Contactsleutel afgebroken, iemand een tip?
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Vanmorgen even in de auto gezeten. het knopje op de foto van Lars is duidelijk zichtbaar, makkelijk in te drukken en je trekt het cilindertje er zo uit. Vervolgens kun je het slotje met het lipje aan de achterkant makkelijk draaien om hem goed in de contactstand te zetten.
Een oude paling vis haak (ligt al 35jr in de schuur, mijn viskoffer.... niet gebruikt....

Vandaag even nieuwe sleutel laten maken en hopelijk er weer 49 jaar vanaf..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Daar zou ik niet teveel op vertrouwen. De enige echt goede oplossing is niet alleen een nieuwe sleutel, maar ook het monteren van een afzonderlijke startschakelaar, zoals ook al eerder opgemerkt. Is een kleine moeite, maar geeft wel 100% zekerheid dat je contactsleutel nooit weer afbreekt."Hans Wassink" schreef:
...hopelijk er weer 49 jaar vanaf..
Dat ben ik niet met je eens. Zo'n pinnetje in je contactslot doet ook wonderen en bovendien zijn er nieuwe verbeterde cilinders op te markt die ook al ontworpen zijn voor een betere kracht overbrenging. Zo blijft het origineel en toch robuust."Gert Vegter" schreef:
De enige echt goede oplossing is niet alleen een nieuwe sleutel, maar ook het monteren van een afzonderlijke startschakelaar.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Die ken ik niet en vermoedelijk ben ik niet de enige. Verkrijgbaar bij de clubshop? Zo niet, waar wel?"Lars Rengersen" schreef:
... bovendien zijn er nieuwe verbeterde cilinders op te markt die ook al ontworpen zijn voor een betere kracht overbrenging.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Ps voor 4,95 een sleutel laten slijpen. de blanco sleutel moest echt uit de oude doos komen..

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
In mijn auto hangt het ding onder het dashboard, op de foto iets links van de aanjagerschakelaar. Overigens heb ik een gecombineerd contact/stuurslot. De startfunctie hiervan werkte op een gegeven moment niet meer, reden om een aparte startknop te monteren.
Ondermeer te koop bij Dries Bakkenes voor 84,75 of bij de clubshop voor 74,95 en ik neem aan dat dat dezelfde is."Gert Vegter" schreef:
Die ken ik niet en vermoedelijk ben ik niet de enige. Verkrijgbaar bij de clubshop? Zo niet, waar wel?"Lars Rengersen" schreef:
... bovendien zijn er nieuwe verbeterde cilinders op te markt die ook al ontworpen zijn voor een betere kracht overbrenging.
Zie hieronder een foto van een herproductie (links) en origineel contactslot (rechts)
De sleutel is voornamelijk anders en is bij de herproductie versterkt.
Het pinnetje heb ik er trouwens gewoon met een scherpe dunne boor zo uit de hand in gemaakt.
Wel heb ik de cilinder er daarvoor even uitgehaald meen ik me te herinneren.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Gert, bij onze ene combi zit er ook een contactslot aan de stuurkolom, maar die sleutel is dikker. Wat is trouwens het blauwe knopje midden op je claxonplaat op je stuur? Schietstoel?