- Berichten: 1997
Uitval alle elektra in mijn 1800ES
- Rudi Dortangs
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Als men in een P1800 iets langer onder het dashboard moet werken wordt vaak aangeraden de stoel te demonteren ...
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Het genoemde onderdeel daar komt een pinnetje in van het slot en ik vermoed dat Rudi gelijk heeft dat daar het probleem zit, bovendien gemakkelijk te demonteren.
Succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
-
- Offline
- Administrator
-
- Berichten: 263
Gezien de kans klein is dat dat de oorzaak is zal ik de ontsteking tijdelijk voorzien van spanning rechtstreeks van de accu.
Wees verstandig plaats wel een snoerzekering in de tijdelijke kabel van accu naar de ontsteking.
Als de motor dan blijft lopen dan het el. schema aflopen waar een verbinding slecht contact kan hebben.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Bovendien is het bij uitval niet alleen de ontsteking, maar ook de pomp en de startmotor die geen prik krijgen!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Ik heb de bij het VKO bestelde startschakelaar gemonteerd: na starten viel hij na 2 minuten uit: geen stroom, geen dashlampjes, niets!
Han Misdom zei hier eerder dat ik contact 30 en 15 kon doorverbinden, maar ik vraag me af of het nu niet dienstig is om een draad vanaf de accu naar contact 30 (constante plus) te trekken om een eventuele draad breuk te omzeilen? Dit omdat het niet waarschijnlijk lijkt dat beide schakelaars hetzelfde euvel hebben?
Het blijft nog even modderen met deze auto.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 167
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Wat dat voor draden zijn ben ik nog niet achter. Misschien een eerdere poging van een eigenaar om een diefstal preventie te knutselen? Ik kan ze in het schema nergens vinden.. Wordt vervolgd.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Offline
- Platinum-lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 677
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Oh, en Ronald, er zit geen grote stekker op mijn ECU, er gaat een grote bundel draden naar binnen...moet ik de ECU openmaken dan? Ik verwacht dan toch geen stekker.
En na alle draden nagelopen te hebben (er zit ook iets aangeknutseld voor de radio), doet de auto het en is nog niet uitgevallen na vele malen proberen. Ik durf er echter nog geen straatje mee rond tot nu toe..
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.