Bobine
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-05-2017 21:59 #168689
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bobine
Ja, aftappen van de pantserkabel kan en is m.i. de betere optie, die andere is een permanente plus.
Kan de 123 wel mee omgaan, maar is toch een plus... die blijft als je het contact afzet.
Vind trouwens die pantserkabel een hele aardige oplossing voor '59 én veilig
Kan de 123 wel mee omgaan, maar is toch een plus... die blijft als je het contact afzet.
Vind trouwens die pantserkabel een hele aardige oplossing voor '59 én veilig
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 221
03-05-2017 16:32 #168707
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Bobine
Dank Ed voor de uitgebreide reactie!
Ik denk er nog even over na of ik de standaard pantser bobine of een losse.
Trouwens hoe de p.o. het heeft gedaan weet ik niet maar de 123 ontsteking haalt nu zijn voeding uit het zekeringskastje (en is dus niet geschakeld met de plus van de pantserkabel). Hij is samen met het veiligheidsrelais van de lpg installatie (met een extra zwevende zekering) aangesloten op de zekeringskast.
Of dit correct is weet ik niet maar het werkt het al jaren zo
.
Ik denk er nog even over na of ik de standaard pantser bobine of een losse.
Trouwens hoe de p.o. het heeft gedaan weet ik niet maar de 123 ontsteking haalt nu zijn voeding uit het zekeringskastje (en is dus niet geschakeld met de plus van de pantserkabel). Hij is samen met het veiligheidsrelais van de lpg installatie (met een extra zwevende zekering) aangesloten op de zekeringskast.
Of dit correct is weet ik niet maar het werkt het al jaren zo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-05-2017 17:08 #168708
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bobine
Dat kan een permanents plus zijn, of een die via het contact gaat., Je kan hem ook bij het contact slot vandaag halen.
We hebben de eerste uit gelopen 123 's al gezien.... De pantserkabel met de originele punches ontsteking is kwalitatief superieur
We hebben de eerste uit gelopen 123 's al gezien.... De pantserkabel met de originele punches ontsteking is kwalitatief superieur
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Kok
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 439
04-05-2017 16:01 #168743
door Fred Kok
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer IEn opnieuw lid PV544 (1963 helaas verkocht)verder gehad 2x Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Beantwoord door Fred Kok in topic Bobine
De originele bobine + pantserkabel, kan na zo'n 50jaar toch wel aan zijn levens eind zijn.
Dus het zekere voor het onzekere uitgevoerd, temeer daar ik al zo'n 8 jaar een zeer eenvoudige electronische ontsteking heb (Ignator). Dus de pantserkbel doorgezaagd, het oude bobine deel er voorzichtig uitgesloopt, Een ring gedraaid en deze op de oiginele voet geschroeft en hier een (zwart geschilderde) blauwe bosch bobine gemonteerd en deze met drie stelschroefjes in de ring vastgezet. - Zie plaatjes-
Tevens een mooie gelegenheid om de zekerheid van de breuk vriendlijkheid van de contact sleutel te elimineren. De groene draad naar de startsolonoide via een drukknop met het contact verbonden. Dus met starten allen de sleutel in de rij positie en met de startknop de machine tot leven brengen.
nb. Het Biltema relais staat in serie met de voetschakelaar en is die door de kleinere stromen een langer leven beschoren.
fred k
Dus het zekere voor het onzekere uitgevoerd, temeer daar ik al zo'n 8 jaar een zeer eenvoudige electronische ontsteking heb (Ignator). Dus de pantserkbel doorgezaagd, het oude bobine deel er voorzichtig uitgesloopt, Een ring gedraaid en deze op de oiginele voet geschroeft en hier een (zwart geschilderde) blauwe bosch bobine gemonteerd en deze met drie stelschroefjes in de ring vastgezet. - Zie plaatjes-
Tevens een mooie gelegenheid om de zekerheid van de breuk vriendlijkheid van de contact sleutel te elimineren. De groene draad naar de startsolonoide via een drukknop met het contact verbonden. Dus met starten allen de sleutel in de rij positie en met de startknop de machine tot leven brengen.
nb. Het Biltema relais staat in serie met de voetschakelaar en is die door de kleinere stromen een langer leven beschoren.
fred k
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer IEn opnieuw lid PV544 (1963 helaas verkocht)verder gehad 2x Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.