Accu- en oliedruklampje

Lees meer
29-01-2021 13:06 #192304 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Accu- en oliedruklampje
Ok, nou dat klinkt goed. Ga ik zondag weer kijken. Moet toch nog een laadmetertje er op gaan zetten. Klopt het dat ik alle verbindingen van de dynamo verwijder en dan Df doorverbind naar D+. En dan meten op D+ en D-.

En door de draaddiktes zie ik het bos niet meer. Welke diktes gebruiken wij in onze Volvo’s. Dan sla ik meteen voorraadje in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2021 19:00 #192310 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Accu- en oliedruklampje
Ik heb laatst de grootverbruikers omgebouwd naar een systeem met 2e zekeringkast en relais. Ik heb toen via het schema op de site van Rick Donkers draad besteld. Dat lijkt dunner, maar heeft schijnbaar te maken met de dikte van de isolatie die in nieuwe draden dunner is dan vroeger.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2021 19:53 #192316 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Accu- en oliedruklampje

Ok, nou dat klinkt goed. Ga ik zondag weer kijken. Moet toch nog een laadmetertje er op gaan zetten. Klopt het dat ik alle verbindingen van de dynamo verwijder en dan Df doorverbind naar D+. En dan meten op D+ en D-.

Is mij niet helder wat je hier bedoelt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2021 21:15 #192319 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Accu- en oliedruklampje
Bedankt voor de tip Stijn. Ik ben mij ook aan het oriënteren naar een moderne oplossing voor storingsgevoelige standaard kastjes. Want ik wil alle kabels en stekkers eens grondig aanpakken. Kun je aangeven welk kastje je nu in gebruik hebt? En misschien een linkje naar het schema. Heb net even gekeken, maar nog niet kunnen vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2021 21:23 #192320 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Accu- en oliedruklampje

John Lemmers schreef : Bedankt voor de tip Stijn. Ik ben mij ook aan het oriënteren naar een moderne oplossing voor storingsgevoelige standaard kastjes. Want ik wil alle kabels en stekkers eens grondig aanpakken. Kun je aangeven welk kastje je nu in gebruik hebt? En misschien een linkje naar het schema. Heb net even gekeken, maar nog niet kunnen vinden.


www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...nden?start=10#192218

Hier heb ik foto's staan hoe het eruit ziet. Stuur mij even een privé bericht dan kijk ik morgen even of ik nog linkjes heb van wat ik heb besteld en op basis van welk schema!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2021 21:23 #192322 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Accu- en oliedruklampje
Hans, ik wil een voltmeter op de aangegeven polen zetten om het geleverde voltage te meten. Maakt dat het iets duidelijker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2021 23:29 - 29-01-2021 23:49 #192327 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Accu- en oliedruklampje
Als ik je goed begrijp wil jij DF met D+ om vervolgens de spanning tussen D+ en D- te meten? Ik ga er van uit dat je dat zonder accu wilt doen? En het betreft een gelijkstroomdynamo. Dan denk ik dat, afhankelijk van het motor toerental, je een spanning zal meten tussen 6 en 60 Volt.
Als je dit met aangesloten accu doet dan meet je een spanning tussen ca 6 en 15 Volt. Doe dit niet te lang want je accu gaat koken, je kunt hem zomaar opblazen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2021 18:25 #193794 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Accu- en oliedruklampje
Ik ben een stuk verder. Als eerste bleek dat de dynamo kapot was. Dus een gereviseerde 75amp met ingebouwde regelaar erop gezet. Bij het inbouwen bleek de nieuwe v-snaar te groot omdat de poelie van de nieuwe dynamo een stuk kleiner is. Moet dus nog een nieuwe kleinere kopen. Daarnaast heb ik het probleem van de blijvend brandende lampjes gevonden achter het custommade dashboard dat de vorige eigenaar had gemonteerd. Een spaghetti van draadjes, kroonsteentjes!, open aftakkingen en gecorrodeerde draden zorgden voor massa- en weerstand gedoe. Ik ben geen monteur, dus met een gelamineerd kabelboomschema ben ik alles in kaart aan het brengen. Ik ga maar meteen het originele dashboard inbouwen dat ik al gespoten klaar heb liggen. En ook heb ik twee nieuwe moderne zekeringkastjes gekocht. Alle stekkers bij de zekeringkast ga ik vervangen want ik ben de kleine contactstoringen bij het kastje meer dan zat. Alles weer lekker nieuw en fris maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.