weber carburateur
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-10-2009 12:07 #93282
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic weber carburateur
<p>zou een 32/36 DGV nou nog veel uitmaken met de 28/30 DGV die ik op m'n standaard B20B heb zitten?</p><p>de gaskleppen van de 2e trap worden trouwens met een tandwieloverbrenging opengestuurd, heeft iemand er ervaring mee om die 2e trap eerder open te laten gaan? oftewel al eerder meer power bij minder gas geven? </p><p> </p>
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 09:17 #93281
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>correctie: niet echt een tandwieloverbrenging maar een andere constructie die de 2e klep op een gegeven moment ook meeneemt. </p><p>principe vraag blijft hetzelfde: heeft iemand ervaring met gelijktijdige opensturing van beide kleppen ipv na elkaar?</p>
Groet, Hans
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 11:28 #93280
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic weber carburateur
<p>ja, dat heb ik , bij gelijktijdig/mechanisch werkende gaskleppen gaan de gaskleppen direct open bij gasgeven , zelfde als 2 carburateurs , auto heeft gewoon 2 carburateurs in 1 behuizing.</p><p>bij de uitvoeringen waar de 2e opengaat op onderdruk gaat deze klep pas open bij een bepaald vacuum die echter pas wordt bereikt bij een bepaald toerental , 2e carburateur werkt pas bij vraag naar veel vermogen/gasgeven.</p><p>bij normaal/rustig gebruik wordt de 2e klep helemaal niet geopend en heeft de auto gewoon 1 carburateur.</p><p>verder ben ik het eens met Dries dat alleen een grotere carburateur al veel uitmaakt zonder verdere aanpassingen.</p><p>andersom met veel aanpassingen en een enkele stromberg loopt de auto gewoon als standaard , zelfs met tt5 as nauwelijks vermogenswinst , zelf geprobeerd.</p><p>met de stelling dat dubbel zijstroomcarburateurs moeilijk zijn af te stellen , veel duurder dan outlaw , en alleen toepasbaar als je het onderste uit de kan wilt halen ben ik het niet mee eens.</p><p>carburateurs als weber dcoe , dellorto dhla zijn na het bepalen van de vaste sproeiermaten probleemloos en hoeven nauwelijks afgesteld te worden.</p><p>duur?? gebruikte sets zijn verkrijgbaar op marktplaats voor 250-350 euro.</p><p>met deze carburateurs is heel goed normaal en snel te rijden , webers en dellorto werden o.a. door alfa romeo tot eind jaren 80</p><p>gebruikt en pas bij de u9 norm door injectie vervangen , 88-89</p><p>4 carburateurs zijn voor mij toch aantrekkelijker dan 2.</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-10-2009 16:31 #93279
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>o.k.; ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, bij mij gaat de eerste klep gewoon direct open als je het gaspedaal bedient, en gaat de 2 mechanisch (dus niet op onderdruk) mee op het moment dat je veel gas geeft. </p><p>je merkt dit ook als je rijdt en je drukt het gaspedaal langzaam steeds verder in dat op gegeven moment de fut er een beetje uitgaat totdat je nog iets meer gas geeft en de 2e klep dus ook open gaat.</p><p>ik vroeg me af wat het resultaat zou zijn als ik beide kleppen zo koppel dat ze vanaf het begin tegelijk open gaan, dus zoals dat bij een Outlaw het geval blijkt te zijn.</p><p>de 2 trappen waar de DGV mee is uitgerust zullen vast wel ergens goed voor zijn, dus misschien is het helemaal niet wijs en/of mogelijk om de kleppen tegelijk te openen bij een DGV. voordat ik ga knutselen om dit voor mekaar te krijgen, en het vervolgens misschien weer terug moet bouwen omdat 't niet blijkt te werken, vroeg ik me dus af of hier iemand ervaring mee heeft.</p><p>groet Hans</p><p> </p>
Groet, Hans
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 20:31 #93278
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>de bediening van beide kleppen bleek vrij makkelijk aan te passen zodat ze tegelijk open gaan, en dat werkt dus prima! </p><p>niet meer die overgang als de 2e klep open gaat en een direct lekker fel reagerende motor! </p><p>alleen nog even afwachten wat dit met het verbruik doet..... :-0 </p>
Groet, Hans
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 19:07 #93277
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic weber carburateur
<p>loopt de motor nu geleidelijker nu de kleppen tegelijk open gaan?</p><p>Waarom zou de fabrikant een 2-traps carb gemaakt hebben, zou het alleen voor het verbruik zijn?</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 22:42 #93276
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>loopt de motor nu geleidelijker nu de kleppen tegelijk open gaan? </p><p>Waarom zou de fabrikant een 2-traps carb gemaakt hebben, zou het alleen voor het verbruik zijn?</p>
Groet, Hans
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 22:43 #93275
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p> </p><p>loopt de motor nu geleidelijker nu de kleppen tegelijk open gaan?</p><p>yes!</p><p> </p><p>Waarom zou de fabrikant een 2-traps carb gemaakt hebben, zou het alleen voor het verbruik zijn?</p><p>geen idee, wie 't weet mag 't zeggen!</p>
Groet, Hans
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-10-2009 22:31 #93274
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>afgelopen week van Den Haag naar Zuid-Limburg geweest, en weer terug. verbruik is niet gestegen; blijft rond de 1:6,5 op LPG. ik realiseer me dat dat niet echt zuinig is maar dit verbruik had hij voor de "ombouw" van de Weber ook al. </p><p>op LPG rijdt het overigens prima, op benzine merk ik een hik bij plotseling wat meer gasgeven. dit had ie voor de ombouw niet. het blijft waarschijnlijk toch een beetje oneigenlijk gebruik van het ontwerp van de carburateur om beide kleppen tegelijk open te laten gaan... </p>
Groet, Hans
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-10-2009 22:50 #93273
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic weber carburateur
<p>toevallig dit weekende ook het verbruik gemeten op LPG 1:7,5</p><p>B18A strombergcarb.</p><p> </p>