asjes carburators

Lees meer
05-03-2023 00:57 #202363 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
De man was van de veronderstelling dat de busjes eruit geperst konden worden dus de man van dit filmje 
voorzien en hij was er gelijk weg mee.
Hij had niet verwacht dat deze er uit gekotterd/geboord moesten worden.
Ik en hij hadden alleen geen locktite 620 ik had alleen locktite 270, hij gaat bekijken of hij deze kan gebruiken anders locktite 620 bestellen.
Of hebben jullie ervaring met een andere/betere locktite dan verneem ik dit graag.

Het wordt nu wel duurder maar dat maakt niet uit.
Ik heb de man ook nog verteld dat hij eventueel PTFE kan gebruiken met de mededeling dat hij dan wel eerst even naar dezelfde man moest kijken op YOUTUBE

waarschijnlijk is het werk einde van de week klaar.

afwachten

alvast bedankt.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2023 06:46 #202546 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
Vorige week vrijdag 17 maart  waren de carburators klaar.
Men  heeft de asjes iets verdunt en er ondermaatse busjes in gezet dus de speling is weg.
Zaterdag de carburators terug in elkaar gezet maandag gemonteerd en dinsdag afgesteld.
Nu schrijft Olyslager dat je met een basisafstelling van 1,5 slag de sproeierbuis naar beneden moet draaien.
Dit gedaan maar de motor sloeg maar amper aan.
Ik ben toen naar 2,5 slag gegaan en motor sloeg aan.
Toen het stationair afgesteld en aanzuigsnelheid syngrone gemaakt met een windnsnelheidsmeter (zie foto).
Toen het gasmengsel afgesteld door de zuigers te tillen d.m.v. de stiften aan de buitenzijde carburator toerental moet dan ongeveer 100 tot 150 toeren zakken. (volgens Olyslager)
Ik moest om dit te berijken de de sproeibuis nog een kleine slag naar buiten draaien dit aan bijde carburators.
Dus in total vanaf nul een kleine 3,5 slag.
Mijn vraag is, is dit normal 3,5 slag naar beneden? 

Dan de choke, nu die heb ik niet meer aangesloten.
De motor slaagt zonder choke aan , dit vanochtend geprobeert ik moet hem met het gaspendaal wel even helpen totdat het koelwater rond de 45gr is.
Toen ik vanochten in mijn garage/carport kwam was het koelwater in de motor 29 gr.
Ik zie voor mij het nut niet van een choke in buiten dat ik het gas er een beetje mee kon versnelllen maar dat is maar even want dan begon de motor te schudden van een te rijk mengsel. 

Ik moet nog een proefrit maken ik denk van de week je gaat nu niet voor je lol in een auto zitten.
Om je een indruk te geven ik begon rond 0830hr en stopte rond 1100hr werd het te warm. 
Ik heb gewoon het Olyslager boek gevolgd wat voor mij een lochies verhaal is.

 m.vr.gr. 

Johan Geers 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2023 04:06 #202590 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
Vandaag / ochtend een ritje naar de stad gemaakt motor blijft nu goed lopen had al veel eerder moeten gebeuren.
Alleen onderin pakt hij een beetje moeilijk op dus ik denk dat de afstelling nog een beetje te arm is volgende keer een beetje rijker zetten anders even met colrtune checken.
Toen ik vanochtend instapte was de koelwatertemp 30gr, in de stad zat de temperatuur zo rond de 88gr(stoppen rijden).
En nu me eigen gewoon rustig houden want je wilt niet met heatstroke in het ziekenhuis komen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2023 03:41 #202877 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
Het starten zonder choke was niet geheel naar mijn zin dus de choke weer actueel gemaakt.
Echter hier kun je alleen kabel krijgen met een soepele binnen kabel van 1,5 mm.
En dat werkt wel maar niet naar mijn zin deze kabel is niet gemaakt om duwend te werken.
Nu had ik 0,8 mm flux core lasdraad en heb deze gebruikt als binnenkabel en dat werkt al een tierelier.
De binnenkabel voor montage wel ingevet.
Ik weet dat er ook dikkere lasdraad te verkrijgen is dus dat zal missien nog beter gaan.

Dus dit is weer eens een Filippijnse oplossing.

Ja je moet wat. 

m.vr.gr. 

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.