Contactsleutel afgebroken, iemand een tip?
- Gert Vegter
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-09-2015 18:04 #154043
door Gert Vegter
Nee, met die knop worden de claxons bediend. Geïnstalleerd door één van de vorige (Zweedse) eigenaren, wellicht omdat het origineel ooit eens defect raakte of omdat hij het handiger vond. Het stuur is ook niet mooi meer, moet nog eens op zoek naar een fraaier exemplaar.
De sleutels voor de gecombineerde contact/stuursloten zijn inderdaad een fractie dikker.
Wat betreft je probleem: met dank aan Lars kan ik mijn eerder gedane uitspraak bij deze verbeteren. Er zijn zijn dus twee goede oplossingen: een hergeproduceerd contactslot voor 75/85 euro of een startknop voor minder dan 5 euro.
Beantwoord door Gert Vegter in topic Contactsleutel afgebroken, iemand een tip?
Klopt, schietstoel; heel handig met zo'n gesloten dak... :mrgreen:"Hans Wassink" schreef:
Wat is trouwens het blauwe knopje midden op je claxonplaat op je stuur? Schietstoel?
Nee, met die knop worden de claxons bediend. Geïnstalleerd door één van de vorige (Zweedse) eigenaren, wellicht omdat het origineel ooit eens defect raakte of omdat hij het handiger vond. Het stuur is ook niet mooi meer, moet nog eens op zoek naar een fraaier exemplaar.
De sleutels voor de gecombineerde contact/stuursloten zijn inderdaad een fractie dikker.
Wat betreft je probleem: met dank aan Lars kan ik mijn eerder gedane uitspraak bij deze verbeteren. Er zijn zijn dus twee goede oplossingen: een hergeproduceerd contactslot voor 75/85 euro of een startknop voor minder dan 5 euro.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerrit de Boer (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-09-2015 15:58 #154334
door Gerrit de Boer (GAST)
Beantwoord door Gerrit de Boer (GAST) in topic Contactsleutel afgebroken, iemand een tip?
Ik heb al eens eerder over dit probleem geschreven. Toen ik mijn amazon kocht heb ik - horend de ellende van de contactsleutel - het starten van de auto omgezet naar een startknop onder mijn dashboard. Een hele simpele drukknop van een paar euro. Ik hoef nu nooit meer te starten via het contactslot. Sleutel gewoon op contact en met de startknop starten. Werkt perfect, want er staat nooit meer druk op het contactslot. Overigens is dit moment tegenwoordig in veel auto,s al automatisch ingebouwd.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-09-2015 16:37 #154335
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Contactsleutel afgebroken, iemand een tip?
Gerrit, je hebt gelijk. Voor nu werkt het prima, maar ik heb het gevoel (en mijn vrouw ook) dat de sleutel nu zwaarder draait. dus niet als je de cilinder los hebt, maar dat puur het elektrische gedeelte zwaarder draait. en ook niet zo makkelijk vanzelf terug veert als je hem start. maar ik weet niet of dit kan?