Centraal lager cardanas.(Filippijnse oplossing)

Lees meer
21-01-2017 04:04 #166205 door Johan Geers
Centraal lager cardanas.(Filippijnse oplossing)


Van de week hoorde ik tijdens het rijden net alsof er een vogeltje onder mijn auto zat.(Volvo amazone 1966)
Al gauw kwam ik re achter dat het central lager niet meer in beste condietie was (je horde het tikken tijdens het draaien).
Natuurlijk geen lager vooorhanden altans niet het type wat er onder zat.
Ik had nog wel een lager van een 67 amazone, de asdiameter klopte wel maar de buitendiameter niet.
Dus naar de locale machine fabriek en deze hebben het voor mij opgelost (zie fotos).
Volgens mij was het oude lager nog van 1966 heeft het du slang volgehouden.
De eigenaar van de machienefabriek opperde nog om een nieuw lager te zoeken in het dorp maar dan krijg je gegarandeerd een Chinees lager en daar zat ik niet op te wachten gezien de ervaringen die ik heb gehad met lagers voor mijn slijptol, blokkeerde na een korte tijd heb deze al tweemaal gewisseld.
Misshien hebben meerdere binnen de club al zo iets gedaan maar ik wilde het verhaaltje toch even kwijt.








m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2017 08:46 #166206 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Centraal lager cardanas.(Filippijnse oplossing)
Nou mooi opgelost zo toch als dit de oplossing is dan houd deze het ook wel 50 jaar vol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2017 12:39 #166210 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Centraal lager cardanas.(Filippijnse oplossing)
Ze hebben er dus een passende ring in gezet,waardoor je het latere type lager kon gebruiken.Mooi gedaan.Ik heb dat nog niet eerder gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2017 06:50 #166237 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Centraal lager cardanas.(Filippijnse oplossing)
Dank je voor de uitleg, Niek! Het is zo netjes gedaan dat ik eerst eigenlijk niet zag wat ze nou eigenlijk gedaan hadden B).

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.