asjes carburators

Lees meer
21-01-2023 04:58 #201816 door Johan Geers
asjes carburators is gemaakt door Johan Geers
Beste medeleden, ik heb op mijn carburators wat asspeling op de gasklepassen.
Nu rijdt ik maar heel weinig dus ik had eigenlijk geen zin om heel dat spul uit elkaar te halen en te reviseren.
Nu is asspeling niet zo erg kun je opheffen met de veren maar luchtlekkage is wat anders.
Bij toeval vond ik shopee.ph/Removal-free-Needle-Nose-Greas...70005813.17091073899 dit op het internet.
Wat heb ik gedaan ik heb daar waar de assen naar buiten komen een gaatje van 2 mm geboord tot aan de gasklep as zelfs een beetje in de as.
Ik heb de naald stomp afgeslepen en een afdichting gemaakt voor op de carburator.
Ik ben nu in staat om de asjes van vet te voorzien en met dat vet de afdichting te verzorgen.
Ik rijdt sinds mijn vrouw ook een auto heeft wanneer ik geluk heb 1000km per jaar.
Ververs de olie tweemaal per jaar nu dan is het ook geen moeite om met de vetspuit even langs de carburators te gaan.
Ik heb om de gaatjes te boren de carburators gewoon leten zitten. 
Misschien iets voor diegene die ook maar weinig rijden. 

m.vr.gr. Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
21-01-2023 10:56 #201817 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic asjes carburators
Leuke tool voor fijne dosering.
Mogelijk dat een reguliere injectiespuit met naald (van bij de apotheek) ook werkt?

Verder nog twee vragen:
1.welk vet gebruik je en loopt dat niet weg als het te warm wordt?
2. ik zie een schroefje op zijkant van de kelk over de zuiger ('dome'). Heb ik niet eerder gezien. Waar dient die voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2023 11:42 #201818 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
Beste Bartju, ik denk dat je met een injectionspuit niet genoeg druk kan creeren.
Je moet mineraal vet gebruiken syntetisch kan de asbusjes aantasten die zijn van koper/mssing.
En het schroefje diende vroeger om de zuiger omhoog te houden voor het rijden op LPG
Het vet wat ik gebruik je ook voor lagers dus het kan nogal wat hebben.
Maar zoals je kan zien gebruik dikke isolatie blokken en zijn mijn vlotterkommen geisoleerd d.i.v. met het rijden op EURO 95.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2023 23:35 #202318 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
Sorry, medeleden heeft maar even geholpen ben aan revisie toe.
Hoe dat verloopt hier in de Filippijnen laat ik nog weten.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2023 09:00 #202321 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic asjes carburators
Het is een lapmiddel waarmee je even de revisie kunt rekken, maar als die bussen uitgesleten zijn is vervanging noodzakelijk. Overigens dit is vet voor een echt lager, de bussen van de centrale as van een SU carburateur is dit niet...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2023 00:38 #202344 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
Men gaat er nu bronzen busjes inzetten (ik hoop dat dit het juiste matriaal is) kosten 42Euro voor twee carburators.
Ik heb de carburators aangeleverd zonder alle atributen dus enkel het huis met de klep er in.
De asjes schijnen nog goed te zijn
Maar het is niet het geld maar het er af en op sleutelen.
Maar ja het houdt je van de straat.
Kan ze zaterdagmiddag ophalen.
Dit machine fabriekje heeft al meer dingen www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/26174-...ilippijnse-oplossing voor mij gedaan, dus ik hoop dat het goed komt.

afwachten

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2023 09:56 #202347 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic asjes carburators
Bij de revisiesetjes zitten vaak metaal kleurige bussen, bij het verwijderen zie ik meestal een bronzen bus ... ook GCCP gebruikt die bronzen, net als een revisiebedrijfje hier in de buurt. Het is gek dat de asjes nog goed zijn als de bussen uitgesleten zijn en lekken... zou dat checken. Anders kun je nog een keer de boel eraf halen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2023 23:43 #202354 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic asjes carburators
Ik juig nog niet te vroeg ze krijgen de oude busjes er niet uit ik ga vandaag kijken wat er aan de hand is.

m.vr.gr.

Johan Geers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2023 09:39 #202356 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic asjes carburators
Zoals je weet Johan, worden die bussen eruit geruimd en dat moet nauwkeurig gebeuren. Verstandig om de maat van de diameter van beide te checken

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-03-2023 15:10 #202358 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic asjes carburators
Johan, de originele busjes bij een Stromberg en volgens mij ook SU zijn ingegoten. Ze moeten worden uitgeboord; met hamer en drevel sla je de zaak kapot. Zie mijn stukje in VKM 85 (06-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.