, Rudi


Maar dit laatste nummer in het plaatje, moet dat overeenkomen met het chassisnummer? Bij mijn amazon komen het S-nummer in het plaatje ook niet overeen met het chassisnummer... Iemand hier die kan vertellen hoe het in elkaar steekt?

Even dit onderdeel van het forum doorgespit, en mijn antwoord al gevonden. Het S-nummer heeft niets met het chassisnummer te maken , maar meer met de (speciale) onderdelen die gemonteerd zijn op de auto. Bij mijn auto was het dus: Radiator in steel for the Nordic market en Door mirror for the Nordic market.

P1800S, P1800ES, Matra Murena

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 13:18 #133469 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Indentificatie RDW amazon
Dat klopt helaas niet, je zou iemand van de t.c. er naar kunnen laten kijken.
als voorbeeld het plaatje van Ritsaert, het S nummer is er later handmatig ingeslagen, dit hoort net als de andere nummers vanaf de achterkant in spiegelbeeld te zijn aangebracht, de nummers horen er dus op en niet in.
De parkers zijn ook niet de originele, dit zijn detailverschillen wat alleen een ervaren volvoot ziet :mrgreen:
Maar goed , dit is het plaatje, het plaatje op zich in niet bepalend ..
Bepalend is het ingeslagen chassisnummer.
Problemen ontstaan dus ook als nummers er scheef staan ingeslagen en of op een niet originele plek zijn aangebracht zoals de B stijl, tenzij ze machinaal door de rdw zijn aangebracht.
Herkenbaar door de uit een soort centerpunten bestaande cijfers en letters. ( practisch niet te vervalsen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 15:04 #133471 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Indentificatie RDW amazon
Interessante casus, maar voor jou erg vervelend.
Ik kan me goed voorstellen dat de RDW moeilijk doet over deze nummers.
Zelf zou ik er ook moeite mee hebben, dat rommelig zo in de deurstijl.

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar het origineel door Volvo bij de productie van de auto ingeslagen nummer.
Zoals door anderen al aangegeven staat dit vaak boven of naast de kachel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 15:45 #133472 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic Indentificatie RDW amazon
Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat het originele chassisnummer er niet meer is.

@ Rene,
dat typeplaatje is inderdaad niet met de originele parkers bevestigt (deze zijn groter en glimmend) maar dat zegt natuurlijk niks.

Maar ik heb wel de bevestiging van Volvo Belgie dat dit nummer er door hun is ingeslagen. En dat is door de Belgische DIV bij de keuring erkend. Bij de keuring was ook het oorspronkelijke chassisnummer afgekeurd.

Het zou vreemd zijn als de RDW dit niet erkend...tenzij de auto zou zijn gestolen of iets dergelijks.

Is het mogelijk om met iemand van de TC naar de identificatie te kijken? Ik kan er alleen niet heen rijden.

Ritsaert

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2013 16:16 #133474 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Indentificatie RDW amazon
Normaal staat op het kenteken waar het chassisnummer zich bevindt en kijkt men daar (klopt dit in dit geval?), natuurlijk zijn de nummers geen schoonheid en roepen daardoor vragen op.
mbt het plaatje en het S-nummer: zoals ik al geschreven heb staat er niet altijd een nummer op deze plek ingeslagen, indien wel ken ik dat origineel (van onderen geponst zoals de andere nummers) alleen bij speciale uitvoeringen (S van Special, hiervoor waren er speciale nummers), en dat waren de meeste niet en dan bleef dit leeg.
Het echte chassisnummer op de getoonde manier ingeslagen ken ik ook, hoogstwaarschijnlijk pas achteraf gedaan. Ik denk dat hier het echte chassisnummer niet door Volvo gedacht was (of moeten we nu Shassisnummer schrijven) en er later mensen het lege vakje vreemd vonden en er het chassisnummer ingeslagen hebben.
Zonder dit plaatje moeten er volgens mij ook geen problemen zijn, maar met dit plaatje en ook een rommelig nummer komen er nog meer vragen. Op het vergelijkbare plaatje van mijn 145 staat geen chassisnummer en als S-nummer een nummer dat origineel geponst is en niets met het chassisnummer te maken heeft, geen probleem bij keuringen.
Als ze het ingeslagen chassisnummer niet accepteren kan men trouwens geen identiteit van de auto vaststellen en krijgt hij geen kenteken en mag hij niet meer de weg op, los daarvan zal de vraag zijn of men rechtmatig eigenaar is.
Maar hopelijk zijn alle gegevens die je nu bij elkaar hebt genoeg.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.