- Berichten: 3283
asjes carburators
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
-
Nu rijdt ik maar heel weinig dus ik had eigenlijk geen zin om heel dat spul uit elkaar te halen en te reviseren.
Nu is asspeling niet zo erg kun je opheffen met de veren maar luchtlekkage is wat anders.
Bij toeval vond ik shopee.ph/Removal-free-Needle-Nose-Greas...70005813.17091073899 dit op het internet.
Wat heb ik gedaan ik heb daar waar de assen naar buiten komen een gaatje van 2 mm geboord tot aan de gasklep as zelfs een beetje in de as.
Ik heb de naald stomp afgeslepen en een afdichting gemaakt voor op de carburator.
Ik ben nu in staat om de asjes van vet te voorzien en met dat vet de afdichting te verzorgen.
Ik rijdt sinds mijn vrouw ook een auto heeft wanneer ik geluk heb 1000km per jaar.
Ververs de olie tweemaal per jaar nu dan is het ook geen moeite om met de vetspuit even langs de carburators te gaan.
Ik heb om de gaatjes te boren de carburators gewoon leten zitten.
Misschien iets voor diegene die ook maar weinig rijden.
m.vr.gr. Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Offline
- Expert lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 125
Mogelijk dat een reguliere injectiespuit met naald (van bij de apotheek) ook werkt?
Verder nog twee vragen:
1.welk vet gebruik je en loopt dat niet weg als het te warm wordt?
2. ik zie een schroefje op zijkant van de kelk over de zuiger ('dome'). Heb ik niet eerder gezien. Waar dient die voor?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3283
Je moet mineraal vet gebruiken syntetisch kan de asbusjes aantasten die zijn van koper/mssing.
En het schroefje diende vroeger om de zuiger omhoog te houden voor het rijden op LPG
Het vet wat ik gebruik je ook voor lagers dus het kan nogal wat hebben.
Maar zoals je kan zien gebruik dikke isolatie blokken en zijn mijn vlotterkommen geisoleerd d.i.v. met het rijden op EURO 95.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3283
Hoe dat verloopt hier in de Filippijnen laat ik nog weten.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Afwezig
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3283
Ik heb de carburators aangeleverd zonder alle atributen dus enkel het huis met de klep er in.
De asjes schijnen nog goed te zijn
Maar het is niet het geld maar het er af en op sleutelen.
Maar ja het houdt je van de straat.
Kan ze zaterdagmiddag ophalen.
Dit machine fabriekje heeft al meer dingen www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/26174-...ilippijnse-oplossing voor mij gedaan, dus ik hoop dat het goed komt.
afwachten
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Afwezig
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3283
m.vr.gr.
Johan Geers.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Afwezig
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sjef van Giersbergen
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 119
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.