Ervaringen 123 Ignition
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-07-2013 18:40 #129830
door Lars Rengersen
Kan me niet voorstellen dat de BW35 dan zuiniger is plus het feit dat je altijd koppelomvormer verlies hebt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ervaringen 123 Ignition
De eindoverbrenging van een BW35 is 1:1 en die van een M41 met J-overdrive is 1:0,8"Ed van der Zee" schreef:
Wat ik al schreef, de BW35 hoeft maar twee keer te schakelen, de M41 met OD 4 keer en daar zit de winst, zeer waarschijnlijk ook de 123ignition.
Kan me niet voorstellen dat de BW35 dan zuiniger is plus het feit dat je altijd koppelomvormer verlies hebt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-07-2013 19:57 #129833
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ervaringen 123 Ignition
Tja, kan het ook niet helpen......maar ik schakel dus de helft minder dan de 4-bak met OD dat in combinatie met het juistecschakelmoment en een goed afgestelde motor zorgt voor het verschil
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-07-2013 20:28 #129834
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Ervaringen 123 Ignition
Ik heb een 3 bak, die is niet zuiniger dan andere amazons.
Als de verstuivers een lange tijd niet gereinigd zijn, hebben ze een lagere gift door de vervuiling, wat automatisch al voor een merkbaar lager verbruik zorgt en merkbaar meer vermogen ( net 4 nieuwe verstuivers gehad in mijn werkbus). Ook omdat je een gesloten systeem hebt, zal de motor zich niet bijregelen aan de hand van een lambda sensor.
Verder kan een jettronic ook te schraal staan, want hoe bepaald hij anders zijn gift. Tevens kan je via de stelschroef op de computer ook je gift bijstellen. Anders zou je alleen de nokjes nodig hebben in je verdeler en niet alle andere sensoren.
Ik raad je toch aan om een keer de testkast eraan te hangen en je onverbrande brandstof na te kijken.
Als de verstuivers een lange tijd niet gereinigd zijn, hebben ze een lagere gift door de vervuiling, wat automatisch al voor een merkbaar lager verbruik zorgt en merkbaar meer vermogen ( net 4 nieuwe verstuivers gehad in mijn werkbus). Ook omdat je een gesloten systeem hebt, zal de motor zich niet bijregelen aan de hand van een lambda sensor.
Verder kan een jettronic ook te schraal staan, want hoe bepaald hij anders zijn gift. Tevens kan je via de stelschroef op de computer ook je gift bijstellen. Anders zou je alleen de nokjes nodig hebben in je verdeler en niet alle andere sensoren.
Ik raad je toch aan om een keer de testkast eraan te hangen en je onverbrande brandstof na te kijken.
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-07-2013 20:55 #129836
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Ervaringen 123 Ignition
Heb sinds een dag HOT SPARK in mijn verdeler zitten ipv conventionele contactpunten. Was een gok, maar daar is de prijs ook naar, maar ikzelf ben er tevreden over. Zal één dezer dagen de avonturen van deze ingreep met zang en dans toelichten op dit forum. Wordt vervolgd,
M
M
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-07-2013 16:35 #130414
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Ervaringen 123 Ignition
Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met die Hot Spark: van de 123-ignition hoor je prachtige verhalen over meer vermogen, lager verbruik, loopt mooier enz. Is dat met die Hot Spark ook? Zou interessant zijn, want inbouw daarvan is goedkoper en minder ingrijpend...
Laat het weten in je beschrijving van je avonturen!
Richard
Laat het weten in je beschrijving van je avonturen!
Richard
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-07-2013 20:50 #130426
door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Ervaringen 123 Ignition
Heb hierover een nieuw topic geopend, met beschrijving:
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=137...82e3bee1af860a343c8f
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=137...82e3bee1af860a343c8f