LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon

Lees meer
18-04-2019 20:48 #182947 door Marijn de Koning
Hi allen,
Ik vraag me af of er mensen zijn met ervaring van LED verlichting voor alles behalve de koplampen (daar kon ik al een uitgebreid onderwerp over terugvinden)?

Ik vind de achterlichtjes van mijn amazon maar weinig licht geven wat voor de veiligheid toch nadelig is. Nu kun je wel het een en ander doen door de reflector wat op te poetsen etc maar wellicht dat LED lampjes ook helpen. Bestaan deze al in ons standaard armatuur? En hoe zit het met de kwaliteit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
19-04-2019 10:21 #182952 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Hoi Marijn,

Ik ben net klaar met alle verlichting(behalve koplampen en dagrijverlichting) vervangen voor LED.
De armaturen hebben standaard fittingen(bay15d of bay15s)
Voor de achterlichten heb ik deze: autoledplaza.nl bay15d philips
Samen met een spuitbus chromeverf zijn mijn achterlichten een heel stuk verbeterd. Een mechanische remschakelaar ipv een hydraulische is ook goed voor de veiligheid.

Voor de knipperlichten heb ik Aliexpress bay15s 1156 gemonteerd(1156 voor single)
Hiervoor was dan wel weer een nieuw knipperlichtrelais nodig, hiervoor heb ik knipperlichtrelais gekocht.

Er hoeft volgens mij niks aan het electrische circuit aangepast te worden naast het leggen van een aardedraad voor het relais en het verklikkerlampje moet er uit of met 2 diode's naar aarde.

Als extra achterlicht heb ik er ook een 3e remlicht opgezet( 3e remlicht , wel betere plakkers nodig)

De kwaliteit is volgens mij okay, het zit er pas een paar maanden in, dus kan nog geen oordeel vellen.

Succes met het vervangen!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2019 10:28 #182953 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Dag Marijn,

Ik heb een tijdje in de achterlichten goedkope LED lampen van Aliexpress gehad, echter kreeg ik te horen van mensen die achter mij reden dat, met de verlichting aan, het verschil tussen gewoon licht en remlicht slecht te zien was. Vanwege deze reden heb ik ze er weer uit gehaald en de originele gloeilampen er weer in gezet.

Mijn advies is geen goedkope LED lampjes voor de achterlichten te gebruiken. Wellicht dat de lamp van Arend-Jan dit probleem niet heeft.

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2019 14:09 - 19-04-2019 16:12 #182955 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Hallo Marijn.
Als je over wil schakelen naar ledverlichting dan moet aan een aantal zaken denken.
Voor de apk mogen er geen ledlampen gebruikt zijn in onze auto,s, dit in verband dat ledlampen geen te hoge spanning aan kunnen, maar zeker weet ik dat niet, ik heb dat eens gehoord. De moderne auto,s zijn daar op aangepast en mogen dat wel, maar geen apk keurmeester die daar op let.
Weet goed wat je koopt je hebt zo een verleerd lampje gekocht en ledlampem zij duur, bovendien als je ook de richtingaanwijzers wil doen dan moet je ook een aangepaste clignoteur hebben en die zij vrij prijzig.
Een goed adres is Harrieabc in Huissen, tik in google Harrieabc in dan kom op zijn website, hij kan je ook adviseren over welke lampjes je moet hebben.
Mijn ervaring is dat er nauwelijks verschil is tussen gloeilamp en ledlamp wat licht opbrengst betreft, wel in stroom verbruik. Daarom heb ik in mijn PV 444 ,welke 6 volt is, zoveel mogelijk ledlampen zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2019 22:33 #182985 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon

Joop Verhagen schreef : Dag Marijn,

Ik heb een tijdje in de achterlichten goedkope LED lampen van Aliexpress gehad, echter kreeg ik te horen van mensen die achter mij reden dat, met de verlichting aan, het verschil tussen gewoon licht en remlicht slecht te zien was. Vanwege deze reden heb ik ze er weer uit gehaald en de originele gloeilampen er weer in gezet.

Mijn advies is geen goedkope LED lampjes voor de achterlichten te gebruiken. Wellicht dat de lamp van Arend-Jan dit probleem niet heeft.


Klopt helemaal Joop. Je hebt een groter verschil nodig tussen dimlicht en remlicht. (5/21w)
Na lang zoeken heb ik een aantal led setjes kunnen vinden die deze verdeling wel heeft. Evt heb ik nog slechts één setje te koop ivm overcompleet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2019 17:34 - 25-04-2019 17:35 #183024 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Dank voor de reacties allemaal!
Wat moet de verhouding tussen achterlicht en remlicht zijn?
En hoeveel lumen heeft het achterlicht dan tov het normale gloeilampje?
De belangrijkste reden voor mij is namelijk een betere lichtopbrengst.
Ik ben zelfs een keer stilgezet door de politie omdat ze de achterlichten zo slecht zichtbaar vonden.
(Toen ik heb uitgelegd dat dit helaas het origineel is en normaal voor een 50 jarige auto mocht ik weer verder, maar sindsdien wel met voornemen om eens naar LED te gaan kijken. Ik wil sowieso ook de reflectoren opknappen)

Arend-Jan: hoe is bij jou het effect qua lichtopbrengst en verschil tussen rem en achterlicht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
25-04-2019 23:33 #183027 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Hoi Marijn,

Ik heb er even een filmpje van gemaakt(achterlichten staan aan). De achterlichten zijn volgens mij goed genoeg qua lichtopbrengst en verschil.(deze zijn niet van AliExpress)
Samen met een 3e remlicht is het zeker goed zichtbaar en het wordt bijna verwacht van andere weggebruikers.
De knipperlichten doen het zeker beter dan verwacht en dan dat het was.
Het schoonmaken van de reflectoren en een laagje chroomverf helpt ook soms heel erg.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2019 07:58 #183029 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Even mijn eigen ervaring.

Nadat ik nieuwe reflectors had geplaatst, aluminiumfolie ;-) op de dwarsschotjes had geplakt, nieuwe lampjes had geplaatst was de lichtopbrengst echt een heel stuk verbeterd. Was echt verbaasd over verschil.

Durf ook gerust ‘s nachts rond te rijden zonder bang te zijn voor politie of mede weggebruikers ;-).

Groet
Frans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2019 08:12 #183030 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Met de dwarsschotjes bedoel ik de schotjes van het lamp glas trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
26-04-2019 09:17 #183032 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
ik heb de reflectoren laten verchromen en de lichtopbrengst is nu uitstekend (met de gewone gloeilampjes)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.